Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips reis Florida mei 2016
Tips reis Florida mei 2016
Goedenavond,
Wij zijn 2 jaar geleden naar de westkust van Amerika geweest en hebben toen via dit forum een veel goede tips gekregen dus vandaar dat ik onze planning hier opzet dus alle tips zijn welkom.
In mei/juni 2016 gaan wij met onze dochter van dan net 2 jaar en onze beide ouders naar Florida. We willen in 3 steden een huis huren en dan qua planning willen we de dagen afwisselen tussen actieve dagen en relaxte dagen.
Dit is de planning die we nu bedacht hebben:
vrijdag 27-5 vliegen en aankomst Orlando
zaterdag 28-5 bijkomen en verjaardag dochter vieren en bezoek downtown disney
zondag 29-5 Sea World Orlando
maandag 30-5 Shopping Mall
dinsdag 31-5 Disney (1 dag, is echt voldoende met onze dochter)
woensdag 1-6 OPEN
donderdag 2-6 OPEN
vrijdag 3-6 vertrek naar Cape Coral
zaterdag 4-6 Verjaardag vader vieren
zondag 5-6 leuke plaats bezoeken aan de westkant (TIPS)
maandag 6-6 leuke plaats bezoeken aan de westkant (TIPS)
dinsdag 7-6 Vertrek naar Kendall en onderweg naar Everglades
woensdag 8-6 OPEN
donderdag 9-6 Miami bezoeken
vrijdag 10-6 Fort Lauderer en Shopping Mall bezoeken
zaterdag 11-6 Key West bezoeken
zondag 12-6 OPEN
maandag 13-6 vertrek naar Amsterdam vanuit Miami
Heeft er iemand ervaring met het huren van een auto voor een groep? 6 volwassen + 1 kind en dan natuurlijk de koffers. Welk type kunnen wij het beste huren?
Ik hoor het graag, alvast bedankt!
Groetjes,
Wendy
Wij zijn 2 jaar geleden naar de westkust van Amerika geweest en hebben toen via dit forum een veel goede tips gekregen dus vandaar dat ik onze planning hier opzet dus alle tips zijn welkom.
In mei/juni 2016 gaan wij met onze dochter van dan net 2 jaar en onze beide ouders naar Florida. We willen in 3 steden een huis huren en dan qua planning willen we de dagen afwisselen tussen actieve dagen en relaxte dagen.
Dit is de planning die we nu bedacht hebben:
vrijdag 27-5 vliegen en aankomst Orlando
zaterdag 28-5 bijkomen en verjaardag dochter vieren en bezoek downtown disney
zondag 29-5 Sea World Orlando
maandag 30-5 Shopping Mall
dinsdag 31-5 Disney (1 dag, is echt voldoende met onze dochter)
woensdag 1-6 OPEN
donderdag 2-6 OPEN
vrijdag 3-6 vertrek naar Cape Coral
zaterdag 4-6 Verjaardag vader vieren
zondag 5-6 leuke plaats bezoeken aan de westkant (TIPS)
maandag 6-6 leuke plaats bezoeken aan de westkant (TIPS)
dinsdag 7-6 Vertrek naar Kendall en onderweg naar Everglades
woensdag 8-6 OPEN
donderdag 9-6 Miami bezoeken
vrijdag 10-6 Fort Lauderer en Shopping Mall bezoeken
zaterdag 11-6 Key West bezoeken
zondag 12-6 OPEN
maandag 13-6 vertrek naar Amsterdam vanuit Miami
Heeft er iemand ervaring met het huren van een auto voor een groep? 6 volwassen + 1 kind en dan natuurlijk de koffers. Welk type kunnen wij het beste huren?
Ik hoor het graag, alvast bedankt!
Groetjes,
Wendy
Laatst gewijzigd door Wendy83 op 19 jul 2015, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Tips reis Florida mei 2016
Lekker vooruitzicht! Wij zijn net terug, dus hebben wel wat ervaringen.
De eerste dag gaan jullie bijkomen. Vanwege tijdsverschil zijn jullie waarschijnlijk al vroeg wakker. Als je dus tijd over hebt, overweeg dan naar Kelly Park te rijden. Ligt iets ten noorden van Orlando. Huur een paar honderd meter voor de ingang voor iedereen een opblaasband (5 dollar pp) en geniet van de lazy river. Kelley Park kost je geen dag zoals een pretpark, maar wel leuk om te doen en je kan er lekker luieren.
Wat bedoel je precies met thuis? Is dat een dag in een van de huisjes die jullie gaan huren?
Je vraagt om tips voor de westkust. Wat zoek je precies? Stad of stand? Voor de open dag (2-6) past Clearwater Beach goed in de route. Ligt ten noorden van Cape Coral en je bent er snel vanaf Orlando. Leuk badplaatsje. Het strand is een tijdje terug verkozen tot de beste van de USA.
Verder zou ik zeker Sanibel Island bezoeken (mooi strand met veel schelpen) en de zondersondergang op het direct noordelijk gelegen Captiva Island meemaken. Beide plekken liggen in de buurt van Cape Coral.
Jullie hebben misschien wel wat weinig tijd voor de Keys.
Qua route kan je denk ik elk geval beter vanaf Kendall naar de Keys rijden en daarna naar Miami en Fort Lauderdale.
Als je meer ervaringen van ons wil lezen, kan je onze blog even doorkijken: http://www.pindat.com/reis/dagboek/moni ... en-bahamas
De eerste dag gaan jullie bijkomen. Vanwege tijdsverschil zijn jullie waarschijnlijk al vroeg wakker. Als je dus tijd over hebt, overweeg dan naar Kelly Park te rijden. Ligt iets ten noorden van Orlando. Huur een paar honderd meter voor de ingang voor iedereen een opblaasband (5 dollar pp) en geniet van de lazy river. Kelley Park kost je geen dag zoals een pretpark, maar wel leuk om te doen en je kan er lekker luieren.
Wat bedoel je precies met thuis? Is dat een dag in een van de huisjes die jullie gaan huren?
Je vraagt om tips voor de westkust. Wat zoek je precies? Stad of stand? Voor de open dag (2-6) past Clearwater Beach goed in de route. Ligt ten noorden van Cape Coral en je bent er snel vanaf Orlando. Leuk badplaatsje. Het strand is een tijdje terug verkozen tot de beste van de USA.
Verder zou ik zeker Sanibel Island bezoeken (mooi strand met veel schelpen) en de zondersondergang op het direct noordelijk gelegen Captiva Island meemaken. Beide plekken liggen in de buurt van Cape Coral.
Jullie hebben misschien wel wat weinig tijd voor de Keys.
Qua route kan je denk ik elk geval beter vanaf Kendall naar de Keys rijden en daarna naar Miami en Fort Lauderdale.
Als je meer ervaringen van ons wil lezen, kan je onze blog even doorkijken: http://www.pindat.com/reis/dagboek/moni ... en-bahamas
Dank je wel voor de tips. Ik ga zeker jullie verslag lezen, leuk!
Met thuis bedoel ik eigenlijk open
. We willen wel dagen hebben dat we niet de hele dag echt weg zijn maar natuurlijk is er ruimte voor activiteiten. Ik pas het even aan.
Wat betreft tips omgeving Cape Coral, voorkeur gaat uit naar strand / badplaats.
Groetjes,
Wendy
Met thuis bedoel ik eigenlijk open

Wat betreft tips omgeving Cape Coral, voorkeur gaat uit naar strand / badplaats.
Groetjes,
Wendy
-
- Amerika-expert
Met 6 volwassenen en een klein kind gaat het wat lastig worden om iedereen in de auto te passen. In principe kan je een minivan huren, 3 volwassenen achterin, 1 op de middelste rij, dochter op de middelste rij (zit ze rearfacing of forward facing? In Florida mogen ze met 1 jaar en 20 pounds al forward facing. Rearfacing is veiliger, maar neemt vaak meer ruimte in), en 2 volwassenen voorin. Bagage kan passen als iedereen een tas meeneemt i.p.v. een koffer, maar het zal proppen worden. Een SUV heeft iets meer ruimte, maar niet veel en het verschilt per model. Mijn Honda Odessey had bijv. meer bagageruimte dan de SUV van de buren.
Voor de oostkust, als je toch richting Sawgrass Mills komt kan je doorrijden naar Markham Park om te picknicken. Kan je dochter even lekker uitrazen in de speeltuin, lekker rondwandelen, model vliegtuigjes kijken enz. Of je kan naar het CB Smith park gaan om in het water te spelen. Young At Art Museum is ook erg leuk, mijn kinderen (14, 8, 5, en 3) vermaken zich daar altijd prima en het is heerlijk om even uit de hitte te zijn. Flamingo Gardens is ook leuk, dat is een botanische tuin met o.a. een zwarte beer, otters, schildpadden, alligators, en panters. Alle dieren zijn rescues die niet meer in het wild kunnen overleven. Er rijdt elk uur een treintje door het terrein en dat is een mooie gelegenheid om meer te leren over Florida, de natuur, en de geschiedenis hier.
Oh, en als je niet per se naar Sawgrass Mills witl is de Pembroke Lakes mall leuker voor kinderen. Ze hebben daar een mooie draaimolen in de food court. Sawgrass heeft ook een draaimolen, en een treintje, maar niet zo mooi als Pembroke Lakes. Nadeel voor de volwassen is dat er minder leuke winkels zitten.
Voor de oostkust, als je toch richting Sawgrass Mills komt kan je doorrijden naar Markham Park om te picknicken. Kan je dochter even lekker uitrazen in de speeltuin, lekker rondwandelen, model vliegtuigjes kijken enz. Of je kan naar het CB Smith park gaan om in het water te spelen. Young At Art Museum is ook erg leuk, mijn kinderen (14, 8, 5, en 3) vermaken zich daar altijd prima en het is heerlijk om even uit de hitte te zijn. Flamingo Gardens is ook leuk, dat is een botanische tuin met o.a. een zwarte beer, otters, schildpadden, alligators, en panters. Alle dieren zijn rescues die niet meer in het wild kunnen overleven. Er rijdt elk uur een treintje door het terrein en dat is een mooie gelegenheid om meer te leren over Florida, de natuur, en de geschiedenis hier.
Oh, en als je niet per se naar Sawgrass Mills witl is de Pembroke Lakes mall leuker voor kinderen. Ze hebben daar een mooie draaimolen in de food court. Sawgrass heeft ook een draaimolen, en een treintje, maar niet zo mooi als Pembroke Lakes. Nadeel voor de volwassen is dat er minder leuke winkels zitten.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Hoi Wendy,
Nou een auto voor 6 personen en een kind en dan ook nog bagage? Wow dat word een flinke bak! Minivan of fullsize SUV word nog proppen zelfs!
Ik zou dan voor 2 auto's gaan.
Wat betreft de oostkant van Florida is het leuk van Clearwater tot aan marco island. Het is maar net wat je leuk vind.
Venice/naples/marco island/de keys tussen bradenton en venice. Allemaal mooi!
1 dag Key west gaat je gewoon niet lukken. Vanuit Kendall is het minimaal 5 uur rijden naar Key west als je mazzel hebt. De keys zou ik persoonlijk een paar dagen voor uit trekken. Zeker als je met zo'n jong kind reist.
Nou een auto voor 6 personen en een kind en dan ook nog bagage? Wow dat word een flinke bak! Minivan of fullsize SUV word nog proppen zelfs!
Ik zou dan voor 2 auto's gaan.
Wat betreft de oostkant van Florida is het leuk van Clearwater tot aan marco island. Het is maar net wat je leuk vind.
Venice/naples/marco island/de keys tussen bradenton en venice. Allemaal mooi!
1 dag Key west gaat je gewoon niet lukken. Vanuit Kendall is het minimaal 5 uur rijden naar Key west als je mazzel hebt. De keys zou ik persoonlijk een paar dagen voor uit trekken. Zeker als je met zo'n jong kind reist.
Bedankt voor de tips! Helaas gaat niet iedereen meer mee wegens omstandigheden. Dus we blijven over met 4 volwassen en 1 kind. Daarmee is wel het probleem van de auto opgelost.
Maar is het handig om vanaf Cape Coral via Everglades naar Kendall te rijden?
Wat betreft de Keys ja volgens google maps is het 3 uur rijden maar dat klopt dus niet begrijp ik?
Maar is het handig om vanaf Cape Coral via Everglades naar Kendall te rijden?
Wat betreft de Keys ja volgens google maps is het 3 uur rijden maar dat klopt dus niet begrijp ik?
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Die drie uur is heel erg gunstig berekend. In realiteit doe je er langer over. Doordat het maar een tweebaans weg is met een doorgetrokken streep, valt er niet in te halen en ligt het tempo vaak lager dan de borden langs de weg aangeven.
Een goeie 4 uur, komt dichter in de buurt.
Een goeie 4 uur, komt dichter in de buurt.
In principe moet dat prima kunnen. Rijd wel via de Tamiami trail. Dan rijd je aan de rand van de Everglades. Aan de Tamiami trail heb je Airboat-bedrijven en kan je als eerste in Shark Valley het park in. Daarna rijd je door naar Homestead om daar het park in te gaan voor o.a. de Anhinga trail.Wendy83 schreef: Maar is het handig om vanaf Cape Coral via Everglades naar Kendall te rijden?
Maar als je toch Marco Island en/of Naples wilt bezoeken, kan je misschien beter vanaf daar vertrekken, dat scheelt weer iets. Maar ik begrijp dat jullie in Cape Coral voor langere tijd een huisje willen huren?
We willen op 3 plekken een huis huren.
7 nachten in orlando
5 nachten Cape Coral
6 nachten in Kendall
Zodat we zo min mogelijk verschillende slaapplaatsen hebben, dat doen we voor onze dochter van dan 2.
Maar ik ga vanavond even via google maps kijken naar de route die jij nu doorgeeft, waarvoor dank
.
7 nachten in orlando
5 nachten Cape Coral
6 nachten in Kendall
Zodat we zo min mogelijk verschillende slaapplaatsen hebben, dat doen we voor onze dochter van dan 2.
Maar ik ga vanavond even via google maps kijken naar de route die jij nu doorgeeft, waarvoor dank

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht