Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis jelledeheus: SFO-LV

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jelledeheus
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis jelledeheus: SFO-LV

Bericht door jelledeheus »

Na lang zoeken, lezen en schuiven met de route, zijn we gekomen tot onderstaande route voor onze trip eind september t/m half oktober.
Wij zijn beide al eens aan deze kant van Amerika geweest en hebben reeds al een vergelijkbare route gedaan.

donderdag 24 september SFO centrum San Francisco aankomst
vrijdag 25 september San Francisco zonder auto de stad verkennen
zaterdag 26 september San Francisco Sausalito e.o eventueel naar Napa valley?
zondag 27 september San Francisco Monterey
maandag 28 september Monterey Cambria eventueel niet naar Cambria maar een klein stukje richting Big Sur en dan door naar Three Rivers
dinsdag 29 september Cambria Seqouia np
woensdag 30 september Three Rivers Yosemite np
donderdag 1 oktober Yosemite NP Panaramatrail lopen
vrijdag 2 oktober Yosemite NP Bishop
zaterdag 3 oktober Bishop Death valley NP met eerst de Alabama Hills
zondag 4 oktober Death valley NP Las Vegas?
maandag 5 oktober Las Vegas Zion NP
dinsdag 6 oktober Zion NP
woensdag 7 oktober Zion NP Bryce canyon eventueel Bryce overslaan omdat er al geweest zijn, en dan gelijk door naar Moab
donderdag 8 oktober Bryce Moab
vrijdag 9 oktober Moab
zaterdag 10 oktober Moab
zondag 11 oktober Moab
maandag 12 oktober moab Page
dinsdag 13 oktober Page
woensdag 14 oktober Page Las Vegas
donderdag 15 oktober Las Vegas
vrijdag 16 oktober Las Vegas
zaterdag 17 oktober Las Vegas Amsterdam
zondag 18 oktober aankomst

In Moab willen we Arches NP bezoeken en daar de ranger walk doen, een jeep huren voor Canyon lands Shafer trail etc, eventueel raften.
Dan naar Page via valley of the Gods en monument valley.

We twijfelen nog of we na Yosemite NP door rijden naar Grand Teton en Yellowston via Salt Lake City, maar ja het weer speelt hierin mee. Wat adviseren jullie? En hebben jullie nog op of aanmerkingen op onze gekozen route? We hebben de hotels (SF en Las Vegas zijn al wel geboekt) nog niet vast liggen, dus kunnen nog schuiven met de route.

Alvast bedankt voor de reacties!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Karin en Jelle SFO-LV

Bericht door PSVwally »

Ik neem dan aan dat als je Yellowstone en Grand Teton in je route opneemt je een heel deel van de route die je nu hebt opgeschreven niet zal doen? Verder sluiten vanaf halverwege September al diverse voorzieningen in Yellowstone en Grand Teton NP. Je bent daar dus rijkelijk laat.

Heb je de kustroute in het verleden ook al gereden? Als je kiest voor alleen Big Sur moet je daarna weer via Monterey rijden om (de snelste weg) naar Sequoia NP te nemen. Voor Sequoia NP heb je in je route nu weinig tijd, je hebt alleen tijd om er doorheen te rijden opweg naar Yosemite. En Kings Canyon NP sla je al helemaal over.

Ik zou van Zion niet in 1 ruk naar Moab rijden. Ik neem aan dat je via de UT12 wilt rijden? Als je niet in Bryce stopt, plan dan een nacht in Torrey of iig rond Capitol Reef NP.

Aangezien je op het einde ook al wat dagen in Las Vegas zit kun je ervoor kiezen om van Death Valley al naar Zion te rijden, of bv Valley of Fire SP mee te pakken. Als je niet al naar Zion wilt rijden kun je ook in Overton of bv St George slapen deze nacht. Al is er niets mis met een nachtje Vegas extra natuurlijk.

Als je Valley of the gods en Monument Valley wlt bezoeken dan kun je evt ook de moki dugway, muley point en goosenecks SP meepakken. Mocht het de dagen ervoor geregend hebben, vraag dan altijd na hoe Muley Point en Valley of the Gods erbij liggen. Ik zou dan niet van Moab naar Page rijden, maar bv bij Gouldings overnachten bij Monument Valley.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis jelledeheus: SFO-LV

Bericht door Mrvanilla »

Leuk dat je weer die kant op gaat!. Ik zou Yellowstone laten vallen. Het is een schitterend park maar het ligt nu wel ver van je startpunt af. En hoe later je daar bent, hoe meer kans op sneeuw/slecht weer.

Daarnaast zul je echt veel moeten schrappen dan. Trek voor de reis naar, het verblijf in en de reis terug toch wel een dag of 5-7 uit voor je bezoek aan Yellowstone en Grand Teton.

Je tijd in Sequoia en Kings Canyon NP is nu wel heel karig. Er is daar veel te zien en doen dat veel de moeite waard is. Misschien is het handig dat je ons verteld wat je al precies gezien en gedaan hebt? Zoals Paul ook al zei kun je dan bijvoorbeeld die nacht in Monterey skippen. In mijn ogen heeft die nu niet zoveel meerwaarde. Die nacht kun je dan extra in Three Rivers zetten.
Groetjes,
Daniel
jelledeheus
Amerika-ontdekker

Zelf ben ik reeds eerder in Yellowstone en Grand Teton geweest, maar mijn vriendin niet, maar inderdaad het weer en de afstand zijn wel zaken die er voor gaan zorgen dat we dit niet gaan doen. Is weer een goed excuus om terug te gaan.

Valley of Fire gaat zeker een bezoek krijgen, ik weet alleen niet of ik deze op weg naar Zion ga bezoeken of op het eind van de vakantie als we in Las Vegas zitten.

Sequoia daar ben ik in 2008 geweest en mijn vriendin 15 jaar geleden, maar het enige wat ik daar heb gezien was Grant Grove, en aangezien Mariposa dicht is, is dit nu een must do geworden. Ik twijfel of we verder iets van het park willen zien, er moeten toch keuzes gemaakt worden in de route ( net als in 2008) Wat is zeker een aanrader in Sequoia/king Canyon?

In de Moki dugway, muley point en goosenecks SP ga ik me even verdiepen, dank je voor de tip!. Is daar genoeg ruimte voor als we van Moab naar Page gaan, waarschijnlijk wel maar dan dus met een overnachting in de buurt van Monument valley.

De kust route hebben we beide al gedaan, mijn vriendin van LA tot SF en ik van SF tot Big Sur. Wij nemen de overnachting in Monterey omdat we dan echt beginnen aan de trip en dus ook in Marina langs de Wallmart gaan en het Aquarium willen meepakken. En natuurlijk de 17 mile drive Point Lobos etc.

UT12 is nieuw voor mij dus die kunnen we overwegen te rijden.

Hebben jullie een goede site waar alle optredens in Vegas terug te vinden zijn, of moeten we bij elk hotel afzonderlijk kijken?
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Persoonlijk vind ik het jammer als je 'helemaal' naar zo'n park afreist om er vervolgens enkel en alleen de Grant Grove te bezoeken. Er is een hele hoop te zien en doen. Kijk hiervoor eens naar dit artikel.

Als je er beide al eens geweest bent en je wilt er niet meer tijd voor vrij maken kun je het misschien beter overslaan? Je kunt in Yosemite nog wel sequoiabomen zien in de Tuolomne Grove en Merced Grove.
Groetjes,
Daniel
jelledeheus
Amerika-ontdekker

hmm, goede tips, ik ga de route eens onder de loep leggen. We zitten er ook aan te denken om de dag van vertrek uit SF richting Monterey een dag op te schuiven en een bezoek te brengen aan Napa Valley, is dat aan te raden?
Laatst gewijzigd door PSVwally op 27 jul 2015, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, het hele bovenstaande bericht hoeft niet gequote te worden
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Die dag Napa Valley zou dan ten koste gaan van iets anders; dat zul je moeten afwegen. Ik zou het zelf alleen doen als ik echt een dag over zou hebben.
jelledeheus schreef:Valley of Fire gaat zeker een bezoek krijgen, ik weet alleen niet of ik deze op weg naar Zion ga bezoeken of op het eind van de vakantie als we in Las Vegas zitten.
Op weg naar Zion rij je er al langs. Je zou ook kunnen kijken naar een overnachtring in de buurt; dan kun je de mooie uren rond zonsopkomst/-ondergang meemaken. In 2011 was ik er in september, en dit jaar begin juni. Beide keren op weg van LV naar Zion. Zie onze reisverslagen daarvoor.
jelledeheus schreef: Sequoia daar ben ik in 2008 geweest en mijn vriendin 15 jaar geleden, maar het enige wat ik daar heb gezien was Grant Grove, en aangezien Mariposa dicht is, is dit nu een must do geworden. Ik twijfel of we verder iets van het park willen zien, er moeten toch keuzes gemaakt worden in de route ( net als in 2008) Wat is zeker een aanrader in Sequoia/king Canyon?
Als je er naar toegaat zou ik zeker de Kings Canyon Scenic byway rijden, en ook een bezoek brengen aan de General Sherman Tree en de Congress Trail. Zie daarvoor ons 2013-verslag.

Marianne
jelledeheus
Amerika-ontdekker

Op weg naar Zion rij je er al langs. Je zou ook kunnen kijken naar een overnachtring in de buurt; dan kun je de mooie uren rond zonsopkomst/-ondergang meemaken. In 2011 was ik er in september, en dit jaar begin juni. Beide keren op weg van LV naar Zion. Zie onze reisverslagen daarvoor.
Ik denk dat als we uit DV komen we overnachten in Las Vegas en dan in de ochtend naar Zion gaan via Valley of Fire.

Als je er naar toegaat zou ik zeker de Kings Canyon Scenic byway rijden, en ook een bezoek brengen aan de General Sherman Tree en de Congress Trail. Zie daarvoor ons 2013-verslag.

Marianne
Die Scenic byway ziet er mooi uit zeg, enig idee hoeveel tijd je daar voor uit moet trekken als je dus een tijdsbudget hebt;)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt het op googlemaps bekijken; van Grant Grove naar Cedar Grove is het ongeveer 40 minuten. Tot aan het eind van de road is het iets verder. Met wat korte wandelingen erbij zou je er 3 tot 4 uur voor uit moeten trekken.
In 2006 hebben we er bijna een dag doorgebracht, zie hier.

Marianne
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Een hele ochtend of middag doe je er wel over, als je ook ergens wilt uitstappen en wat doen. Hier een uitgebreid verslag inclusief foto's. Als je tijd hebt: zeker doen, schitterende weg.
Groetjes,
Daniel
jelledeheus
Amerika-ontdekker

Geweldig, ik ga me verdiepen in jullie verslagen:)
jelledeheus
Amerika-ontdekker

We hebben de route een klein beetje aangepast, we hebben iets meer tijd uitgetrokken voor Monterey en omgeving (ruim genomen t/m Big Sur) maar vertrekken hiervan richting Seqouia NP.
De vraag hier is hoe het beste te benaderen als we in de ochtend vertrekken van Monterey, via de 180 het park in dan naar Grant Grove e.o en dan door rijden naar Three Rivers voor de overnachting En dan vandaar uit de volgende dag naar Yosemite. Of vanuit Monterey naar Seqouia via Three Rivers en dan overnachten in de John Miur lodge, en dan de volgende dag naar Yosemite. Ik weet het het is weinig tijd voor het park maar keuzes ;)

donderdag 24 september SFO centrum- San Francisco
vrijdag 25 september San Francisco
zaterdag 26 september San Francisco-Sausalito
zondag 27 september San Francisco-Monterey
maandag 28 september Monterey
dinsdag 29 september Monterey-Seqouia np
woensdag 30 september Seqouia np-Yosemite np
donderdag 1 oktober Yosemite NP
vrijdag 2 oktober Yosemite NP-Bishop
zaterdag 3 oktober Bishop-Death valley NP
zondag 4 oktober Death valley NP -Las vegas
maandag 5 oktober Las Vegas-Zion NP
dinsdag 6 oktober Zion NP
woensdag 7 oktober Zion NP-Bryce canyon
donderdag 8 oktober Bryce-Moab

En dan loop ik op het laatste gedeelte een beetje vast met plannen. We willen in Moab natuurlijk naar Arches NP, Canyonlands, een jeep huren etc etc en twijfelen nu aan het aantal dagen daar aangezien we ook naar Monument Valley willen en in Page willen we een van de Canyons doen ( Lower of Uper) De 14 willen een beetje op tijd in Vegas zijn. Tips over het laatste gedeelte van de route zijn zeer welkom.
vrijdag 9 oktober Moab
zaterdag 10 oktober Moab
zondag 11 oktober Moab
maandag 12 oktober moab-Page
dinsdag 13 oktober Page
woensdag 14 oktober Page-Las Vegas
donderdag 15 oktober Las Vegas
vrijdag 16 oktober Las Vegas
zaterdag 17 oktober Las Vegas- amsterdam
zondag 18 oktober aankomst

Oh de 15de Hebben we een verjaardag te vieren in Las Vegas, hebben jullie leuke ideeën?

Bedankt alvast!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wat wil je precies in Sequoia doen en waar zou je willen overnachten? Je hebt er nu te weinig tijd om echt iets te zien. Je zou eventueel wel naar Kings Canyon kunnen rijden voor de Grant Grove. Dat kost je minder tijd. OF ga in Yosemite naar een van de kleineer sequoia-groves.

Als je in DV overnacht zou je de nacht ervoor wat dichter bij Yosemite kunnen blijven, bijvoorbeeld in Lee Vining of Mammoth Lakes. Wij vonden de Tioga Pass Resort erg leuk, zie daarvoor ons 2015-verslag.

Je kunt in principe in een keer van DV naar Zion rijden maar als je ook naar Valley of Fire wilt is een stop nog wel handig.
De tijd voor Moab is mooi, ruim zelfs. Je kunt de laatste nacht ook in Monument Valley overnachten zodat je ook tijd hebt voor MV en omgeving.

Marianne
jelledeheus
Amerika-ontdekker

Wij willen heel graag Grant Grove zien, dus vandaar dat ik zit te stoeien met de overnachtingsplek of Three Rivers, of in het patk of toch nog ergens anders?
Om het park echt goed te bekijken gaan we graag een andere vakantie plannen :)
Ik heb in 2008 ook in Lee Vinning overnacht en dacht nu iets verder te rijden, of is de tijd ervoor te krap?

Ok hmm ook in een keer, dan zouden we Valley of Fire ook op het laatste kunnen doen.
Ik ga even denken over die nacht in Monument Valley, komen we snel uit op The View, en die is best prijzig.

Ik ga jullie verslag lezen :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Three RIvers ligt niet handig; ik zou het park via de 180 binnen rijden, het zuidelijke deel kost je te veel tijd. Je kunt dan bij Grant Grove overnachten.

Voor MV: je hebt ook Gouldings Lodge of een cabin bij Gouldings Campground.
Of kijk naar een Yurt of kamer bij de San Juan Inn in Mexican Hat.

Lee Vining geeft je meer tijd voor Yosemite (en eventueel Bodie) maar Bishop kan natuurlijk ook, dat geeft je meer tijd voor DV. Ik had geen rekening gehouden met de periode waarin jullie gaan. In oktober is het wel mooi om meer tijd voor DV uit te trekken, bijvoorbeeld voor een wandeling in Mosaic Canyon (naast de gebruikelijke viewpoints).

Marianne
jelledeheus
Amerika-ontdekker

OP 7 oktober vertrekken we vanuit Zion richting Bryce. Op deze dag bekijken we dus nog een gedeelte van Zion en gaan we Bryce zien ( zijn we beide al geweest)
Waar zouden we die dag het beste kunnen slapen? We willen via de us12/24 de 8ste richting Moab. Torrey, Escalante of toch nog dichter bij Bryce?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je Bryce beide al gezien hebt, maar er wel tijd wilt doorbrengen zou ik naar Escalante rijden. Vaak goedkoper overnachten. Het stuk tussen Escalante en Torrey is het mooiste stuk van de UT12, ik zou daar dus wel zorgen om wat meer tijd aan te besteden.
jelledeheus
Amerika-ontdekker

Dank je Paul, we gaan zoeken..
jelledeheus
Amerika-ontdekker

mmm weinig keus in Escalante, denk dat het toch Tropic gaat worden, Boulder Town is net te ver voor die dag.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Haha, Het is dan ook echt een gehucht.
Edit: Ik heb ooit eens na een reis van kalaman het circle d motel opgeschreven. Ik zie dat daar op 7 okt nog een MINI-SUITE WITH KITCHENETTE voor 99 dollar vrij is...en wat verder naar onderen ook wat double bed rooms voor 79 dollar.
http://www.escalantecircledmotel.com/accommodations
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer