Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Trip Coyote en hekkie

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ineke schreef:Ik zag net dat Marjan en Roland over 12 dagen naar Amerika vertrekken en daar op bezoek gaan bij de Amerikaanse moderators.

Nou ben ik erg nieuwsgierig .... :oops:

maar zouden jullie wat meer willen vertellen over jullie route en wat jullie nog meer gaan doen? Ronald zet altijd zo'n mooi schema neer op zijn site, maar nu vind ik daar (nog?) niets. Ook hier heb ik niets kunnen vinden.
Gaan jullie ook weer een live verslag bijhouden?

groetjes, Ineke

PS
Misschien ben ik wel een beetje brutaal, als jullie dit prive willen houden,
haal dit stukje dan maar weg :lol:
"

Hoi Ineke,

Hierboven kun je al het een en ander lezen over onze as. trip naar Amerika.

Een echte route kun je niet verwachten. We verblijven eerst een aantal dagen in Louisville bij Dennis en maken van daaruit wat tripjes. Daarna vliegen we op di 16 jan naar Dulles Int'l Airport, halen onze huurauto op en rijden dan naar Petra. Daar verblijven we tot vrijdagmorgen, want die dag rijden we naar Peejay. Daar verblijven we het weekend.

Na dit weekend rijden we (toeristisch) terug naar Washington D.C. vanwaar we op vrijdag 26 januari terugvliegen naar Nederland. Deze laatste vier dagen zijn nog niet door ons ingevuld op dit moment. Een en ander hangt ook van het weer af en we willen wat flexibel zijn en het een beetje op ons af laten komen.

Wat het maken van een liveverslag betreft, heb ik me inmiddels bedacht. Ik neem de laptop bij nader inzien toch maar niet mee. Waarschijnlijk zullen we bij onze gastheren/vrouw wel een keer op internet en dus op het AA-forum te vinden zijn. We zullen jullie dan zeker op de hoogte houden.

In ieder geval kunnen jullie als we terug zijn, een uitgebreid verslag (met foto's) van ons verwachten.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Ineke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Dit draadje heb ik dus gemist toen ik in Oregon was, bedankt voor het overzetten Marjan!

Fantastisch zo'n reis en heel apart om Amerika nu ook eens in de winter mee te maken.

Heel veel plezier en ik/wij wachten met spanning jullie verslagen af!

gr, Ineke

PS dat staat ook nog op mijn wish list......herfst, voorjaar en winter (hoewel ik een maand geleden een vleugje herfst en winter meegemaakt heb)
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Ineke schreef:Fantastisch zo'n reis en heel apart om Amerika nu ook eens in de winter mee te maken.
Voorlopig ziet het er niet naar uit dat ze een echte winter gaan meemaken, we zitten ver boven het gemiddelde met de temperatuur, en ver beneden het gemiddelde met de sneeuw in het Noord-Oosten... :cry:

Het lijkt meer op een NLse winter hier dit jaar.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, hier ook, de hele volgende week worden temperaturen boven de 10 graden voorspeld. Ik begin me af te vragen of we aan het einde van de maand wel kunnen gaan skien. Aan de andere kant vind ik de hogere temperaturen heerlijk, want ze zijn beter voor mijn spieren.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik heb nog apart een nieuw winterjack met (ski)broek gekocht voor onze reis. Ik hoop dat het niet in de koffer moet blijven. We willen allebei graag ook even in de sneeuw vertoeven nl.

Maar ja, het weer heb je NOOIT in de hand en da's maar goed ook, denk ik.... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Het is jammer dat we wellicht geen sneeuw meemaken. Daar had ik me wel een beetje op verheugd. :cry:

Maar...ik mag weer naar mijn favoriete land! En daar kan niets tegenop!! :D

We verheugen ons in ieder geval erg op de bezoeken bij de moderators. Eind volgende week gaan we al! :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Sneeuw wordt gemaakt 's-nachts, dus we kunnen skieen, al zijn niet alle pistes open... Het weer kan trouwens zo veranderen.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

PeeJay schreef:Het weer kan trouwens zo veranderen.
Dat is waar. Ik houd al een paar weken de thermometer in je signature in de gaten.

Afbeelding

Zo kan ik mooi zien wat de temperaturen in Carbondale zijn... :wink:

Roland

Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

hekkie schreef:Ik heb nog apart een nieuw winterjack met (ski)broek gekocht voor onze reis. Ik hoop dat het niet in de koffer moet blijven. We willen allebei graag ook even in de sneeuw vertoeven nl.

Maar ja, het weer heb je NOOIT in de hand en da's maar goed ook, denk ik.... :wink:

Marjan
Aan de andere kant weet ik ook uit ervaring, dat het heel speciaal is om half januari met 18 graden in Washington in het zonnetje te zitten 8) .
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

mirdj schreef:
Coyote schreef: Miriam,

bedoel je hiermee niet de King of Prussia Mall?

Eind volgende week ga ik samen met Marjan (hekkie) naar Amerika, zie dit topic. We komen dan ook in Pennsylvania. Aangezien we de laatste dagen nog niets gepland hebben, zou dit misschien ook wel iets voor ons zijn. We zijn gek op malls... :wink: :lol:

Bedankt voor de tip!

Roland
Die bedoel ik!! (ik ben constant in de war met dat computerspelletje) Een echte amerikaanse mall. Ik weet niet of jullie nog richting Newark gaan, daar heb je de Jersey Garden mall, die is ook heel groot.

Als je ook nog in de buurt van York komt, de Harley Davidson fabriek is ook een aanrader, je loopt letterlijk door de fabriekshal heen waar om je heen de verschillende motoren in elkaar gezet worden. Wel een hele hoop lawaai maar echt super om te zien zeker omdat de fabrieken heel lang verboden toegang zijn geweest voor buitenstaanders.

Als ik het me goed herinner liggen de mall en fabriek op zich niet zo heel ver uit elkaar, wij hebben het in ieder geval in 1 dag gedaan en hadden tijd zat.
Bedankt voor de tips.

Marjan en ik zullen ze vanavond eens nader bekijken.

Roland

Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

mirdj schreef: Ik weet niet of jullie nog richting Newark gaan, daar heb je de Jersey Garden mall, die is ook heel groot.
Daar zijn wij in 2003 ook geweest, je kan er een leuke middag doorbrengen er zit ook een goede foodcorner invoor de inwendige mens.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Voor malls hoef je niet naar New Jersey uit te wijken. Op tien minuten afstand van ons huis vind je Tysons Corner en de Galleria at Tysons Corner met honderden winkels 8) . En in Leesburg en Woodbridge zijn gigantische outlet malls.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Petra/VS schreef:Voor malls hoef je niet naar New Jersey uit te wijken. Op tien minuten afstand van ons huis vind je Tysons Corner en de Galleria at Tysons Corner met honderden winkels 8) . En in Leesburg en Woodbridge zijn gigantische outlet malls.
Petra,

Tysons Corner en de Galleria at Tysons Corner staan al hoog op ons verlanglijstje. Die gaan Marjan en ik sowieso bezoeken. :D

Roland

mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Petra/VS schreef:Voor malls hoef je niet naar New Jersey uit te wijken. Op tien minuten afstand van ons huis vind je Tysons Corner en de Galleria at Tysons Corner met honderden winkels 8) . En in Leesburg en Woodbridge zijn gigantische outlet malls.
De malls in Woodbridge hebben we ook gezien, inderdaad gigantisch. Welke mall in Amerika is nou niet groot vergeleken met Nederland?
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ik zal jullie dan maar niet meenemen naar de malls in Louisville, die vallen in het niet bij die in Washington... :wink:
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dennis schreef:Ik zal jullie dan maar niet meenemen naar de malls in Louisville, die vallen in het niet bij die in Washington... :wink:
Dennis,

Wij vinden het ontzettend leuk om malls te bezoeken, of ze nu groot of klein zijn. Er hangt altijd zo'n typisch geurtje waardoor ik me echt in Amerika voel. En al koop ik lang niet altijd wat, het is gewoon leuk om er een uurtje doorheen te struinen.

Dus, wanneer we een paar uurtjes over hebben als we bij jou op bezoek zijn, dan houd ik me aanbevolen! :D

Roland

hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

hekkie schreef:Na dit weekend rijden we (toeristisch) terug naar Washington D.C. vanwaar we op vrijdag 26 januari terugvliegen naar Nederland. Deze laatste vier dagen zijn nog niet door ons ingevuld op dit moment. Een en ander hangt ook van het weer af en we willen wat flexibel zijn en het een beetje op ons af laten komen.
Inmiddels hebben Roland en ik ook enigszins invulling gegeven aan de laatste vier dagen van onze trip.

Vanaf Peejay gaan we richting New York voor een eendaags bezoek aan deze stad. Hiervoor gaan we overnachten in Motel 6 in Piscataway. Van hieruit is het super simpel om met de trein naar Manhattan te gaan, zoals ik zelf heb ondervonden in 2003. Op deze manier hebben we ook geen parkeerproblemen en de treinrit duurt slechts plm 40 min. Tot ver na middernacht kun je nog terug met de trein als je dat wilt.

In NYC willen we graag 's avonds op het Empire State Building. Zelf vond ik destijds het uitzicht in het donker fantastisch en Roland heeft dit nog niet gezien. Ook Times Square bij avond vond ik geweldig evenals het Rockerfeller Center. 's Middags staat een bezoek aan Central Park op het programma en de verdere invulling zien we nog wel.

De volgende dag rijden we op tijd naar Philadelphia voor een uitgebreid bezoek aan deze stad zoals je in dit topic kunt lezen. Daarna brengen we een bezoek aan de King of Prussia Mallwelke aan de NW kant tegen Philladelphia aan ligt.

Aan het eind van de middag rijden we nog door naar Lancaster voor de overnachting en we willen kijken wat we hier kunnen zien en vinden over de Amish people. Heeft iemand hier nog tips voor?

De volgende dag rijden we via Baltimore (tips?) terug naar Washington DC. We hebben voor de laatste twee overnachtingen het Days Inn in Alexandria in gedachten. Wat we precies de laatste dag gaan doen hangt mede van het weer af. Het Shenandoah NP behoort tot de mogelijkheden of we gaan verder met onze verkenning van Washington DC.

Volgens weather.com lijkt het erop dat de temperatuur volgende week eindelijk wat naar beneden gaat en op dit moment wordt er zelfs gesproken over sneeuwbuien. Roland en ik hopen beide op een wintervakantie met sneeuw, dus wie weet......

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Als je in Baltimore bent móet je eigenlijk naar het aquarium. Er zijn nog wel verdere bezienswaardigheden maar het aquarium is wel je van het. Zit ook nog een leuk centrumpje vlakbij langs het water met shopjes en eetgelegenheden. Is leuk!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Inderdaad, het aquarium en de Inner Harbor in Baltimore. Maar ook Fort McHenry niet overslaan! Hier schreef Francis Scott Key de Star Spangled Banner en het is een heel interessant fort om te bezoeken.

Wat Lancaster betreft, om heel eerlijk te zijn vind ik er nooit zoveel te beleven. Je kunt in de omgeving Amish boerderijen zien en de Amish in koetjes zien rondrijden. Ook zijn er winkels met Amish produkten. Maar meer dan een dag hebben we in die omgeving nooit nodig gehad.

Wat wel heel interessant is, is Gettysburg. Daar ben je wel zo een dag kwijt.
Laatst gewijzigd door Petra/VS op 07 jan 2007, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

hekkie schreef:Aan het eind van de middag rijden we nog door naar Lancaster voor de overnachting en we willen kijken wat we hier kunnen zien en vinden over de Amish people. Heeft iemand hier nog tips voor?
Wij zijn in 2003 niet specifiek op zoek gegaan naar de Amish (ik voel me altijd ene beetje opgelaten bij het aapjes kijken), maar je komt ze automatisch wel tegen in Lancaster. Je ziet ze rijden met paard en wagen, gewoon op de weg tussen de auto's, en het is ook heel grappig om te zien dat bij de winkels vaak ook nog gewoon een aanlegplaats is voor de paarden, op de parkeerplaats tussen de auto's. Heel grappig!

In Lancaster kun je trouwens geweldig goed shoppen bij de outlets. Er liggen er 2 vlak naast elkaar op de grote doorgaande weg. Super veel winkels! Je kunt erover lezen in ons reisverslag van 2003 (zie onderschrift) op donderdag 19 juni.

Veel plezier!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer