roxy101 schreef:Zouden we in Atlanta gaan wonen, dan gaat onze voorkeur logischerwijs uit naar een appartement in het zuiden van de stad, of 'desnoods' het oosten. We hebben begrepen dat dat nou niet direct de meest aangename delen van Atlante zijn. Inmiddels hebben we op het Amerikaanse forum ook tips gekregen over andere gebieden. Zij noemden: Conyers, Covington, Eatonton, Lake Oconee, Greensboro, Madison en Reynolds Plantation area. Zeggen deze steden/dorpen/uitgedroogde vlaktes

jou iets?
Athens en Macon liggen inderdaad relatief ver uit elkaar, maar ik denk dat Atlanta als "compromis" dat toch het meest logisch is. En Atlanta heeft niet echt een centrum, maar meerdere centra. En ze hebben allemaal zo hun eigen karakter. Ik woon zelf in Midtown, en ook dat is te doen, aangezien de interstate er dwars doorheen loopt. Maar ook het al genoemde Decatur is inderdaad erg leuk, maar er zijn nog meer leuke buurten: Grant Park, Virginia Highland, Inpark Park, of West Midtown. Allemaal anders, maar veel groen en dus veel sfeer.
De plaatsen die je noemt zijn eerlijk gezegd allemaal wel erg klein en slaperig, denk inderdaad wel meer "Wapserveen", dan "Zwolle".

Het zijn wel leuke plaatsen om eens te bezoeken, maar als je zoals jullie nog jong bent, dan zou ik er denk ik niet willen wonen.
Overigens (en dit is meer voor anderen die hier meelezen), zou ik als je kinderen hebt, aanraden om ergens in een van de buitenwijken aan de noordrand gaan wonen: Kennesaw, Marietta, Sandy Springs, Alpharetta, Dunwoody, etc. Het zijn eigenlijk steden op zich, maar wel op Atlanta gericht. De schoolsystemen zijn goed, en voor een relatief laag bedrag heb je er een fors huis met tuin. Maar voor jullie situatie is dit deel van de stad sowieso niet handig, maar ik benoem het toch maar even.
Macon en Athens zelf zijn wel wat groter, meer een middelgrote Nederlandse stad, zoals Arnhem of Maastricht, maar het is te ver om dagelijks van de ene naar de andere te gaan. En ja, dan kom je wat mij betreft toch zoals gezegd uit bij Atlanta. En hoewel het een flinke commute is, krijg je er wel veel voor terug: genoeg te doen, veel restaurants, en een handige uitvalsbasis om vanalles te ondernemen. Er zijn ook zo'n beetje om de zoveel weken weer andere festivals in een van de vele parken. Maar vooral heb je er sowieso meer kans op een sociaal leven. Door het open karakter van Atlanta is het er relatief makkelijk om mensen te leren kennen: veel mensen komen er niet vandaan en zitten/zaten dus in eenzelfde situatie als jullie. Dat was tenminste mijn ervaring. En in een kleiner dorp is dat denk ik toch wat lastiger. Maar laat maar weten of je nog meer vragen hebt!