Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hotel grand canyon advies!
Re: Hotel grand canyon advies!
Heerlijk, mensen met zo'n belerend vingertje. Prima dat je zelf niet in het donker wilt rijden, maar ik heb daar - net als al die andere bestuurders die je 's avonds en 's nachts op donkere wegen in AZ tegen komt - geen moeite mee.
Natuurlijk is er altijd een risico dat er een dier op de weg loopt c.q. staat. Dat kan ook overdag. In het donker zul je dat in de regel echter later zien. Dat betekent dus de normale voorzorgsmaatregelen treffen: geen licht in de auto aan, grootlicht aan, snelheid cq remweg binnen het bereik van je eigen verlichting houden en gewoon opletten. Bij tegemoetkomende auto's ook zorgen dat je pupillen open blijven. Even knijpen dus, vooral niet direct er naartoe kijken. Voor zeilers onder ons wellicht bekende koek, maar pupillen zijn stomme dingen. Ze gaan echt direct (binnen seconden) dicht als je opeens naar fel licht kijkt, maar het kost 10 tot 15 minuten voordat ze weer helemaal open staan en je dus weer goed in het donker ziet. Zaken als dashboardverlichting dus ook helemaal terugdimmen of uit zetten ("night mode oid") als de auto zo'n functie heeft. Op zich zijn het allemaal zaken die een goed rijinstructeur ook met je heeft doorgenomen toen je ooit rijles nam.
Overigens heb ik twee keer in mijn leven "bijna" een aanrijding gehad met dieren (ik kon nog ruim op tijd stoppen, maar toch), en dat was beide keren gewoon overdag, in de zon. Een keer net na een bocht (in de US, Sierra's) met een verblindende zon op de voorruit. De andere keer dook een hert vanuit de struiken de weg op, in Nederland, op de Veluwe. Het kan dus altijd en overal gebeuren.
Volgens mij ligt het er maar net aan hoe je er tegenaan kijkt, maar darkness can be your friend as well. Geen zon, geen verblinding, veel minder ander verkeer, heerlijk!
Natuurlijk is er altijd een risico dat er een dier op de weg loopt c.q. staat. Dat kan ook overdag. In het donker zul je dat in de regel echter later zien. Dat betekent dus de normale voorzorgsmaatregelen treffen: geen licht in de auto aan, grootlicht aan, snelheid cq remweg binnen het bereik van je eigen verlichting houden en gewoon opletten. Bij tegemoetkomende auto's ook zorgen dat je pupillen open blijven. Even knijpen dus, vooral niet direct er naartoe kijken. Voor zeilers onder ons wellicht bekende koek, maar pupillen zijn stomme dingen. Ze gaan echt direct (binnen seconden) dicht als je opeens naar fel licht kijkt, maar het kost 10 tot 15 minuten voordat ze weer helemaal open staan en je dus weer goed in het donker ziet. Zaken als dashboardverlichting dus ook helemaal terugdimmen of uit zetten ("night mode oid") als de auto zo'n functie heeft. Op zich zijn het allemaal zaken die een goed rijinstructeur ook met je heeft doorgenomen toen je ooit rijles nam.
Overigens heb ik twee keer in mijn leven "bijna" een aanrijding gehad met dieren (ik kon nog ruim op tijd stoppen, maar toch), en dat was beide keren gewoon overdag, in de zon. Een keer net na een bocht (in de US, Sierra's) met een verblindende zon op de voorruit. De andere keer dook een hert vanuit de struiken de weg op, in Nederland, op de Veluwe. Het kan dus altijd en overal gebeuren.
Volgens mij ligt het er maar net aan hoe je er tegenaan kijkt, maar darkness can be your friend as well. Geen zon, geen verblinding, veel minder ander verkeer, heerlijk!
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
gek he, in een toeristisch gebiedroelb schreef:En ik ben echt niet de enige, genoeg ander verkeer tegengekomen daar.

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Nee joh, die toeristen zitten voor 90% 's avonds allemaal lekker in hun hotelkamer voor zich uit te staren. Ik durf er wel op te gokken dat het meer locals dan toeristen zijn (en vrachtverkeer op de 89). Een akketfietje dat je niet mee wilt maken lijkt me wel zo'n verschuiving als de 89 twee jaar geleden.. Maar gelukkig was dat overdag, je zou er midden in de nacht maar opeens "vanaf" rijden
.

Local comments voor het rijden in het donker. http://www.tripadvisor.co.uk/ShowTopic- ... l#68327744
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dit verhaal gaat voornamelijk ook over het stuk tussen Page en Mt. Carmel. Ze hebben overigens niet voor niets 20km hekwerk en wildbruggen gemaakt voor het stuk tussen Page en Kanab (als ze daar niet nog mee bezig zijn). Op dit stuk vinden gemiddeld meer dan 100 aanrijdingen met wildlife per jaar plaats.
Velen zullen bij de Grand Canyon vroeg opstaan om de zonsopkomst mee te pakken. Sommigen zullen daarna nog even terugduiken, waar anderen de dag voortzetten en dan 's avonds misschien wel wat vroeger de hotelkamer opzoeken.
Persoonlijk ben ik in sommige gebieden liever rond 19u ergens om lekker een restaurant of eetplek op te zoeken, evt nog even af te koelen in een zwembad en dan tussen 22 en 23u mijn bed in te duiken. Ik vind het op sommige plekken gewoon zonde om in het donker door die mooie omgeving te rijden. Maar mocht ik op sommige plekken in het donker moeten rijden, zoals op highway1, in Yosemite, Yellowstone en in de Black Hills, dan so be it.
Nogmaals, ieder zijn eigen ding. Als jij 's avonds wilt rijden moet je dat doen. Wil iemand dat niet, dan doet die dat niet. Maar eerst zeuren over een belerend vingertje en dan zelf in heel het bericht erna hetzelfde doen komt mij ook niet echt nobel over.Heerlijk, mensen met zo'n belerend vingertje.
Fijn dat jij dat van veel van die mensen weet wat die 's avonds allemaal doen.Nee joh, die toeristen zitten voor 90% 's avonds allemaal lekker in hun hotelkamer voor zich uit te staren.
Velen zullen bij de Grand Canyon vroeg opstaan om de zonsopkomst mee te pakken. Sommigen zullen daarna nog even terugduiken, waar anderen de dag voortzetten en dan 's avonds misschien wel wat vroeger de hotelkamer opzoeken.
Persoonlijk ben ik in sommige gebieden liever rond 19u ergens om lekker een restaurant of eetplek op te zoeken, evt nog even af te koelen in een zwembad en dan tussen 22 en 23u mijn bed in te duiken. Ik vind het op sommige plekken gewoon zonde om in het donker door die mooie omgeving te rijden. Maar mocht ik op sommige plekken in het donker moeten rijden, zoals op highway1, in Yosemite, Yellowstone en in de Black Hills, dan so be it.
- schre062
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Wij zaten ook in deze lodge. Super. Prachtig uitzicht op de Rim.MrMarcus schreef:Wij zitten nu in Page en komen van de Grand Canyon. Daar zaten wij in Katchina Lodge. Geboekt met "rim view". Kamer is eenvoudig, wel met airco. Maar dat uitzicht....super! Wij zaten op de 2e verdieping. Kijk voor een foto van het uitzicht op ons blog https://zwollegoesusa.wordpress.com/201 ... nd-canyon/. De weg naar Page is goed te doen, maar het is een saai stuk.
Phoenix-L.A. 2011
San Francisco-Las Vegas 2013
Atlanta-Atlanta 2015
Denver-Salt Lake City 2016
New York 2017.
Californie-Arizona Febr.-Maart 2018 (LA-LA)
Florida februari 2019
Texas en New Mexico 2020 in februari
San Francisco-Las Vegas 2013
Atlanta-Atlanta 2015
Denver-Salt Lake City 2016
New York 2017.
Californie-Arizona Febr.-Maart 2018 (LA-LA)
Florida februari 2019
Texas en New Mexico 2020 in februari
En hier in dit topic hebben we het over de 89 tussen Cameron en Page. Tja, nogmaals, ik ken veel mensen die in Nederland niet in het donker durven te rijden. Een zwaluw maakt nog geen zomer. Wildroosters en hekwerken lijken me een prima investering voor elk hoofdwegennet in een gebied waar wildlife zit. Maar het overdrijven van de risico's is ook een kunst. Als het zo gevaarlijk zou zijn om 's nachts te rijden in Utah dan zou er wel een overheidsorgaan zijn die daarover voorlichting geeft of zelfs regels oplegt.PSVwally schreef:Dit verhaal gaat voornamelijk ook over het stuk tussen Page en Mt. Carmel.
En ook op het TA forum zijn gelukkig ook mensen met een wat minder dogmatisch en genuanceerder standpunt:
http://www.tripadvisor.co.za/ShowTopic- ... -Utah.html
Waar heb ik dan snerende en belerende teksten zoals:PSVwally schreef:Nogmaals, ieder zijn eigen ding. Als jij 's avonds wilt rijden moet je dat doen. Wil iemand dat niet, dan doet die dat niet. Maar eerst zeuren over een belerend vingertje en dan zelf in heel het bericht erna hetzelfde doen komt mij ook niet echt nobel over.
geschreven?Als ik jou was zou ik maar wat meer lezen over rijden in het donker en wat de locals daarover zeggen op het Arizona forum.
Goh, enig gevoel voor humor is blijkbaar ook zoek.PSVwally schreef:Fijn dat jij dat van veel van die mensen weet wat die 's avonds allemaal doen.Nee joh, die toeristen zitten voor 90% 's avonds allemaal lekker in hun hotelkamer voor zich uit te staren.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht