Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Mrvanilla: Grandma on tour
Reis Mrvanilla: Grandma on tour
Na al onze enthousiaste verhalen en foto's over de VS raakte mijn oma in een reisstemming. Dat zuidwesten leek haar ook wel wat. Maar alleen gaan zag ze niet zitten. Of ik nog een goede gids wist? Ja hoor, die kende ik wel.
En zo kwam het dat ik over twee maanden met mijn oma 16 dagen naar de VS ga. Langer gaat helaas niet, omdat ik mijn baas al gek maak met al die vakantiedagen die ik opneem.
Het is redelijk last-minute, dus ik ben eens gaan kijken wat ik haar ga laten zien. Jullie hulp is natuurlijk meer dan welkom. Al bladerend door mijn fotoboeken werd ze het meest enthousiast over Antelope Canyon en Yellowstone. Nu ligt Yellowstone niet bepaald handig als je maar een korte periode gaat, maar ik wil toch kijken of ik het op de een of andere manier kan laten passen.
Andere zaken waar ik aan dacht waren Bryce, Grand Canyon en misschien omgeving Moab. Mijn oma is een nog kwieke vrouw (op late leeftijd bv nog een mooie reis gemaakt naar Nieuw Zeeland) maar kan geen lange wandelingen doen. Korte wandelingen gaan prima, maar dan wel zonder hoogte verschil. Vandaar dat ik een mooi park als Zion ook ga overslaan denk ik. Daarnaast hoeven we niet enorm lang op bepaalde plaatsen te blijven, aangezien het toch anders reizen wordt dan ik gewend ben.
Kortom: ik denk dat het een rondje Las Vegas wordt, maar als iemand betere ideeën heeft sta ik daar open voor. Alvast dank!
En zo kwam het dat ik over twee maanden met mijn oma 16 dagen naar de VS ga. Langer gaat helaas niet, omdat ik mijn baas al gek maak met al die vakantiedagen die ik opneem.
Het is redelijk last-minute, dus ik ben eens gaan kijken wat ik haar ga laten zien. Jullie hulp is natuurlijk meer dan welkom. Al bladerend door mijn fotoboeken werd ze het meest enthousiast over Antelope Canyon en Yellowstone. Nu ligt Yellowstone niet bepaald handig als je maar een korte periode gaat, maar ik wil toch kijken of ik het op de een of andere manier kan laten passen.
Andere zaken waar ik aan dacht waren Bryce, Grand Canyon en misschien omgeving Moab. Mijn oma is een nog kwieke vrouw (op late leeftijd bv nog een mooie reis gemaakt naar Nieuw Zeeland) maar kan geen lange wandelingen doen. Korte wandelingen gaan prima, maar dan wel zonder hoogte verschil. Vandaar dat ik een mooi park als Zion ook ga overslaan denk ik. Daarnaast hoeven we niet enorm lang op bepaalde plaatsen te blijven, aangezien het toch anders reizen wordt dan ik gewend ben.
Kortom: ik denk dat het een rondje Las Vegas wordt, maar als iemand betere ideeën heeft sta ik daar open voor. Alvast dank!
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Reis Mrvanilla: Grandma on tour
salt lake city - las vegas misschien? eerste dag kan je gebruiken om direct van SLC naar yellowstone te rijden. vervolgens yellowstone - grand teton - vernal - moab en van daaruit ofwel via MV naar page - zion en vegas? vanuit moab via de 12 naar bryce - via cottonwood canyon rd naar page - zion - vegas is ook een mogelijkheid?
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
Ik kan je als Amerika-leek geen tips geven..
Maar wat gaaf dat je dat met je oma kan en gaat doen!
Maar wat gaaf dat je dat met je oma kan en gaat doen!

Thanks, Jerre, voor het meedenken. Het zal in grote lijnen denk ik wel zoiets worden. Ik merk dat ik bij het plannen wel iets makkelijker dingen kan wegstrepen, aangezien mijn oma gewoon niet alles kan. Dat maakt het ook weer makkelijker.
Wat betreft de route: ik heb zojuist tickets geboekt. Zag een enorm goede aanbieding met prima vliegtijden voor €515,00! Het wordt dus inderdaad een retourtje Las Vegas. Als ik op SLC zou vliegen kwam ik al boven de €1000,00 uit.

Wat betreft de route: ik heb zojuist tickets geboekt. Zag een enorm goede aanbieding met prima vliegtijden voor €515,00! Het wordt dus inderdaad een retourtje Las Vegas. Als ik op SLC zou vliegen kwam ik al boven de €1000,00 uit.
Ja, ik vind het zelf ook wel bijzonder!Marissie schreef: Maar wat gaaf dat je dat met je oma kan en gaat doen!

Groetjes,
Daniel
Daniel
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Leuk om zo'n trip met je oma te kunnen maken. Ga je dan nou trouwens 3x dit jaar?
Ik denk dat er in 2 weken een mooi rondje Las Vegas inzit. Misschien kun je voor jezelf nog dingen doen die je de vorige keren niet hebt kunnen doen.
Ik denk dat er in 2 weken een mooi rondje Las Vegas inzit. Misschien kun je voor jezelf nog dingen doen die je de vorige keren niet hebt kunnen doen.
Reistips kan ik je niet geven maar ik denk dat het sowieso een bijzondere reis gaat worden!! Veel voorpret samen met je oma!!
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wat ontzettend leuk om zo'n reis met je oma te doen!
Wanneer ga je precies? Als het begin oktober is dan is dat misschien wel wat te laat voor Yellowstone.
Ik denk dat dat toch moeilijk inpassen zal worden in zo'n korte reis.
Ik benieuwd wat je route zal worden
Wanneer ga je precies? Als het begin oktober is dan is dat misschien wel wat te laat voor Yellowstone.
Ik denk dat dat toch moeilijk inpassen zal worden in zo'n korte reis.
Ik benieuwd wat je route zal worden

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Nou, lastig hoor. Eigenlijk heb je gelijk Elly, Yellowstone is lastig in te passen. De pest is dat ik denk dat ze het daar prachtig gaat vinden. Met name omdat de wandelingen langs de geysers en hotsprings relatief makkelijk zijn en je ook vanuit de auto grote kans op wildlife hebt (Lamar Valley, Hayden Valley, Pelican Valley etc). Los van het lastig in te plannen is het natuurlijk onmogelijk om accommodatie te kunnen vinden in het park. Buiten het park is er nog wel maar dan tik je al gauw de $200 per nacht aan (West Yellowstone).
Ik heb vooralsnog twee routes bedacht. Nogmaals, soms blijf ik ergens korter dan ik normaal zou doen, maar dit is dan vanwege het niet kunnen doen van langere wandelingen.
Zonder Yellowstone
1. AMS - LAS
2. Las Vegas - Death Valley - Bishop
3. Bishop - Bodie - Tioga Pass - Yosemite
4. Yosemite (wat zijn mooie wandelingen die niet te lang zijn? Staat Bridalveil Fall droog?)
5. Yosemite - San Francisco (halve dag SF)
6. San Francisco - Monterey (eind van de dag naar Monterey)
7. Monterey (whale watch) - Highway 1 - Morro Bay
8. Morro Bay - Sequoia NP
9. Sequoia NP - Barstow
10. Barstow - Grand Canyon NP
11. Grand Canyon NP - Page
12. Page
13. Page - Bryce NP
14. Bryce NP - Zion NP
15. Zion NP - Las Vegas
16. Las Vegas - AMS
Met Yellowstone
1. AMS - LAS
2. Las Vegas - Grand Canyon
3. Grand Canyon - Page
4. Page - Monument Valley - Monticello
5. Monticello - Moab
6. Moab
7. Moab - Vernal
8. Vernal - Jackson
9. Jackson - Yellowstone
10. Yellowstone
11. Yellowstone - Jackson
12. Jackson - Salt Lake City
13. Salt Lake City - Bryce
14. Bryce - Zion
15. Zion - Las Vegas
16. Las Vegas - AMS
Help!
Ik heb vooralsnog twee routes bedacht. Nogmaals, soms blijf ik ergens korter dan ik normaal zou doen, maar dit is dan vanwege het niet kunnen doen van langere wandelingen.
Zonder Yellowstone
1. AMS - LAS
2. Las Vegas - Death Valley - Bishop
3. Bishop - Bodie - Tioga Pass - Yosemite
4. Yosemite (wat zijn mooie wandelingen die niet te lang zijn? Staat Bridalveil Fall droog?)
5. Yosemite - San Francisco (halve dag SF)
6. San Francisco - Monterey (eind van de dag naar Monterey)
7. Monterey (whale watch) - Highway 1 - Morro Bay
8. Morro Bay - Sequoia NP
9. Sequoia NP - Barstow
10. Barstow - Grand Canyon NP
11. Grand Canyon NP - Page
12. Page
13. Page - Bryce NP
14. Bryce NP - Zion NP
15. Zion NP - Las Vegas
16. Las Vegas - AMS
Met Yellowstone
1. AMS - LAS
2. Las Vegas - Grand Canyon
3. Grand Canyon - Page
4. Page - Monument Valley - Monticello
5. Monticello - Moab
6. Moab
7. Moab - Vernal
8. Vernal - Jackson
9. Jackson - Yellowstone
10. Yellowstone
11. Yellowstone - Jackson
12. Jackson - Salt Lake City
13. Salt Lake City - Bryce
14. Bryce - Zion
15. Zion - Las Vegas
16. Las Vegas - AMS
Help!

Groetjes,
Daniel
Daniel
Erg leuk dat je met je oma gaat. Respect.
Over een paar weken ga ik met mijn ouders, ook omdat zij enthousiast zijn geworden van mijn eerdere reizen over de wereld. Doordat mijn vader wat slechter loopt en ook geem lange wandelingen kan maken, herken ik de dilemma's. En ook wij gaan een (ander) rondje Vegas doen (LV-GC-Page-MV-Torrey-Bryce-Zion-LV) in 16 dagen.
Als leek in de regio kan ik je geen adviezen meegeven wat betreft de route. Wel zou ik aanraden wat meer rust in de route te pakken. Je wilt veel zien en laten zien, maar moet wel rekening houden met je reispartner. Een dagje relaxen in het zwembad van het hotel om de batterij op te laden is zo slecht nog niet. En hoe goed je het met oma kunt vinden, op die manier heb je ook wat tijd om even tijd voor jezelf te nemen, bijvoorbeeld eem wandeling doen die voor oma te lastig is.
Over een paar weken ga ik met mijn ouders, ook omdat zij enthousiast zijn geworden van mijn eerdere reizen over de wereld. Doordat mijn vader wat slechter loopt en ook geem lange wandelingen kan maken, herken ik de dilemma's. En ook wij gaan een (ander) rondje Vegas doen (LV-GC-Page-MV-Torrey-Bryce-Zion-LV) in 16 dagen.
Als leek in de regio kan ik je geen adviezen meegeven wat betreft de route. Wel zou ik aanraden wat meer rust in de route te pakken. Je wilt veel zien en laten zien, maar moet wel rekening houden met je reispartner. Een dagje relaxen in het zwembad van het hotel om de batterij op te laden is zo slecht nog niet. En hoe goed je het met oma kunt vinden, op die manier heb je ook wat tijd om even tijd voor jezelf te nemen, bijvoorbeeld eem wandeling doen die voor oma te lastig is.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Als je het zo uitschrijft lijkt het toch wel te doen met Yellowstone.
Ik vind beide rondes wel mooi maar mijn voorkeur zou dan toch uitgaan met Yellowstone en wel omdat dit waarschijnlijk een eenmalige reis voor je oma wordt en de rode rotsen (Moab/Monument Valley) en Yellowstone zijn in mijn ogen toch meer uniek dan het rondje met Yosemite en Sequoia. Hoe mooi ik die beide laatste parken ook vind, het lijkt toch meer op Europa.
Wat vind je oma er zelf van?
Ik vind beide rondes wel mooi maar mijn voorkeur zou dan toch uitgaan met Yellowstone en wel omdat dit waarschijnlijk een eenmalige reis voor je oma wordt en de rode rotsen (Moab/Monument Valley) en Yellowstone zijn in mijn ogen toch meer uniek dan het rondje met Yosemite en Sequoia. Hoe mooi ik die beide laatste parken ook vind, het lijkt toch meer op Europa.
Wat vind je oma er zelf van?
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben het in deze wel Michelly eens. Al vind ik Sequoia misschien toch wel iets aparts. Maar Yosemite heeft wel veel weg van de Alpen is mijn mening. En nu de watervallen grotendeels opgedroogd zijn.....
Ik zou, ondanks het late seizoen misschien toch ook wel voor de Moab - Yellowstone variant gaan. Het is dan alleen enorm goed zoeken naar 'goedkope' aanbiedingen.
Ik zou, ondanks het late seizoen misschien toch ook wel voor de Moab - Yellowstone variant gaan. Het is dan alleen enorm goed zoeken naar 'goedkope' aanbiedingen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wat leuk, met je oma!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
yellowstone route is idd goed te doen. qua tijd lijkt het mij ook voldoende als je meer voor de uitkijkpunten en korte hikes gaat 

2009 :: LA - SF
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wat gaaf dat je dat gaat doen!
Ik zou ook gaan voor route 2, lijkt me prima te doen met alleen korte hikes.
Heel veel voorpret samen en een mooie reis gewenst!
Ik zou ook gaan voor route 2, lijkt me prima te doen met alleen korte hikes.
Heel veel voorpret samen en een mooie reis gewenst!
Dank allemaal voor de leuke reacties
, ik ga inderdaad voor route twee, dus inclusief Yellowstone. Dat, in combinatie met de regio Moab, is denk ik een mooie en afwisselende route.
. Maar de prijzen liggen zo 'last-minute' wel dubbel zo hoog als dat wij betaalden vorig jaar.
Mochten er nog mensen zijn met mooie wandelroutes die nagenoeg vlak zijn en niet langer dan 2 km, dan hoor ik dat graag.
Hoe steil is Canyon Overlook bijvoorbeeld in Zion?

Die wil heel graag naar Yellowstone. Ze vind het heerlijk om in de auto te zitten en naar buiten te kijken dus de wat langere rijdagen zijn geen probleem. Heel stiekem vind ik het zelf ook wel leuk(er) om Yellowstone/Grand Teton weer te zien. Californië waren wij dit jaar nog.michelly schreef: Wat vind je oma er zelf van?
Klopt. Maar goed, mijn voordeel is dat ik de portemonnee niet hoef te trekkenPSVwally schreef:Het is dan alleen enorm goed zoeken naar 'goedkope' aanbiedingen.

Mochten er nog mensen zijn met mooie wandelroutes die nagenoeg vlak zijn en niet langer dan 2 km, dan hoor ik dat graag.
Hoe steil is Canyon Overlook bijvoorbeeld in Zion?
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Leuk, zo'n onverwacht reisje!
De Canyon Overlook Trail is niet heel erg steil maar je klimt toch wel iets (50 meter hoogteverschil) en het is ook wat klauteren zo hier en daar.
Een leuke, vlakke wandeling in Zion is de Pa'rus Trail. Je kunt daarbij van het visitor center tot aan het museum of tot aan Canyon Junction lopen, en verder gaan met de shuttlebus.
In Yellowstone hebben wij een hele simpele wandeling ontdekt tussen Mammoth en Roosevelt. De wandeling naar Wraith Falls is ook vlak. Maar je hebt natuurlijk je handen al vol aan alle bezienswaardigheden langs de boardwalks.
Als je toch niet naar Yellowstone gaat kun je een mooi rondje Utah en Arizona doen, met misschien een stukje Colorado (Colorado NM). Als je zowel de UT12 als de UT95 neemt heb je prachtige wegen om te rijden. En misschien nog even een uitstapje naar Death Valley?
Wanneer ga je precies? Is het echt niet mogelijk om iets in Yellowstone te vinden?
Marianne
De Canyon Overlook Trail is niet heel erg steil maar je klimt toch wel iets (50 meter hoogteverschil) en het is ook wat klauteren zo hier en daar.
Een leuke, vlakke wandeling in Zion is de Pa'rus Trail. Je kunt daarbij van het visitor center tot aan het museum of tot aan Canyon Junction lopen, en verder gaan met de shuttlebus.
In Yellowstone hebben wij een hele simpele wandeling ontdekt tussen Mammoth en Roosevelt. De wandeling naar Wraith Falls is ook vlak. Maar je hebt natuurlijk je handen al vol aan alle bezienswaardigheden langs de boardwalks.
Als je toch niet naar Yellowstone gaat kun je een mooi rondje Utah en Arizona doen, met misschien een stukje Colorado (Colorado NM). Als je zowel de UT12 als de UT95 neemt heb je prachtige wegen om te rijden. En misschien nog even een uitstapje naar Death Valley?
Wanneer ga je precies? Is het echt niet mogelijk om iets in Yellowstone te vinden?
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nou, ik vind het begin van Canyon Overlook met die treden toch redelijk omhoog lopen en (zonder iemand te willen onderschatten) ik kan me voorstellen dat mensen die niet zo goed ter been zijn met dat stuk mensen best moeite hebben.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
In het Zion NP zijn meerdere eenvoudige wandelingen te maken. Zo liepen wij o.a. eens de Grotto Trail (nagenoeg helemaal vlak) en de Riverside Walk (ook vrij vlak, wel iets langer).
Zie tevens: http://www.nps.gov/zion/planyourvisit/u ... de2014.pdf
Zie tevens: http://www.nps.gov/zion/planyourvisit/u ... de2014.pdf
We zouden dan rond half september daar zijn. Ik heb gekeken, maar niets meer vrij. Ben nu in West Yellowstone aan het zoeken, maar daar word een mens ook niet vrolijk van de prijzen.Martin & Marianne schreef: Wanneer ga je precies? Is het echt niet mogelijk om iets in Yellowstone te vinden?
Marianne
@Paul en Marco, thanks voor de tips. De Canyon Overlook Trail bekijken we dan maar ter plekke. Mijn oma is goed te been, lopen is geen enkel probleem. Maar als er geklommen moet worden raakt ze wel wat buiten adem. Dus dat doen we maar niet.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ze met een paar keer stoppen boven komt is de rest niet zo lastig meer
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties