Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Monument Valley - personenwagen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
SimonKeyers
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Monument Valley - personenwagen

Bericht door SimonKeyers »

Weet er iemand of het mogelijk is de rit door Monument Valley te doen met een gewone personenauto? Of moet je hiervoor een SUV hebben?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Monument Valley - personenwagen

Bericht door Njit »

Ja hoor. Alleen lastig met een grote RV of met een hele lage auto. Maar normaal gesproken geen enkel probleem.
Zie ook http://www.visitutah.com/places-to-go/m ... nic-drives
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
SimonKeyers
Amerika-newbie

Bericht door SimonKeyers »

ok thx!
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
lithola
Amerikafan

Bericht door lithola »

Als het droog is lukt het wel. Wij reden de 17 miles een dikke week geleden met een minivan. Het eerste stuk is het lastigst, wanneer het eenrichtingsverkeer wordt, gaat het beter. Stoffig, maar te doen.
Als het heeft geregend, zou ik me er niet aan wagen met een gewone personenwagen, dan raak je gegarandeerd vast in de klei.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Ik denk dat dat nogal varieert afhankelijk van de voorbije weersomstandigheden. Sommigen zeggen dat het geen probleem is, maar ikzelf zou er niet aan beginnen. Het eerste stuk is al riskant. Tijdens m'n laatste reis daar (SUV) zag ik ook een gewone personenauto met voorwielaandrijving zich ingraven bij het klimmetje ter hoogte van John Ford Point.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
RemcoUSA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RemcoUSA »

Ik zou er niet maarzo vanuit gaan dat het met een gewone personenauto gaat lukken. Wij hebben het geprobeerd met een Chrysler 300 (premium auto) en zaten in de eerste bocht naar beneden de vallei in al met de bodem op een paar dikke stenen terwijl ik de grootste echt wel ontweek! Wij zijn dus direct omgedraaid! Maar als je het er toch op wil gokken, succes :thumbup:
Jerre
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Jerre »

ik vind het ook moeilijk te zeggen :) dit jaar weer een paar tegen gekomen met een normale personenwagen die als een slak over de baan rijden daar :) vooral het eerste stuk is waar je de vallei in rijdt is het lastigste :) je zal dus snel genoeg weten of je verder wilt rijden of niet :)
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
repmeer
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door repmeer »

Is het met een midsize SUV geen probleem? Ford Escape o.i.d.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Het gaat om de clearance. Een Midsize SUV staat hoger op de wielen dus moet geen enkel probleem zijn.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Op ons videokanaal zie je talloze video's van de scenic drive: Kalaman video

Dat geeft je een beter beeld. Maar uiteraard kunnen de omstandigheden heel snel veranderen.
We hebben er al meerdere Ford Mustangs zonder problemen gezien en zelfs ooit een gigantische camper :o . Maar die zal achteraf wellicht zijn huisraad in de afvalcontainer kunnen gooien hebben...
Maxmannl
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Maxmannl »

Volgens mij wordt die route elk jaar slechter :D

Ze doen er in ieder geval niks tot weinig aan(behalve chagrijnig in een hokje entree vragen)

Wij hadden vorig jaar een mid-size SUV en dan is het redelijk te doen inderdaad. Het gaat allemaal om het eerste stuk wat zo slecht is. Als je dat hebt gehad is het goed te rijden.

Personenwagens zie je er genoeg rijden zelfs de Amerikaanse cabrio's maar dan moet het wel goed weer zijn naar mijn idee. Vooral naar boven terug is best steil.

Je kunt bij een indiaan op zo'n jeep stappen maar dan betaal je ook wel wat. Daarom doen ze ook waarschijnlijk geen onderhoud aan de weg :wink:
arj.gelens
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door arj.gelens »

We hebben droom gereden met normale personenauto. Gewoon rustig rijden en goed kijken. Geen enkel probleem.
2009: Florida & New York
2011: West kust
2014: Noord westen
2016: Deep South
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer