Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 2
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 2
4 September vertrekken wij naar Boston om dan in 3 weken tijd naar Tampa te rijden.
Wij gaan onze auto bij Budget Rental huren, waarbij we het direct online betalen bij het reserveren.
Ik heb alleen geen creditcard maar mijn vriendin wel, dus zijn we van plan om "additional driver" erbij te nemen.
Nu las ik alleen in de voorwaarden het volgende:
"All other additional drivers must complete and sign an additional driver form and present valid credit identification"
Betekend dit dat ik eigenlijk ook een creditcard moet hebben?
Wij gaan onze auto bij Budget Rental huren, waarbij we het direct online betalen bij het reserveren.
Ik heb alleen geen creditcard maar mijn vriendin wel, dus zijn we van plan om "additional driver" erbij te nemen.
Nu las ik alleen in de voorwaarden het volgende:
"All other additional drivers must complete and sign an additional driver form and present valid credit identification"
Betekend dit dat ik eigenlijk ook een creditcard moet hebben?

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Nog nooit gehad dat andere bestuurders een cc moesten laten zien, alleen een rijbewijs.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zijn op het forum wat voorbeelden van mensen bij wie wel de cc gevraagd werd van de tweede bestuurder, zie bijvoorbeeld dit topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?t=46651. Je kunt eens de zoekfunctie gebruiken voor meer topics hierover.
Los daarvan, zoals ook in het aangehaalde topic gezegd: een tweede credit card is wel erg handig, dus waarom geen credit card aanschaffen?
Marianne
Los daarvan, zoals ook in het aangehaalde topic gezegd: een tweede credit card is wel erg handig, dus waarom geen credit card aanschaffen?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Als je via rentalscars een Fullsize SUV boekt met GPS, krijg je dan een ingebouwde GPS of een los TomTom-achtig ding bij Alamo?
Prijsverschil zonder is erg klein momenteel.
Prijsverschil zonder is erg klein momenteel.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zit in een Fullsize SUV vaak al een ingebouwde navigatie in het Multimedia systeem. Wij hadden dat tenminste wel in onze Tahoe (2015) en Yukon (2015). Nu vond ik die navigatie persoonlijk niet echt heel fijn werken. Het enige waar we het af en toe voor gebruikten was om een kaart te tonen als we ergens rondreden zodat we een idee hadden van de omgeving.
Als je er navigatie bij huurt krijg je bij Alamo een Garmin Street Pilot:
Als je er navigatie bij huurt krijg je bij Alamo een Garmin Street Pilot:
Andere maatschappijen hebben een vergelijkbaar apparaat.Navigation System "Street Pilot"
With the satelite powered navigation system from Garmin you always drive safely through the United States.
The StreetPilot:
- delivers exact turn by turn directions with up to date traffic information
- can be used in any vehicle or on foot
- offers easy to read maps in 3-D
- has built in Bluetooth so it can act as a handsfree device for your Bluetooth cell phone
- has a database of over 6 million points of interest like Hotels, Restaurants, ATMs and Attractions
![]()
- Division
- Amerikakenner
Wij hebben die ingebouwde navigatie ook in onze Suburban en vinden het prima werken. Enige nadeel is dat de borden op de weg niet altijd overeen komen met de richtingsborden in de navigatie. Nummers van de afslagen en wegnummers komen wel overeen, maar de beschrijving op het bord niet altijd.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie reacties!
Een tijd geleden had ik aan Alamo gevraagd welke merken en type auto's er in de Standard SUV klasse vallen en welke in de Fullsize klasse:
Here are the vehicles listed in the Standard SUV category:
Hyundai Santa Fe, Jeep Grand Cherokee, Ford Explorer, GMC Terrain, Kia Sorrento, Nissan Xterra
These are the vehicles listed under Full Size SUV:
Chevy Tahoe, Ford Expedition, GMC Yukon, Nissan Armada
Ik heb andere verhalen gehoord
Een tijd geleden had ik aan Alamo gevraagd welke merken en type auto's er in de Standard SUV klasse vallen en welke in de Fullsize klasse:
Here are the vehicles listed in the Standard SUV category:
Hyundai Santa Fe, Jeep Grand Cherokee, Ford Explorer, GMC Terrain, Kia Sorrento, Nissan Xterra
These are the vehicles listed under Full Size SUV:
Chevy Tahoe, Ford Expedition, GMC Yukon, Nissan Armada
Ik heb andere verhalen gehoord

- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik ken de GMC Terrain als een Midsize SUV en de Ford Explorer als een Full Size..
Je krijgt iig wel een idee wat er zoal staat.
Je krijgt iig wel een idee wat er zoal staat.
-
- Amerika-ontdekker
En de Jeep Grand Cherokee wordt ook gezien als Fullsize las ik weer ergens anders op dit forum.
Ach je merkt het vanzelf als je daar staat
Ach je merkt het vanzelf als je daar staat

Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 05 aug 2015, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Afgelopen vakantie moesten we onze Tahoe omruilen (lekke band). Toen hadden we de keuze uit een GMC Yukon en een Ford Flex.
Nu kun je van alles zeggen over een Flex maar ik zie die toch echt niet als Fullsize... Uiteindelijk de Yukon dus maar meegenomen (die bijna identiek bleek te zijn aan de Tahoe).
Nu kun je van alles zeggen over een Flex maar ik zie die toch echt niet als Fullsize... Uiteindelijk de Yukon dus maar meegenomen (die bijna identiek bleek te zijn aan de Tahoe).
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Even een vraagje; heb me suf gezocht, maar heb nergens een antwoord kunnen vinden. Voorheen huurde wij een auto via Alamo (/Brits) als ik nu naar die webpagina ga, krijg ik een waarschuwingspop-up met dat er naar het boek gevraagd wordt en een UK rijbewijs. In hoeverre wordt hier echt daadwerkelijk naar gevraagd en wat gebeurt er als je dat niet kan overhandigen?
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou me daar niet druk over maken. Het enige wat op je contract staat is dat je via BRITS geboekt hebt. Maar die baliemedewerkers gaan echt niet vragen om een boek. Het enige wat ze zullen controleren is dat je geen rijbewijs uit de US of CA hebt. Want die voorwaarde staat wél in je contract.
Ik zie dat Budget op Miami Intl. een Fastbreak counter heeft, maar hoe dat precies werkt als je nog geen Budget klant bent, is me vooralsnog niet duidelijk. Is dat trouwens vergelijkbaar met de skip the counter van Alamo?
Memories...
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wat is Fastbreak?
Looking to save time picking up your car? You need Fastbreak! We'll keep all your rental preferences on file and your signature too for our fastest, easiest rental experience! Reserve your car in seconds with our One-Click Booking feature at budget.com, and save time at over 800 Fastbreak locations worldwide:
Counter Service - At Fastbreak Counter locations, just stop at the Fastbreak counter to flash your license, grab your keys and go.
Choice Service - At many major airports, Fastbreak Choice lets you by-pass the counter, access an easy check-in monitor, find your name, head to your car, and go.
You can avoid long lines and your paperwork will be waiting - but only if you join Fastbreak!
Lid worden en aanmelden voor Fastbreak?
https://www.budget.com/budgetWeb/profil ... 1316939602
Het principe lijkt op Alamo Savetime en Skip the counter.
Looking to save time picking up your car? You need Fastbreak! We'll keep all your rental preferences on file and your signature too for our fastest, easiest rental experience! Reserve your car in seconds with our One-Click Booking feature at budget.com, and save time at over 800 Fastbreak locations worldwide:
Counter Service - At Fastbreak Counter locations, just stop at the Fastbreak counter to flash your license, grab your keys and go.
Choice Service - At many major airports, Fastbreak Choice lets you by-pass the counter, access an easy check-in monitor, find your name, head to your car, and go.
You can avoid long lines and your paperwork will be waiting - but only if you join Fastbreak!

- bedeve
- Amerika-expert
Tsja, die vlieger gaat voor ons Europeanen niet op.Arends1989 schreef: You can avoid long lines and your paperwork will be waiting - but only if you join Fastbreak!
Gewoon met wat voor tarief dan ook huren bij de verhuurders die een "Ga direct naar de garage,ga niet langs de verkoopafdeling " systeem hebben wat wel voor ons toegankelijk is.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hoe zeker ben je daarvan? Want als dat iets nieuws is, ben ik even benieuwd of iemand daar al een keer op is gewezen is toen ze de auto gingen afhalen...Njit schreef:Ik zou me daar niet druk over maken. Het enige wat op je contract staat is dat je via BRITS geboekt hebt. Maar die baliemedewerkers gaan echt niet vragen om een boek. Het enige wat ze zullen controleren is dat je geen rijbewijs uit de US of CA hebt. Want die voorwaarde staat wél in je contract.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Laat ik het zo zeggen, ik kom op een aantal verschillende Amerika-fora en er wordt daar regelmatig met deze code geboekt. En er is nog niemand die zich gemeld heeft dat het boek daadwerkelijk getoond moest worden. Maar vertrouw je het niet dan lekker niet gebruiken. Je kan in ieder geval niet bij mij je geld terugclaimen als je toch iets moet laten zien 

Dat klopt niet helemaal. Je moet een UK driving licence hebben.Njit schreef:Ik zou me daar niet druk over maken. Het enige wat op je contract staat is dat je via BRITS geboekt hebt. Maar die baliemedewerkers gaan echt niet vragen om een boek. Het enige wat ze zullen controleren is dat je geen rijbewijs uit de US of CA hebt. Want die voorwaarde staat wél in je contract.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
En ook dát zullen ze in de praktijk niet naar vragen, Je mag alleen geen US of Canadees rijbewijs hebben.
Het is allemaal heel simpel: vertrouw je het niet, twijfel je teveel, durf je het niet aan? Boek dan via een normale site. Garanties zul je niet krijgen, alleen ervaringen.
Het is allemaal heel simpel: vertrouw je het niet, twijfel je teveel, durf je het niet aan? Boek dan via een normale site. Garanties zul je niet krijgen, alleen ervaringen.
Ik heb voor in september via Alamo Brits een auto gehuurd in LA. Moet ik hiervoor nu een internationaal rijbewijs kopen?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19855 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties