Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Grand Canyon Glasswalk
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Grand Canyon Glasswalk
Ik las in America en in de krant dat begin dit jaar de Glasswalk in de Grand Canyon opengaat
Je kan dan geloof ik 100 meter over een glazen brug de Canyon inlopen en ziet dus onder je de afgrond liggen.
Lijkt me erg gaaf!!! Hopelijk kan ik m van de zomer al bewonderen, maar als het goed is gaat hij dit voorjaar open dus dat zou moeten lukken.
Je kan dan geloof ik 100 meter over een glazen brug de Canyon inlopen en ziet dus onder je de afgrond liggen.
Lijkt me erg gaaf!!! Hopelijk kan ik m van de zomer al bewonderen, maar als het goed is gaat hij dit voorjaar open dus dat zou moeten lukken.
Ben in 1998 in de CN Tower in Toronto geweest; daar is een deel van
de vloer ook van glas. Heel apart, in het begin even eng maar wél gaaf.
Je ziet mensen echt voetje voor voetje de glazen "plaat" op schuiven,
twijfelend, bang .. ? Durf ik wel, durf ik niet?
Het is echt leuk en ik ben totaal geen held met hoogtes, ben sowieso geen held, hihi.
Wij gaan in juni naar de Grand Canyon dus dat wordt leuk!!!
de vloer ook van glas. Heel apart, in het begin even eng maar wél gaaf.
Je ziet mensen echt voetje voor voetje de glazen "plaat" op schuiven,
twijfelend, bang .. ? Durf ik wel, durf ik niet?
Het is echt leuk en ik ben totaal geen held met hoogtes, ben sowieso geen held, hihi.
Wij gaan in juni naar de Grand Canyon dus dat wordt leuk!!!
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Hallo Mrloes,
Die skywalk ligt in West Grand Canyon, dit is niet de plaats die je normaal gesproken bezoekt, het ligt 242 mijl vanaf de South Rim visitor center met een rijtijd van ongeveer 4:35 uur. Het ligt veel dichter bij Las Vegas (121 mijl en 2:30 uur) en kun je ook beter vanuit Las Vegas bezoeken, eventueel in combinatie met de Hooverdam, waar je dan overheen rijd.
Harry
Die skywalk ligt in West Grand Canyon, dit is niet de plaats die je normaal gesproken bezoekt, het ligt 242 mijl vanaf de South Rim visitor center met een rijtijd van ongeveer 4:35 uur. Het ligt veel dichter bij Las Vegas (121 mijl en 2:30 uur) en kun je ook beter vanuit Las Vegas bezoeken, eventueel in combinatie met de Hooverdam, waar je dan overheen rijd.
Harry
Voor wie geïnteresseerd is staat er hier een filmpje over de bouw van de Skywalk bij Eagle Point.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Maurice,
Bedankt voor de link naar het filmpje. Bijzonder interessant. Ik heb gelijk besloten om dit jaar daar ook naar toe te gaan. Niet dat ik nou zo'n voorstander ben van zo'n toeristische attractie in die geweldige natuur, maar het is mooi gemaakt en het ligt in een totaal ander gedeelte (West)van de Grand Canyon dan ik tot nu toe ben geweest.
Ik vond hier ook nog een prachtige site met veel info waaronder de route er naar toe en nog wat meer beeldmateriaal. http://www.destinationgrandcanyon.com/
Gr. Marjan
Bedankt voor de link naar het filmpje. Bijzonder interessant. Ik heb gelijk besloten om dit jaar daar ook naar toe te gaan. Niet dat ik nou zo'n voorstander ben van zo'n toeristische attractie in die geweldige natuur, maar het is mooi gemaakt en het ligt in een totaal ander gedeelte (West)van de Grand Canyon dan ik tot nu toe ben geweest.
Ik vond hier ook nog een prachtige site met veel info waaronder de route er naar toe en nog wat meer beeldmateriaal. http://www.destinationgrandcanyon.com/
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- ess
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Leuk Filmpje, helaas zullen we er dit jaar niet naar toe gaan.
Groetjes ess
Groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Harry
Dankjewel voor de tip, ik was iets te enthousiast maar ... wie weet valt
het toch in te plannen aangezien we vanuit Las Vegas naar de Hoover Dam willen en dan naar beneden, richting Oatman en dan, via 'n stukje route 66 naar de South Rim.
Heb het filmpje net bekeken - wát een project zeg, jeee!!
Dankjewel voor de tip, ik was iets te enthousiast maar ... wie weet valt
het toch in te plannen aangezien we vanuit Las Vegas naar de Hoover Dam willen en dan naar beneden, richting Oatman en dan, via 'n stukje route 66 naar de South Rim.
Heb het filmpje net bekeken - wát een project zeg, jeee!!
Hier nog een linkje van de Skywalk zelf, 28 maart gaat hij dus open..
http://www.grandcanyonskywalk.com/update.html
Groetjes,
Jenneke
http://www.grandcanyonskywalk.com/update.html
Groetjes,
Jenneke
2007 voor de 3e keer USA!
- Stefandb
- Amerikafan
- Contacteer:
whoehoe, is volgens mij wel kicken
mensen die dit jaar de sky walk gaan bezoeken mogen de attractie filmen en het op het forum posten, zodat we allemaal eens kunnen meegenieten
weliswaar zonder de angst om erover te wandelen

mensen die dit jaar de sky walk gaan bezoeken mogen de attractie filmen en het op het forum posten, zodat we allemaal eens kunnen meegenieten

weliswaar zonder de angst om erover te wandelen

Foto's usa trip 2006 > http://stefanosunitedstates.spaces.live.com/
Het kan aan mij liggen maar ik vind het niet echt een mooi gezicht dat modern bouwwerk midden in zo'n prachtig landschap.
Maar van de andere kant lijkt het me wel weer leuk om dit te ervaren.
Ik heb er een beetje gemengde gevoelens bij.
Ben heel benieuwd hoe jullie het gaan vinden in het echt. En wacht met spanning jullie foto's en films af.
Maar van de andere kant lijkt het me wel weer leuk om dit te ervaren.
Ik heb er een beetje gemengde gevoelens bij.
Ben heel benieuwd hoe jullie het gaan vinden in het echt. En wacht met spanning jullie foto's en films af.
Ik heb het artikeltje van vorige zondag hier in de Belgische krant even opgezocht en heb het gevonden.
Het is een pdf-file. Het artikeltje bevind zich in het midden van de pagina.
http://makr.roularta.be/PDFPage?page=11&groepCode=DZ
Het is een pdf-file. Het artikeltje bevind zich in het midden van de pagina.
http://makr.roularta.be/PDFPage?page=11&groepCode=DZ
Wanneer je de route zou rijden die matthijs en rian voorstelde in dit topic dan zou je er wel naartoe kunnen!
Hier staat een kaartje met de locatie! Ik zou dan (komende van Phoenix, Prescott en Sedona) 2 nachten in Williams overnachten om 1 hele dag aan the South Rim van de Grand Canyon (het gebied tussen Tusayan en Desert View) door te brengen en de volgende dag via Grand Canyon West naar Vegas rijden (dit word dan in totaal wel zo'n 6 uur rijden, maar ik zou het er voor over hebben)...
Hier staat een kaartje met de locatie! Ik zou dan (komende van Phoenix, Prescott en Sedona) 2 nachten in Williams overnachten om 1 hele dag aan the South Rim van de Grand Canyon (het gebied tussen Tusayan en Desert View) door te brengen en de volgende dag via Grand Canyon West naar Vegas rijden (dit word dan in totaal wel zo'n 6 uur rijden, maar ik zou het er voor over hebben)...
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik zou voor de volgende optie kiezen:Emenem schreef:Wanneer je de route zou rijden die matthijs en rian voorstelde in dit topic dan zou je er wel naartoe kunnen!
(komende van Phoenix, Prescott en Sedona) overnachten in Tusayan (circa 10 km vanaf de zuidingang van het Grand Canyon National Park - southrim) en nog veel liever in het nationale park zelf, bijvoorbeeld in de Maswik Lodge (reserveren http://www.xanterra.com/ ). Dan kan je genieten van een zonsondergang aan de rand van de canyon.
De volgende ochtend misschien nog een zonsopkomst meemaken en een groot deel van de dag vertoeven langs de zuidkant.
Ergens midden in de middag rijden naar Williams (95 kilometer, zuivere rijtijd 1 uur, 16 minuten), daar in het oude centrum een stukje Route 66 zien en de winkeltjes en in die plaats overnachten.
En dan de volgende dag naar het westen rijden naar Las Vegas en dan onderweg een bezoek brengen aan Grand Canyon West, waar je de glazen loopbrug op kan.
hOi
Ik kreeg zojuist antwoord op mijn vraag voor een eventuele
reservering voor de Skywalk. Hieronder dus meer info voor
degene die interesse hebben.
Ergens meen ik gelezen te hebben dat de entree $25 was
maar dat is dus iets meer ...
mrloes
----------------------------------------------------------------
Hello,
Thank you for your interest in visiting the skywalk at Grand Canyon West.
The Skywalk is scheduled to open to the public March 28,2007. I have attached the press release announcing the opening.
We are currently taking reservations for The Skywalk. The Sky package is $74.95 per person plus 7% tribal tax and $1 fuel surcharge per person.
Ik kreeg zojuist antwoord op mijn vraag voor een eventuele
reservering voor de Skywalk. Hieronder dus meer info voor
degene die interesse hebben.
Ergens meen ik gelezen te hebben dat de entree $25 was
maar dat is dus iets meer ...
mrloes
----------------------------------------------------------------
Hello,
Thank you for your interest in visiting the skywalk at Grand Canyon West.
The Skywalk is scheduled to open to the public March 28,2007. I have attached the press release announcing the opening.
We are currently taking reservations for The Skywalk. The Sky package is $74.95 per person plus 7% tribal tax and $1 fuel surcharge per person.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht