Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Trouwen in Vegas rechtsgeldig?!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
lieveschouten
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Trouwen in Vegas rechtsgeldig?!

Bericht door lieveschouten »

Ik vertrek eind augustus voor een rondreis met mijn lief. We hebben elkaar al een aantal hints op en af gegeven, en ik zou graag met hem willen trouwen in Las Vegas, dat wil zeggen; hij wilt trouwen en ik wil ook een commitment aangaan, maar eerder symbolisch zeg maar.. Maar aangezien we de komende jaren niet kunnen samenwonen door co-ouderschap, en het bovendien voor mij financieel niet aantrekkelijk is getrouwd te zijn, wil ik niet dat het rechtsgeldig is in Nederland of Belgie. (We zijn beide Nederlanders, echter ik woon al 20 jaar in Belgie). Ik zit hier al uren te googelen, maar weet nu nog niet hoe het in elkaar zit :shock: Wie kan mij helpen aub?
hemmie
Amerika-expert

Re: Trouwen in Vegas rechtsgeldig?!

Bericht door hemmie »

Nou, volgens mij is trouwen ook echt trouwen, dus dat is dan misschien niet zo'n goed plan.
Terug in Texas!
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Huwelijken in Las Vegas zijn rechtsgeldig volgens mij.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Waarom zou het niet rechtsgeldig zijn? Of je nou in Las Vegas trouwt, of in Miami, of in New York, is allemaal hetzelfde.
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ingrid1958 »

Klopt, een oud collegaatje van mij is ook in Las Vegas getrouwd en dat staat zo ook ingevuld in de GBA (Gemeentelijke Basis Administratie).
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

In alle gevallen lijkt het huwelijk in Vegas rechtsgeldig te zijn. Het gaat er echter om dat het ook voor de Nederlandse wet rechtsgeldig moet zijn. Hier is het juiste papierwerk voor nodig.

Ik kom een hoop informatie tegen op: http://www.trouwen-in-amerika.nl/nl/vegas.html
marjoleinBB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door marjoleinBB »

Wij zijn onlangs getrouwd in valley of fire wat ook via Las Vegas gaat . Voor zover ik weet is ons huwelijk nog niet rechtsgeldig in Nederland totdat wij ons huwelijk met de juiste papieren ( nu onderweg uit de usa )hebben aangegeven bij de gemeente hier .
Wat je zou kunnen doen is je gemeente even opbellen :thumbup:
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Voor zover ik weet is ons huwelijk nog niet rechtsgeldig in Nederland totdat wij ons huwelijk met de juiste papieren
Om je huwelijk in Nederland geregistreerd te krijgen, moet je inderdaad nog wat papierwerk door, maar je bent nu al wel degelijk getrouwd. Mocht je ergens ter wereld opnieuw willen trouwen, zal je eerst je "Las Vegas huwelijk" moeten ontbinden.
Zover ik weet heb je een wettelijke verplichting om je "Las Vegas huwelijk" in Nederland te laten registreren.
http://www.eerstehulpbijrecht.nl/forum/ ... -nederland
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

In jullie geval kan je ook kiezen voor een commitment ceremony: http://www.lasvegastravelguide.nl/trouw ... gas/index/
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Maar dat is toch geen trouwen?
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Topic starter wil ook juist niet wettelijk getrouwd zijn, zie de openingspost. Haar vriend wel, maar trouwen moet je toch echt met z'n tweeën doen. :wink:
lieveschouten
Amerika-newbie

Dank allemaal voor de reacties. Ik dacht daar te trouwen, maar de papieren niet te registreren in Nederland of Belgie, als niemand dat hier weet bij de gemeente, dan is er toch niets aan de hand?! Maar als ik dit allemaal lees, word ik toch beetje bang.. ben na mijn eerste huwelijk na 18 jaar al gepluimd... zou mijn huis niet willen verliezen, hoeveel ik ook van mijn nieuwe vriend hou... Misschien is zo een 'commitment ceremony' dan iets.. maar ja... dat is inderdaad niet trouwen... Ik weet nog niet wat te doen nu :(
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dat is wel een goede vraag. Hoe komen gemeentes erachter dat je getrouwd bent in Las Vegas?
nienna
Amerikafan

Bericht door nienna »

Ik denk niet dat de gemeente er zelf achter komt. De trouwers moeten alle documenten in orde brengen voordat het hier ook wettelijk is, als ik me niet vergis. Maar in Amerika word je wel gewoon als getrouwd beschouwd, en het lijkt me dan wel raar om op het ene continent wél en op het andere continent niet wettelijk getrouwd te zijn.

Als je wel wil trouwen, maar niet durft uit vrees om je bezittingen te verliezen, kan je dan geen huwelijkscontract afsluiten? En daarin vastleggen dat je huis, spaargeld... van jou blijft, wat er ook gebeurt later?
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Wat als je eigen partner ooit de papieren uit Vegas tegen je gebruikt?

Bij twijfel niet inhalen, is mijn moto!
lieveschouten
Amerika-newbie

Ja inderdaad, het huwelijk uiteindelijk niet aangeven in Belgie en Nederland klinkt prima... maar wat als mijn lief een psychopaat blijkt te zijn en het tegen mij gaat gebruiken... (ok ok ik weet het, natuurlijk niet, maar ik sta nergens meer versteld van na wat ik heb meegemaakt in het verleden...) In las dat je in Vegas altijd in gemeenschap van goederen trouwt. Dan zou ik hier al naar de notaris moeten gaan, om anders vast te leggen. Dat zal ook heel wat kosten. Eerlijk gezegd, maakt het dit allemaal een stuk minder romantisch, en dat was in oorsprong eigenlijk de bedoeling.. zucht... :?
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Een etentje bovenin de toren van Paris Hotel is ook romantisch en heeft heel wat minder consequenties voor de toekomst :wink:

(By the way: ik trouwde 7 maanden na kennismaking met mijn lief en wij zijn inmiddels 15 jaar samen en erg tevreden (hij ook, denk ik hoor :lol: ). Het kán goed gaan, ook in een tweede huwelijk. Nou waren onze partners allebei overleden, dus hadden we dat dat betreft een schoon verleden, maar toch.)
Ronald46
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Ronald46 »

Ofwel; what happens in Vegas stays in Vegas ;)
2011: rondreis West-USA
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle

Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
MarjoleinB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MarjoleinB »

Ik ben met die vraag ooit naar de gemeente Rotterdam gegaan omdat wij graag in Las Vegas wilde trouwen en het liefst daarna nog een keer in Rotterdam zodat familie erbij kon zijn. Dit was echt niet mogelijk, onderstaand antwoord kreeg ik:

Op het moment dat u in Las Vegas in het huwelijk treedt bent u rechtsgeldig gehuwd. Het niet registreren in Nederland van een huwelijk gesloten in het buitenland betekent niet dat dit huwelijk niet rechtsgeldig is.
Het is niet mogelijk om nogmaals in Nederland in het huwelijk te treden. Dit is strafbaar.

Je huwelijk in vegas wordt ook online geregistreerd en is dus heel makkelijk te googlen. Echt tik mn naam in google en je vindt precies in welke kapel ik getrouwd ben en wanneer. Dus niet laten registeren in NL zegt dus niks over het niet geldig zijn van je huwelijk of dat instanties er nooit achter kunnen komen.
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Als je het toch meer om de symboliek te doen is, waarom ga je niet naar een chappel en geef je aan dat je alles erop en eraan wilt maar niet dat het officieel vast gelegd wordt? Dan heb je de ceremonie, etc... minus de mogelijke gerechtelijke gevolgen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer