Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Door 'Blackfish' ander beeld van Seaworld?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Goesje
Amerika-ontdekker

Re: Door 'Blackfish' ander beeld van Seaworld?

Bericht door Goesje »

Had er tot een paar jaar geleden ook nooit zo bij nagedacht... Maar zeg eens eerlijk, eigenlijk weten we toch wel dat 'we' fout zitten....
clp90
Amerikafan

Bericht door clp90 »

Sarissa schreef:Ik heb de documentaire niet gezien. Wel heb ik hier in het verleden ook al over gelezen. Dieren als Orca's in gevangenschap houden is niet goed. De verblijven zijn veel te klein en ze worden er neurotisch van. Dat geldt ook voor dolfijnen. Dolfijnen en Orca's in gevangenschap hebben veel stress te verduren. Het trainen en het uitvoeren van kunstjes is tegennatuurlijk en zelfs als er niet mishandelt wordt dan raken ze er zeer gestressed door.
Niet alleen Seaworld maar ook het Dolfinarium is daar schuldig aan.
Het is verder natuurlijk gewoon een commerciële operatie en dolfijnen trekken nou eenmaal meer publiek aan dan een aquarium met vissen. En zo'n orca is niet goedkoop dus de onkosten moeten wel worden terugverdiend.

Met dolfijnen zwemmen is ook erg; zeker als mensen dan ook nog aan die beesten gaan hangen en zich daar door laten meetrekken.

In elk geval gaan wij dus niet naar Seaworld of naar het circus of iets dergelijks.

Mochten de kinderen dat nou heel graag willen dan doen ze dat maar als ze boven de 18 zijn en zelf zulke beslissingen mogen nemen.

Dierentuinen ben ik in principe ook niet zo'n fan van al zijn er inderdaad dierentuinen die met zorgvuldige fokprogramma's bijna uitgestorven diersoorten proberen te conserveren. Dat is natuurlijk wel goed. Jammer, alleen dat het nodig is. Het zijn natuurlijk wel weer commerciële organisaties en de spectaculaire dieren die veel publiek trekken zijn vaak ook minder geschikt voor gevangenschap.
Hier sluit ik me volledig bij aan. Ik vond het echt enorm naar om te zien hoe zo'n orka weggehaald werd uit zee, weggerukt bij zijn familie, om vervolgens in een veel te klein bassin gestopt te worden ter vermaak van mensen. Overigens was ook wel duidelijk te zien dat die dieren veel te klein opgesloten zaten en gefrustreerd waren, want ze begonnen elkaar te bijten, tot bloedens aan toe. Dierentuinen ga ik weleens naartoe, maar zelfs daar ga ik eigenlijk altijd met een schuldgevoel weg. Ik heb het idee dat daar ook veel dieren neurotisch rondlopen of in een veel te klein verblijf gestopt worden. Laatst in het Smithsonian National Zoological Park in DC geweest en ik werd er zo in en in triest van toen ik een aantal reuzenschildpadden in een heel verblijf bij elkaar zag zitten. Dieren horen gewoon in de natuur, en niet in gevangenschap gehouden te worden omdat wij mensen het zo leuk vinden ernaar te kijken. Er zijn tegenwoordig genoeg mooie natuurdocumentaires (planet earth, great migrations, etc).
zergum
Amerika-ontdekker

Bericht door zergum »

okay, na 20 minuten blackfish en een paar tranen verder ben ik maar gestopt.
Walgerlijk...
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Blackfisch

Bericht door Ruud2004 »

In Amerika de docu "Blackfisch" van CNN gekeken. Voor wie interesse heeft in de perikelen rond de Orca's in Seaworld (en vooral de bedenkelijke rol van Seaworld hierbij) een aanrader!

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Randy86
Amerika-ontdekker

Bericht door Randy86 »

Winst SeaWorld daalt met 84 procent na documentaire
http://s.ad.nl/4115616

Door dit forum ben ik de documentaire gaan kijken en eigenlijk al besloten nooit naar Seaworld te gaan. Jaar of 10 geleden wel in het Loropark op Tenerife geweest maar nu heb ik toch wel een ander beeld van dierentuinen in het algemeen. Vandaar dat ik bovenstaand artikel met een glimlach las.

Hopelijk heeft dit een positief effect op het welzijn van de orka's en mogelijk dieren in parken in het algemeen.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Wat kunnen daarvan de gevolgen zijn voor de dieren. Als seaworld failiet gaat, wat gebeurd er dan met de orca's? Zo hard zal het niet lopen. Maar er zijn een gevallen waar de dieren in dit geval paarden niet veel beter van werden.
:offtopic:
Een aantal jaren heeft een aantal dierenorganisaties het voor elkaar gekregen om de paardenslachthuizen te sluiten in de usa.
Gevolg paarden die om wat voor reden geslacht moesten worden vervoerd onder ermbarmelijke omstandigheden naar canada en mexico. En die slachthuizen nemen het daar niet zo nauw.
Een geval van over de schutting gooien heet zoiets. Laat een ander het maar opruimen wij zijn het kwijt.
Je snapt dat ik geen fan ben van dit soort organisaties.
Gelukkig heeft de usa al ingezien dat dit volledig verkeerd gaat en heeft toegezegd weer een aantal slachthuizen te openen.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Er is geen enkele reden om paarden te slachten behalve een financiële
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

Gisteren op fox news een heel item over hoe de documentaire grotendeels bij elkaar gelogen zou zijn met daarbij een flinke snuf CNN bashing. Was nou waar....
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Yuur
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Yuur »

Ik vind Fox nou niet echt een nieuwbron waar je echt veel waarde aan moet hechten. Beetje sensatie zoekers. Los daarvan heb ik het ook niet op attracties als Sea World of (dichterbij huis) het Dolfinarium Hardewijk..
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Iedereen zoekt toch z'n eigen 'waarheid' bij elkaar. Want er zijn ook zat films en sites te vinden die Blackfish onderuit halen. Maar ja, als je in het Blackfish kamp zit dan is dat propaganda. Maar zo is het andersom net zo...

Leuk voorbeeld:

Truth About Blackfish - SeaWorld Cares
En het antwoord: The Truth About 'The Truth About Blackfish' | Crooks and Liars
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer