Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat met pech?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Neil mcauly
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18

Wat met pech?

Bericht door Neil mcauly »

Vorig jaar hadden wij met onze huurwagen een melding dat deze in onderhoud moest, dit was bij het begin van de huurperiode. Toen we belden naar Alamo om te vragen wat te doen vertelde de vrouw ons: "don't worry, just take the car to any garage for maintenance and then give the receipt to the clerk when returning the vehicle". Heb mij er toen geen bal van aangetrokken en nog lustig 6500 km doorgereden met het gedacht dat zij er maar moeten voor zorgen dat hun wagens MET onderhoud verhuurd worden!

Dit jaar is mijn vrouw erin geslaagd ons uit de auto te sluiten in de Rockies. Konden op geen manier zelf Hertz bereiken. Zijn dan tot bij een gift shop geraakt waar een ranger een towcompany heeft gebeld. Naar aanleiding van ons gesprek naar Alamo vorig jaar achtte ik het niet nodig om de ranger te laten bellen naar Hertz. Anderhalf uur en 200$ later konden we terug in onze auto. De garagist gaf me een receipt en zei me dit aan de rental company te geven een dat zij dat gingen verrekenen.
Zo gezegd, zo gedaan. Enkel, de bediende bij Hertz haar eerste vraag was of wij Hertz hiervan op de hoogte gebracht hadden. We antwoorden dat we dit op het moment niet konden door het gebrek aan gsm bereik en dat een ranger voor ons iemand gebeld had.
Ze vertelde ons daar ze niet wist of Hertz dit zomaar zou nemen en dat het bedrag aan de hoge kant lag. Ze kon hier zelf niet over beslissen en daar het nog maar 6 uur was moest ze iemand bellen. We hoorden de bediende onze zaak uitleggen en ze vroeg nogmaals aan ons hoe alles gegaan was! Toen we nogmaals duidelijk maakten dat wij in geen mogelijkheid waren om te bellen en dat een derde persoon voor ons gebeld had meldde ze dit aan de persoon aan de andere kant van de lijn en verdween in de bureau achter de balie.
Na enkele minuten kwam ze terug en zei dat ze de gemaakte kosten zou verrekenen.

lang verhaal voor korte vraag: wat wordt er eigenlijk verwacht van je als je pech hebt met de auto? Maatschappij verwittigen? Zo ja, wat als je zoals wij in gebied zit waar geen cell coverage is en een derde persoon iemand verwittigd voor je?
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Wat met pech?

Bericht door boonens »

Neil mcauly schreef: lang verhaal voor korte vraag: wat wordt er eigenlijk verwacht van je als je pech hebt met de auto? Maatschappij verwittigen? Zo ja, wat als je zoals wij in gebied zit waar geen cell coverage is en een derde persoon iemand verwittigd voor je?
Bij noodzakelijk onderhoud of pech altijd eerst de verhuurder bellen om de precieze opvolging te bespreken. Ze hebben altijd wel een servicenummer die 24/7 bereikbaar is voor degelijke zaken. Of je nu zelf belt of iemand voor je laat bellen maakt daarbij natuurlijk niets uit.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Als je je sleutels kwijt raakt of jezelf buitensluit dan wordt dit normaal gesproken niet vergoed. Bij Alamo moet je hier in ieder geval Roadside Plus voor afgesloten hebben wil het gratis zijn.
https://ta.alamo.com/itemDetails.do?HelpItemID=ROA

LOCKOUT SERVICE - If the keys are locked inside the vehicle, service will be sent to gain entrance.
ps, ik vind het best onverstandig om 6500 miles te gaan rijden met een auto die Due Maintenance is. Ja, ze moeten je gewoon een auto meegeven die goed onderhouden is. Maar je wilt toch niet ergens stil staan omdat de olie ververst moest worden oid?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Neil mcauly
Amerikafan

Hebben bij Hertz gewoon roadside ass. afgesloten en bleek nadien geen probleem te zijn!

Ik ga op reis om te relaxen en mijn ding te doen, niet om het onderhoud uit te laten voeren van de huurwagen die we huren voor een maand nota bene. Hadden we die wagen nu maar voor een dag gehuurd had ik het nog verstaan maar als je als bedrijf wagens voor een maand uitgeeft en die al na enkele dagen onderhoud nodig hebben kunnen ze niet verwachten dat wij in onze duurbetaalde reis ons daarmee gaan bezig houden!
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 10 aug 2015, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is natuurlijk niet goed dat je een auto meekrijgt die onderhoud nodig heeft, maar om dan maar niets te doen lijkt me niet zo verstandig. Als er iets was gebeurd had het je nog meer tijd gekost.
Wij kregen de afgelopen vakantie na een week een melding dat de olie ververst moest worden. Na een telefoontje met Alamo waarin ze aangaven dat de kosten vergoed zouden worden, maar dat het waarschijnlijk niet nodig was op actie te ondernemen, hebben wij het toch maar laten verversen. Het was geen enkel probleem om het geld terug te krijgen (behalve dan dat je op het eind van de vakantie opeens weer met een hoop dollars zit :wink: ).

Marianne
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Neil mcauly schreef:Hebben bij Hertz gewoon roadside ass. afgesloten en bleek nadien geen probleem te zijn!
Ja duh! Als je dat afsluit dan ben je verzekerd voor allerlei dommigheden zoals: benzine op, sleutel kwijt, accu leeg, lekke band (en geen zin om zelf te verwisselen). Voor die service heb je dus gewoon betaald.
Neil mcauly schreef:als je als bedrijf wagens voor een maand uitgeeft en die al na enkele dagen onderhoud nodig hebben kunnen ze niet verwachten dat wij in onze duurbetaalde reis ons daarmee gaan bezig houden!
Je hebt helemáál gelijk. Maar wat héb je daaraan als je in bijv. Death Valley met motorpech stil staat? Dan kun je heel boos worden en zeggen dat 'ze' maar een oplossing moeten bieden maar je staat er dan toch gewoon in een gevaarlijke situatie.

Ik weet niet of jij weet hoe ze met huurauto's omgaan maar in het algemeen komen die dingen binnen, worden gewassen, schoongemaakt, snelle inspectie en daarna gewoon de verhuur weer in. En als je dan net toevallig de pech hebt dat de auto aangeeft dat er onderhoud nodig is dan is dat niet een bewúste fout van het verhuurbedrijf geweest. Ze gaan echt niet elke auto een onderhoudsbeurt geven voordat hij weer de weg opgaat.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Alamo om te vragen wat te doen vertelde de vrouw ons: "don't worry, just take the car to any garage for maintenance and then give the receipt to the clerk when returning the vehicle". Heb mij er toen geen bal van aangetrokken en nog lustig 6500 km doorgereden met het gedacht dat zij er maar moeten voor zorgen dat hun wagens MET onderhoud verhuurd worden!
Auto's hebben tegenwoordig dynamische onderhoudsbeurten, en niet meer op vast km-standen.
Het is dan nagenoeg onmogelijk om de "beurten" te plannen tussen twee "huren" in.
Daarnaast is het niet zo handig om eerst de verhuurmaatschappij te bellen/op de hoogte te stellen van de "service warning", en vervolgens hun advies/instructie in de wind te slaan om vervolgens nog eens 6500km "unserviced" te gaan rijden met de huurauto.
In de kleine lettertjes staat dat je als een "goed huisvader" met het gehuurde materieel zal omgaan, dat betekend nu eenmaal ook de beurten op tijd laten uitvoeren.
Ik ga op reis om te relaxen en mijn ding te doen, niet om het onderhoud uit te laten voeren van de huurwagen die we huren voor een maand nota bene.
Dat heb ik nu met rode stoplichten en gesloten spoorwegovergangen in de US, ga ik echt niet voor stoppen in m'n vakantie :wink:
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Neil mcauly schreef:Hebben bij Hertz gewoon roadside ass. afgesloten en bleek nadien geen probleem te zijn!
Jammer, het was een leuke casus geweest als je GEEN "Roadside Assistance" had afgesloten. :roll:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Neil mcauly
Amerikafan

Dat heb ik nu met rode stoplichten en gesloten spoorwegovergangen in de US, ga ik echt niet voor stoppen in m'n vakantie :wink:[/quote]

Inderdaad, de onderhoudsbeurten zijn tegenwoordig allemaal dynamisch. Dus als hij binnen een bepaalde grens komt geeft hij dus aan dat het onderhoud binnen x aantal km. moet worden uitgevoerd. Als de verhuurmaatschappij dus de wagen binnenkreeg van de vorige huurder zou dit dus moeten opgemerkt zijn door de mensen die de wagen in ontvangst nemen. Bijgevolg is dit dus nalatigheid van hen uit!

En uw vergelijking met stoplichten en spoorwegovergangen is misschien een beetje kort door de bocht, :thumbup:
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Neil mcauly schreef:Bijgevolg is dit dus nalatigheid van hen uit!
Snap nog steeds niet wat je nu wilt horen. Het verhuurbedrijf heeft je de optie gegeven om de servicebeurt te vergoeden. Je had de auto ook kunnen omruilen. Dit zal bij élk verhuurbedrijf zo werken. Dat kun je leuk vinden, dat kun je niet leuk vinden, maar het is zo.

Persoonlijk vind ik dat je er onnodig veel drama van maakt.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik krijg bijna altijd wel een melding dat ik gedurende de vakantie lucht bij een band moet pompen. Dat doe ik dan dus ook maar gewoon. Maar nalatigheid vind ik toch wel wat ver gaan. Een verhuurbedrijf kan niet vooraf weten hoeveel km's je gaat rijden gedurende je vakantie. Stel er kan nog 4000km mee gereden worden voordat het eigenlijk de controle moet hebben en jij rijdt er 6000km mee, dan gaat een lampje branden.
Persoonlijk zou ik nooit zelf het onderhoud voorschieten, maar gewoon de auto ergens omruilen als dit mogelijk is.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Wij hebben verleden jaar ook de melding 'change oil' gehad en we hebben toen gebeld. Mochten of een Alamo station binnenrijden of we mochten het zelf doen. We hebben voor dat laatste gekozen omdat dat veel sneller gaat: olie kopen in een benzinepomp en zelf vervangen is 10 mins werk. Bonnetje bewaard en later vergoed gekregen.
Groetjes,
Daniel
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

10 Minuten werk? Je moet toch eerst de oude olie er uit halen en ergens laten en dan de nieuwe olie erin doen. Bijvullen is wat anders maar “change-oil”is toch echt vervangen van de olie.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

:offtopic:
Neil mcauly schreef:Vorig jaar hadden wij met onze huurwagen een melding dat deze in onderhoud moest, dit was bij het begin van de huurperiode.
Aan de binnenkant van de bestuurders deurstijl zit een sticker.
Hier staat op vermeld bij welke mileage de auto opnieuw een servicebeurt nodig heeft.
Kijk in de auto welke km stand die heeft en check dat met de cijfers op de sticker.
Reken daar je te verwachten vakantiemijlen bij en je weet of je safe bent .
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

DE enige onderhoudsbeurt die een auto krijgt is waarschijnlijk een olie verversing. In de meeste auto's zit een lampje dat aangaat als de boel ververst moet worden. Daar overheen gaan is geen enkel probleem, mede doordat de olie weinig te lijden heeft omdat er veel lange afstanden mee gereden worden. punt twee is dat het ook heel goed zo kan zijn dat men vergeten is het lampje te resetten en dat de boel gaat branden met verse olie er in.
De auto omruilen vanwege dat onderhouds lampje omruilen is van de zotte omdat het dus alleen aangeeft dat de auto een oliebeurtje kan gebruiken.
Gaat het motor storingslampje aan dan is er ergens een defect maar dat is heel wat anders. Overigens als dat aangaat en het blijft branden dan kan je gewoon doorrijden. Blijft het knipperen, dan niet doorrijden om schade te voorkomen.

Gaat het motorlampje branden, check dan eerst of de benzine dop er goed op zit. Het is de nummer een reden dat dat lampje aangaat.

Wat je echter wel altijd moet doen is als je er veel kilometers mee maakt af en toe de olie even peilen. Dat zou je (hopelijk) ook doen als het je eigen auto betrof
Neil mcauly
Amerikafan

Njit schreef:
Neil mcauly schreef:Bijgevolg is dit dus nalatigheid van hen uit!
Snap nog steeds niet wat je nu wilt horen. Het verhuurbedrijf heeft je de optie gegeven om de servicebeurt te vergoeden. Je had de auto ook kunnen omruilen. Dit zal bij élk verhuurbedrijf zo werken. Dat kun je leuk vinden, dat kun je niet leuk vinden, maar het is zo.

Persoonlijk vind ik dat je er onnodig veel drama van maakt.
Dit zou hetzelfde zijn mocht je in een hotel verblijven en na de 3e nacht leggen ze de verse lakens voor op je bed klaar en moet je maar zelf de lakens wisselen, kamer eens stofzuigen en de douche reinigen. Want natuurlijk komen de lakens en handdoeken wel eens vuil tijdens een verblijf!!!
Tripadvisor zou vlug vol staan met negatieve commentaren. Maar als dit een huurwagen betreft die tussen huurperiodes vlug eens gestofzuigd wordt en vlug vlug terug in de garage wordt gereden voor de volgende huurder die dan maar moet kijken voor het onderhoud te laten uitvoeren en eventueel bandenspanning eens te controleren is dit blijkbaar algemeen aanvaard!!

Het is gewoon het principe die me stoort! Als je voor een wagen betaald mag je toch verwachten dat alles in orde is. Het is me helemaal niet te doen om het geld (natuurlijk willen we allemaal de beste prijs :) ) maar als ze de wagen toch reinigen en klaarmaken voor de volgende verhuur kan het toch niet de bedoeling zijn dat je na enkele dagen reeds een melding krijgt dat de wagen onderhoud nodig heeft en dat je dit maar moet regelen met een garage.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Als een kamer mij niet bevalt dan dien ik een klacht in. En dan bied men een oplossing. Dat heeft het autoverhuurbedrijf ook gedaan in dit geval.
Wat had je dan voor een oplossing verwacht? Dat ze je een auto kwamen brengen met een bosje bloemen voor het ongemak?

Maar goed, hier komen we toch niet uit. Let's agree to disagree :D
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

Hoewel de bewoording wat aan de zware kant is, kan ik mij best goed vinden in Neil's punt. Wanneer je iets huurt behoort dit mijns inziens, binnen de grenzen van het redelijke, voor de gehuurde termijn vrij van onderhoud te zijn. Bandenspanning bijhouden en af en toe het oliepeil controleren behoort tot goed huurderschap, maar een auto huren voor 3 weken en al na een paar dagen een garage moeten opzoeken i.v.m. standaard onderhoud is gewoon slechte service. De snelle turnaround van huurauto's vind ik geen excuus.

Een verhaaltje ter leering ende vermaeck, want ook mij overkwam het deze zomer bij Budget (auto gehuurd voor 25 dagen, melding dat motorolie vervangen diende te worden na 4 dagen). OK, slechte service, maar no big deal...kan gebeuren. Ik had dit nog niet eerder meegemaakt met een huurauto, dus maar even Budget bellen met de schijnbaar eenvoudige vraag: "Wat doen we nu?".
- De telefonische Customer Service gaf mij slechts 1 optie. Ik moest direct naar de dichtstbijzijnde vestiging om de auto om te ruilen. Ik bleek echter geluk te hebben; Budget SLC Downtown zat tegenover het hotel.
- Budget SLC Downtown snapte niet dat ik naar hun was doorverwezen. De auto was niet bij hun vestiging gehuurd en innemen werd dus een 'one-way'. Dat word enkel gedaan door grotere vestigingen en ik moest dus op SLC Airport zijn.
- Op SLC Airport aangekomen werd gemeld dat de pool met one-way auto's niet bepaald ruim is. Ze hadden enkel nog een wat oudere Toyota 7-zitter minivan staan (we zijn maar met z'n 2en en reden in een full option 4WD standard SUV met navigatie). Groepsgenoot Avis had ook niets meer staan. De Toyota geen optie? Dan moest ik de volgende dag nog maar eens terugkomen, maar ze hadden geen idee wat er dan beschikbaar zou zijn (if any).

Ik was inmiddels behoorlijk geïrriteerd over de gang van zaken, vroeg naar de manager en kreeg van hem drie aanvullende opties:
Optie 1. De rest van de vakantie (nog een kleine 5.000 mijl) doorrijden zonder olie-wissel. Op mijn vraag wie dan verantwoordelijk is voor de problemen die kunnen ontstaan door het uitstellen van dit onderhoud kreeg ik het bijzondere antwoord:"Ik denk dat dit wel wordt gedekt door de verzekering, maar ik kan dat niet in writing aan u bevestigen."
Optie 2. Zelf motorolie kopen en de boel vervangen (zelfs de persoon achter mij in de rij hoorde ik gniffelen).
Optie 3. Langs een gerenommeerde garage, de olie laten vervangen en achteraf de kosten proberen te declareren (ja, hij zij echt 'proberen'). Maar wat dan precies een gerenommeerde garage was, kon hij mij niet vertellen. Noch voor wie de kosten zijn als er problemen ontstaan door verkeerd uitgevoerd onderhoud of het gebruik van verkeerde olie.
Ik heb de manager vriendelijk naar zijn naam gevraagd t.b.v. de klacht die ik zou indienen en ben terug naar de auto gelopen.

Later die dag had ik de ingeving; het is een 'probleem' met de auto, laat ik roadside assistance eens bellen. Niet geschoten... Daar trof ik eindelijk een kundig persoon aan die (hoewel optie 1, 2 en 3 het omruilen van de auto is), aangaf dat ik langs de dichtstbijzijnde Jiffy Lube kon rijden. Hij zou een aantekening in het dossier maken dat het onderhoud op zijn advies dient te gebeuren en dat de rekening gecrediteerd moet worden op de huurnota. 30 minuutjes later en met een voorgeschoten rekening van $110,- op zak konden we dit gezeur eindelijk achter ons laten.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Jo&Les
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Jo&Les »

Bij een Nederlandse verhuurmaatschappij werkt het niet heel anders overigens.. (zei deze medewerker van een grote verhuurpartij in NL) Wij streven ernaar om auto's elke dag opnieuw op weg te sturen met een marge van minimaal 5000 kilometer tot de volgende onderhoudsbeurt. Wij weten echter nooit hoeveel kilometer een huurder precies gaat rijden en daardoor kan het soms voorkomen dat een auto iets later dan de standaard intervallen een onderhoudsbeurt krijgt. Er wil wel eens iets tussendoor glippen als je bijna 500 auto's op de weg zet dagelijks. Verder is er soms simpelweg geen tijd om tussen verhuringen door een onderhoudsbeurt in te plannen, maar dan wordt dit netjes met de huurder besproken en bij retour gaat de auto dan alsnog de werkplaats in. Als dit al eens voorkomt, gaat het vaak wel om een korte inzet, waarbij je gewoonweg al je auto's nodig hebt om aan de vraag te kunnen voldoen.

Dat is in Amerika, vooral bij verhuringen voor enkele weken, natuurlijk wel anders. Dan ben ik het er ook zeker mee eens dat daar gewoon goed op gelet moet worden, voorafgaand aan de inzet van de auto. Maar het kan blijkbaar eens tegenzitten :D

Zoals wij het hier ook doen: in ieder geval altijd de verhuurmaatschappij informeren bij schade/onderhoud.. Dan heb je ieder geval voldaan aan je 'meldingsplicht'. Vaak gaat het bestuurders met pech echter niet snel genoeg, maar je probeert zo snel mogelijk met een oplossing te komen binnen de mogelijkheden die je hebt. Vanaf kantoor kunnen wij ook niet toveren, dus als er iemand met pech in het Italiaans sprekende deel van Zwitserland staat (zoals dit zomerseizoen gebeurde), duurt het toch even voor je concreet zaken kan gaan regelen. Zoiets zal binnen de grenzen van het grote Amerika gelukkig minder problematisch zijn..
September 2015 Chicago - Los Angeles > http://joenlesopreis2015.wordpress.com
Mei/Juni 2017 Los Angeles - Las Vegas > http://joenlesopreis2017.wordpress.com
Juni 2019 New York
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Bij ons kregen we ook de melding dat de olie ververst moest worden. Melding gereset en probleem opgelost. Olie zag er nog prima en voldoende uit.
Afbeelding
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer