Ik zit met een paar dingetjes in mijn maag en misschien hebben jullie al eerder zoiets meegemaakt.
Helaas kwam ik er vandaag achter dat mijn CC in Amerika is gehackt.
Er zijn medio juli allerlei duistere afschrijvingen gedaan.
Uiteraard heb ik gelijk melding hiervan gemaakt en ik krijg nu gelukkig een nieuwe CC opgestuurd en alle bedragen worden verrekend.
Alleen viel me op dat er wel 1 bekende afschrijving bijzat, nl 2 dollar nogwat van National (waar ik mijn auto gehuurd had)
Het zijn mogelijk tolkosten gezien het bedrag. Maar ik vroeg me toch af of het normaal is dat er zoveel tijd zit tussen het huren van de auto en de tolafschrijving. De inleverdag van de auto was 12 juni. En nu op 2 augustus schrijven ze nog wat af van mijn CC voor tol.
Is het normaal dat hier zoveel tijd tussen zit? Zou dit ook een frauduleuze afschrijving kunnen zijn?
Eind juni had National namelijk al andere tolkosten verrekend, dus waarom niet alles in 1 keer? Er zat gewoon een maand tussen met 0 afschrijvingen!
Goed, het is een bedrag van niks, dus eigenlijk lekker boeiend, maar nu mijn CC geblokkeerd is zullen ze die 2 euro dus ook niet ontvangen.
Zouden jullie hier hier werk van maken en contact opnemen met National of is het verstandiger om te wachten totdat National zelf contact met mij opneemt?
Ik zie mezelf nu al in de rij staan bij de bank hier om freaking! 2,50 over te moeten maken naar een Amerikaanse bankrekening
Krijgt een vervangende CC niet hetzelfde CC nummer (zij het met een andere CVC code) als degene die is geblokkeerd?
Er kan nog wel eens wat vertraging in de verrekening van de tolkosten zitten. Dit komt doordat deze tol door verschillende instanties in rekening kan worden gebracht.
Ik zou me er niet teveel zorgen over maken. Als ze niet kunnen incasseren hoor je vanzelf wel wat van ze en de ellende met je creditcard is al opgelost door de bank.
Stel nou dat die afschrijving ook echt van National is, hebben jullie een idee hoe het bedrag nu verrekend wordt?
Ik ben er niet echt bepaald happig op om nu per mail mijn nieuwe CC gegevens door te mailen, gezien mijn slechte ervaring.
En waarschijnlijk als ik mijn bank laat overmaken betaal ik het 10-voudige aan administratiekosten...
Of vraag aan de VISA of ze een uitzondering kunnen maken voor die ene afschrijving van National, zodat ik geen extra administratieve handelingen meer hoef te doen. Misschien kan dat gewoon, ik zou ze even moeten bellen.
mijn oude cc is ook een keer geblokkeerd. Ik had op die cc nog een hotel geboekt die ik later heb geannuleerd.
Het geld was natuurlijk niet zichtbaar op mijn account maar na een belletje met ICS - uitgever van mijn cc - kwam alles goed.
Die oude cc is nog gewoon zichtbaar voor ICS, voor een bepaalde periode. Het geld werd netjes teruggestort op die oude cc en vervolgens door ICS overgemaakt op mijn nieuwe cc.
Oke, ik heb maar gebeld naar ICS-cards (ook mijn CC uitgever), want STRESS, STRESS, STRESS ik toch kan krijgen van zoiets stoms!!
Die meneer van de helpdesk was heel lief.
Hij vertelde mij dat zij kunnen zien welke afschrijvingen terecht zijn en welke onterecht. De eerlijke afschrijvers krijgen dus gewoon hun geld. En ik hoef verder NIETS te doen. Alleen in de gaten houden of ze wel (namens mij) de goede keuzes hebben gemaakt. En zo niet contact opnemen.
Cupcake schreef:
Wat een lieverds!!! Ik ben nu helemaal weer happy
En dan bedoel je Arends1989 en ik toch?
Uiteraard! + zoen-smiley als die er was op dit forum
Wel knap trouwens dat ICS gewoon "weet" met wie ik zaken doe en met wie niet
Een tip die ik trouwens kreeg was dat je in Amerika beter geen transacties kunt doen via Wifi, maar dat het beter is om dat via 3G te doen.
Ik heb in Amerika heel veel transacties gedaan via de gratis wifi van de hotels waar ik verbleef. Dat betekent dat ik voor mijn volgende trip naar het Westen (ik heb afgelopen keer de oost-kust gedaan) ik toch een simkaart zal moeten aanschaffen met internetbundel.
Cupcake schreef:De inleverdag van de auto was 12 juni. En nu op 2 augustus schrijven ze nog wat af van mijn CC voor tol.
Is het normaal dat hier zoveel tijd tussen zit?
Ook bij mij werden nog tot ruim twee maanden na het inleveren van de auto bedragen afgeschreven voor de tol in Florida. Dit lijkt dus normaal te zijn.
Cupcake schreef:
Uiteraard! + zoen-smiley als die er was op dit forum
Wat raar dat dit forum en Facebook geen zoen smiley heeft.
Maar misschien doen ict nerds daar niet aan ?
Of kennen ze het fenomeen niet.
kiss.jpg (13.32 KiB) 1423 keer bekeken
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Hinko schreef:maar als ik zo vrij mag zijn, wat voor transacties doe je dan wel allemaal niet op je hotelkamer?
Of ben je online aan het shoppen en laat je het bezorgen in je hotel?
Ahum....transacties op hotelkamer Mijn tripje door USA was spannend, maar niet zoo spannend haha
Excursies boeken deed ik online via Wifi, alsook alle hotelovernachtigen, want wij gingen op de bonnefooi, en ik heb idd een keer bij een webshop wat besteld en bij het hotel laten bezorgen. Ik heb er ook niet verder over nagedacht dat het een risico was, ik maak nooit rare dingen mee met geld/pasjes. Ook in Nederland nog nooit geskimd o.i.d
Cupcake schreef:De inleverdag van de auto was 12 juni. En nu op 2 augustus schrijven ze nog wat af van mijn CC voor tol.
Is het normaal dat hier zoveel tijd tussen zit?
Ook bij mij werden nog tot ruim twee maanden na het inleveren van de auto bedragen afgeschreven voor de tol in Florida. Dit lijkt dus normaal te zijn.
O dan weet ik wel zeker dat het bedrag terecht is, ik ben inderdaad in Florida geweest en er waren ook borden met toll by plate.
Ik voelde me wel een beetje dom bij die onbemande cash-only toll-booths. Het duurde even voordat het kwartje viel dat je gewoon muntgeld in die bakken kon deponeren en dan mocht doorrijden. Er stond niet eens een pijltje bij met "insert coin" ofzo.
En daar sta je dan om half 2 's nachts met geen kip in de buurt om je te helpen.
maar als ik zo vrij mag zijn, wat voor transacties doe je dan wel allemaal niet op je hotelkamer?
Ik boek ook wel eens een accommodatie voor bv de volgende dag op de hotelkamer, of in een McDonalds, of in een Starbucks of iets dergelijks. Dat soort transacties.
Nog wat interessant leesvoer voor Creditcard fraude en WIFI gebruik, zie het artikel hieronder!!
Free, public Wi-Fi can be dangerous to your credit card
Lack of security can make your data easy pickings for fraudsters
By Analisa Nazareno
If you use a free Wi-Fi connection in an airport, cafe, hotel or some other public space, you may be taking a big risk with your credit card information and other types of important data.
The dangers of free public wi-fi But the good news is there are steps you can take to secure your information.
About one in five people who surf the Internet have used free, public wireless Internet connections (or Wi-Fi), according to JiWire, a San Francisco-based company that directs advertising toward Wi-Fi users. In doing so, they were taking a chance -- whether they realized it or not -- that their computers wouldn't be hacked and their identities stolen by another person sharing the same connection. Experts say that's because anything that you'd do while you're connected is less secure than when you're logged in at home or at your office.
"Whatever you send over the Wi-Fi, whether you are at a restaurant or a grocery shop, the only thing that is secured or encrypted is your log-in," said Rami Khasawneh, chairman for the Management Information Systems department at Lewis University in Romeoville, Ill.
While most merchants, banks and credit card companies encrypt their websites so they are more secure than e-mail and social networks, hackers can use "cookies" from your e-mail and social network sites to potentially steal any credit card or other personal data. That's a serious vulnerability for lots of people, but it's one that many busy consumers are willing to live with.
"The speed of technology has far outpaced the security of the technology," said Robert Siciliano, CEO of Boston-based IDTheftSecurity.com. "What this boils down to is convenience. We forgo security for convenience because we say we don't want to spend an entire Saturday in the office or on a wired connection at home. So we would rather risk a little bit to get a little bit."
Showing the problem
Though experts say free public wireless connections have always left users vulnerable to attack from hackers, the issue came more to the public's attention after a Seattle-based independent software developer released the Firesheep program.
Firesheep helps users capture a Wi-Fi user's "cookies" -- or Internet history tracking data -- and use those cookies to gain access to a user's sessions on e-mail and social networking accounts. Capturing this data allows fraudsters to "sidejack" you, pretending they are you and gaining access to whatever information you've provided the site. For example, if you've e-mailed credit card data, Social Security numbers or other personal information used to identify you in financial transactions, hackers can gain access to them through those e-mails.
The program's developer, Eric Butler, stated on his website that his intention was to convince websites such as Facebook, Twitter, Yahoo!, Hotmail and others to encrypt a user's session after logging in.
"Someone with bad intentions could do a lot, especially with the social networks, where it's so easy to reach out to someone's followers," said Julien Sobrier, senior security researcher at Zscaler Inc., a San Francisco-based company that specializes in securing online data transfer.
How to stay safe
To prevent cookie sidejacking while using public Wi-Fi, experts say users can do a number of things to protect themselves. For example,
Users should use mail websites that encrypt data. Sobrier uses Gmail, which has encrypted its mail program since January of 2010. A user can tell whether a website is encrypted if a small padlock icon appears to the right of the site's address in the address bar of a web browser.
Mobile device users should make sure they have downloaded all the security updates for their operating systems.
Use VPNs -- virtual private networks -- which encrypt all the information that a user transfers online and make communication more private. Many employers are creating their own VPNs, but Khasawneh said individual users can use open source VPNs, such as the one offered by OpenVPN.
Use paid Wi-Fi. "They (VPNs) certainly have value, and they certainly are a layer of protection, but they don't solve all the problems. And they can lead to a false sense of security," Siciliano said. "If you are functioning in a wireless environment on a regular basis, you are better off spending the money on a wireless card that you get through AT&T or Sprint rather than going through a free VPN or a $5-$6 a month one. This way, you have your own relatively secured wireless connection as a constant."
Protecting smart phones
The growing market of smart phone users should also be aware that their devices can become subject to the same sidejacking attacks when they switch from their 3G carrier to a wireless hot spot.
"The more likely dynamic is that 3G becomes overloaded and, because of that load, it slows down and customers start to look for alternatives. And the easiest alternative is Wi-Fi," said Kevin Murray, vice president of product marketing at iPass, a Redwood Shores, Calif., wireless connection company.
Murray said to protect from data sniffers, users can encrypt their telephones.
"You can go into the settings and you can actually turn on encryption in the settings of the phone," Murray said.
Dangerous, even when wired
While cookie sidejacking is possible and protecting yourself from others sharing your network is a good idea, other security experts say users have more to fear from cyber criminals across the globe, rather than the person sitting on the other side of a café.
To surf and connect safely, computer users should always be wary about what they are doing on the Internet, says Mark Bower, vice president with Voltage Security, a Cupertino, Calif.-based company that specializes in data security.
Really make sure that you are careful about your Internet habits.
-- Mark Bower
Voltage Security
"Really make sure that you are careful about your Internet habits," Bower said. "Don't just e-mail your credit card information, even if a hotel or merchant is asking you to do that."
And, Bower says, be careful about which links you click because the links can download and launch malicious programs onto your computer.
"Those are the simple techniques that attackers use to deliver viruses and Trojans, which can then be used to steal your logins to bank accounts and so on," Bower said.
If users suspect a malicious attack, Siciliano suggests they back up important files, then reinstall their operating systems and start fresh.
"Once you start fresh, you can begin at the beginning," Siciliano said. "That's not even an option for us as human beings when we get sick, but that is an option for us as PC users."
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.