Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Co01015: rondreis Seattle-SLC inclusief stukje Canada

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Co01015
Amerika-ontdekker

Reis Co01015: rondreis Seattle-SLC inclusief stukje Canada

Bericht door Co01015 »

Volgend jaar willen we graag een rondreis maken in Noord-West Amerika,in combinatie met Canada, maar het kiezen blijft moeilijk. De twijfel zit met name in het feit of we Seattle-Canada-Yellowstone moeten combineren (Yellowstone en Noorden en Westen) of Seattle-Yellowstone-Mount Rushmore-Rocky Mountains-Denver (Yellowstone en Zuiden en Oosten).

Ik heb nu een eerste opzet gemaakt in de combi met Canada. Yellowstone moet onderdeel zijn van de reis, we willen veel parken bezoeken, een stad tussendoor is prima voor de afwisseling en we houden van de zee (vandaar die focus op Canada). Of adviseren jullie juist Yellowstone te combineren met de parken ten zuiden en oosten van Yellowstone? Daarnaast willen we niet te gehaast reizen. Verleden jaar hebben we Zuid West Amerika gedaan met veel enkele overnachtingen (buiten de parken), nu wil ik iets meer plekken met minimaal 2 overnachtingen om de rust in te bouwen. We hebben ongeveer 26-28 dagen en willen graag minimaal 5 dagen in Yellowstone verblijven.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën en tips!

Amsterdam Seattle
Seattle Seattle
Seattle Olympic NP Quinault
Olympic NP Quinault Olympic NP Quinault
Olympic NP Quinault Port Angeles
Port Angeles Victoria
Victoria Victoria Island
Victoria Island Victoria Island
Victoria Vancouver
Vancouver Vancouver
Vancouver Kelowna
Kelowna Lake Louise
Lake Louise Lake Louise
Lake Louise Banff
Banff Waterton NP
Waterton NP Waterton NP
Waterton NP Whitefish/Kalispell
Whitefish/Kalispell Bozeman
Bozeman Lamar Valley YS
Yellowstone Yellowstone
Yellowstone Yellowstone
Yellowstone Yellowstone
Yellowstone Yellowstone
Yellowstone Grand Teton NP
Grand Teton NP Grand Teton NP
Grand Teton NP Arco/Carey
Arco/Carey Salt Lake City
Salt Lake City Amsterdam
kellylelieveld
Amerika-ontdekker

Re: Reis Co01015: rondreis Seattle-SLC inclusief stukje Canada

Bericht door kellylelieveld »

Hoi Colette,

De keuze wel of geen Canada is aan jullie zelf. Voor elk deel is wel wat te zeggen :) Maar als je kiest voor canada weet ik zeker dat je geen spijt gaat krijgen! Wij zijn echt verbaasd over het mooie van Canada. Wij dachten dat dit een beetje tegen ging vallen na het rondje Zuid west, maar dat is zeker niet zo!
Wat ik wel zonde zou vinden is als je Jasper NP overslaat en daarmee ook de gehele Icefield parkway die loopt van Jasper naar Banff NP. en ook de sea to sky highway slaan jullie over. Hier is zoveel moois te zien onderweg. Op deze twee wegen hebben wij denk de mooiste dingen gezien en de meeste beren:) Dus ik denk als je kiest voor Canada dat je het ook gelijk goed moet doen, want misschien ga je nooit meer richting dit gebied.
Wij deden:
Vancouver-lillooet
Lillooet-Clearwater
Clearwater-Jasper np
Jasper np
Japser np-Banff np (Icefield parkway en Lake louise einde vd middag, vonden wij niet heel spectaculair, of je wil daar veel gaan wandelen?)
Banff np
Banff-St Mary (Start Glacier np voor de volgende dag)

Misschien kan je Waterton weglaten? Die keuze hebben wij toen ook gemaakt om wat extra dagen te krijgen....
Grand Teton NP hebben wij ook in 1 dag gezien, we reden van Old Faithfull Yellowstone np naar Jackson Hole, waar we overnachten en zo hadden we heel de dag voor Grand Teton. Hier is het natuurlijk ook afhankelijk hoeveel je wil gaan wandelen. Mooi park, maar ik vond dit genoeg voor 1 dag.

Nou ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt, ik heb evt een uitgebreid reisschema in word staan als je interesse hebt.
5 dagen Yellowstone is top! Wij hebben onze reis hier ook omheen gebouwd. Wij hebben eigenlijk geen spijt gehad van bepaalde dingen in onze planning.

Het word in ieder geval een topreis, ik denk er met heel veel plezier aan terug en onze kleine meid is op de laatste dag verwekt, dus een mooie herinnering:)

Gr kelly
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer