Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Niekie66: zuidwesten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Niekie66
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Niekie66: zuidwesten

Bericht door Niekie66 »

Hallo allemaal,
Ook ik ben nieuw hier en ben van plan met gezin naar West Amerika te gaan in juli/augustus 2016. Ook wij zoeken een relaxed schema, alhoewel ik merk dat ik het moeilijk vind om dingen weg te strepen! Alles is zo mooi...
Bij mijn vorige West-Amerika-reis heb ik Mesa Verde niet gedaan, dus die zou ik graag opnemen, maar dat ligt wel onhandig uit de route. Mijn man wil vooral niet teveel plaatsen aandoen (rust) en de kinderen willen ook actie en shoppen.Ik wil graag eindigen in San Diego in augustus om surflessen te nemen en te zwemmen met de luipaardhaaien :). Ik dacht ook, dat als ik het einde van de reis wat relaxter houd, iedereen het begin van de reis met wat meer actie ook kan doorstaan. Ik heb het nu zo verzonnen en hoor ook heeeeel graag wat jullie hiervan vinden. De geschatte reistijden staan tussen haakjes, en ook de activiteiten die wij zeker willen doen!

Dag 1: Aankomst Phoenix en afhankelijk van de aankomsttijd doorrijden naar Grand Canyon; we mogen door de jetlag toch nog niet naar bed!(3,5 uur)
Dag 2: Grand Canyon zonsopkomst (we hebben toch een jetlag en zijn vroeg op :thumbup: ) en wandelen
Dag 3: Grand Canyon helicoptervlucht en dan naar--> Page (kleine 2 uur)
Dag 4: Page/Lake Powell hele dag boot huren
Dag 5: Page
Dag 6 Page --> Mesa Verde (3,5 uur)
Dag 7: Mesa--> Monument Valley (2,5 uur)
Dag 8: Monument Valley jeeptocht
Dag 9: Monument Valley--> Capitol Reef (3 uur, de weg schijnt zo mooi te zijn...)
Dag 10: Capitol Reef--> Bryce (2 uur)
Dag 11: Bryce--> Zion
Dag 12: Zion --> Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas via Death Valley naar Lone Pine (4 uur)
Dag 16: Lone Pine-->Yosemite (via Mono Lake en Tioga Pass)
Dag 17: Yosemite
Dag 18: San Francisco; fietsen over de Golden Gate
Dag 19: San Francisco; Alcatraz
Dag 20: San Francisco--> Big Sur
Dag 21: Big Sur; whalewatching
Dag 22: Big Sur--> LA
Dag 23: LA--> Universal Studios
Dag 24: San Diego
Dag 25: San Diego
Dag 26: San Diego--> Amsterdam

We vinden het leuk om in een paar natuurparken te kamperen in een tent, die we willen kopen bij Walmart. Echte kampeerders zijn we niet, maar in natuurparken kan het wel een toegevoegde waarde hebben denken wij; we hebben bijvoorbeeld heel goede herinneringen aan kamperen in Costa Rica tussen de brulapen! Maar ik ben geen held en wil niet opgegeten worden door de beren en ook niet wegsmelten in de woestijn. Welke plekken zouden zich lenen voor kamperen dan? En als ik iets moet schrappen (haha ik heb de reis gewoon verlengd tot alles paste :) ), wat haal ik er dan uit? Ik wilde het einde van de reis wat rustig Pacific doen, met minder reizen. Big Sur schijnt een leuke camping te hebben. Ik dacht zelfs nog aan de Channel Islands?? Ik hoor heel graag!!

Note mod: Routetopic afgesplitst naar eigen topic
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Niekkie66

Bericht door PSVwally »

Hallo en welkom op het AllesAmerika forum.

- Ik zou je niet gelijk aanraden om nog naar de Grand Canyon te rijden. Phoenix heeft geen directe vluchten, dus je zal nooit erg vroeg aankomen. Afhankelijk van de tijd en het gevoel zou ik hooguit tot Sedona of Flagstaff rijden.

- Monument Valley en Mesa Verde omdraaien in de route. En je kan de jeeptocht makkelijk doen op de dag dat je uit MV komt, daar heb je echt die volle dag niet voor nodig. Dan dus van Mesa Verde naar Capitol Reef rijden. Wat dus wel dik 2.5u meer rijden inhoud.

- Als je van Capitol Reef naar Bryce via de UT12 wilt rijden ga je dat niet in 2u willen doen. Deze weg heeft zijn/haar eigen internetpagina: http://www.scenicbyway12.com/

- Zion heeft mooie wandelingen die wat uitdagender zijn, nu weet ik niet of je hier ook al bent geweest, maar hier zou een dagje bij kunnen.

- Dat whalewatching zou ik vanuit Moss Landing of Monterey doen, Big Sur ligt al een stuk zuidelijker, maar volgens mij is daar verder niets om en walvistocht te doen.

- Big Sur - LA wat ver voor op 1 dag. Of heb je de kustroute ook al eerder gereden? Dan is het te doen (maar nog een flinke dagtocht). Je kan ook bv in Santa Barbara stoppen. Universal opent in de zomermaanden om 9u, maar het is toch geen probleem om er iets later te zijn?

Het zou misschien wat makkelijker zijn als je even aangeeft wat je al gezien/gedaan hebt, want dat zou verklaren waarom je sommige zaken wat sneller doet.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Niekkie66: zuidwesten

Bericht door Martin & Marianne »

De volle dag Monument Valley is niet nodig, die dag zou ik voor Zion gebruiken. Ook voor Yosemite zou een extra dag niet verkeerd zijn. Misschien in plaats van de tweede dag Page? Wat zijn jullie daar van plan, buiten de boottocht? Toen wij er met de kinderen waren (zie ons 2008-verslag, ook voor Mesa Verde) was het er zo warm dat we, behalve Antelope Canyon, niets gedaan hebben daar.
Kamperen kan goed in Yosemite - dat scheelt ook een hoop geld vergeleken met de accommodatie in het park - en in de grand Canyon (Mather campground), Capitol Reef (Fruita), Bryce en Zion (Watchman). In Zion zal het warm zijn maar je staat er prachtig bij de rivier (op tijd reserveren voor een mooi plekje). Bij Big Sur kun je inderdaad prachtig kamperen, zie daarvoor http://www.bigsurcalifornia.org/camping.html. Wij hebben eens bij Pfeiffer Big Sur gestaan.
Het is nog niet zo ver, maar voor Yosemite is het noodzakelijk dat je reserveert op de 15e van de maand, 5 maanden van te voren. Zie daarvoor hier. Het is aan te raden om een maand van te voren te oefenen. En misschien niet onverstandig om via http://www.yosemitepark.com alvast iets anders te boeken zoals een tent bij Housekeeping Camp.

Als je nog iets moet schrappen zou voor mij een dag Las vegas daarvoor in aanmerking komen. En ik zou San Diego overslaan en dan een relax/shopdag bij LA doen. Of Capitol Reef laten vallen. En eventueel toch ook Mesa Verde laten vallen. Dus eigenlijk alles wat buiten de route ligt; dan heb je minder kilometers en meer tijd voor de rest.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 12 aug 2015, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door hke »

hallo

direct doorrijden richting de GC lijkt me niet haalbaar.
het is ons nooit gelukt.
Zo'n reis is behoorlijk vermoeiend. zeker ook voor de kids.

Ik zou zeker dagen gaan reserveren voor Zion en Yosemite.
fantastisch park.

voor tips met kids kun je onze weblogs bekijken.
Niekie66
Amerika-ontdekker

Bericht door Niekie66 »

Zo blij met jullie reacties.
Ik heb 27 reisverslagen gelezen (wat geweldig van jullie allemaal! Mijn dank is groot), jullie opmerkingen, een vriend gesproken die nogmaals zei niet teveel te doen en voor alles wat meer rust te nemen. Ik heb het schema nu behoorlijk omgegooid en hoop dat jullie hier nog naar kunnen kijken! Mesa Verde en Capitol Reef er met pijn in mijn hart uitgegooid. Ik heb naar aanleiding van alle berenverhalen in Yosemite besloten toch een lodge te nemen en geen tent; te eng! En in bv Yosemite Lodge denk ik toch wel voldoende outdoor-gevoel te krijgen. Kan je daar bv kampvuren maken of zo? Ik blijf worstelen met de wens veel te zien en de vooral van mijn man uit uitgesproken behoefte niet te veel in de dagen te proppen. En dan bedoelt hij vooral niet elke dag ergens anders maar bij voorkeur 3/4 dagen ergens te zitten.
Ik heb het inmiddels zo aangepast. Hebben we al wat werkbaars hier? :wink:
Verder zou ik zo graag naar een sportwedstrijd willen, bij voorkeur College football (met cheerleaders en alles) of ijshockey. Basketball is ook leuk. In New York ben ik vorig jaar naar de Mets geweest. Maar Colleges zullen nu vakantie hebben en ik vermoed dat het geen ijshockeyseizoen is. Hebben jullie hier een tip?
Qua accomodatie denken we nu voor Yosemite aan de Lodge. In San Diego willen we graag een strandhotel. Hebben jullie verder nog een tip?
Dag 1 Van Amsterdam naar Phoenix (eventueel doorrijden naar Sedona )
Dag 2 Van Phoenix via Montezuma Castle naar Grand Canyon
Dag 3 Grand Canyon
Dag 4 Van Grand Canyon naar Monument ValleyJeeptour
Dag 5 Van Monument Valley via Antelope Canyon naar Page
Dag 6 Page: speedboot huren
Dag 7 Van Page naar Bryce
Dag 8 Van Bryce naar Zion
Dag 9 Zion
Dag 10 Van Zion naar Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Van Las Vegas via Death Valley naar Big Pine
Dag 14 Big Pine-Mono Lake-Tioga Road-Yosemite
Dag 15 Yosemite Berenwandeling met de rangers, raften, outdoor
Dag 16 Yosemite, dag fietsen huren!
Dag 17 van Yosemite-Columbia State Historic Park-San Francisco
Dag 18 San Francisco
Dag 19 San Francisco-Monterey-Carmel-Big Sur
Dag 20 Big Sur
Dag 21 Big Sur-Hearst Castle-lunch Morro Bay- Santa Barbara
Dag 22 Santa Barbera-Malibu-Los Angeles
Dag 23 Los Angeles; Universal Studios
Dag 24 Los-Angeles-San Diego
Dag 25 San Diego; whalewatching
Dag 26 San Diego; surfles
Dag 27 San Diego-Amsterdam

P.S. Ben ik de enige die hele dagen bezig ismet het uitstippelen van zo'n reis? :shock:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vind het een leuke trip.
Kijk wel even goed waar je wilt overnachten waar je Big Sur hebt neergezet. Je hebt er niet veel keus in accommodaties.

P.S. Ben ik de enige die hele dagen bezig ismet het uitstippelen van zo'n reis?
Nope, dat doen velen hier die zelf hun reis in elkaar zetten.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Een leuk strand is San Diego is Mission Beach, een beetje het hippe gedeelte van de stad. Vonden we erg leuk om over heen te wandelen. Zullen vast wel leuke accommodaties in de buurt zijn!
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Er is voldoende accommodatie bij Big Sur, maar het is wel duur. Redelijk geprijsd is het Ripplewood Resort. Of willen jullie toch gaan kamperen - buiten Yosemite? Het is echt geen probleem om in het park te kamperen, je zit in de vallei, met vele mensen om je heen en veel rangers die in de gaten houden of er beren zijn.
Ik vind het een mooie route zo, niet extreem rustig, maar je hebt wel voldoende tijd overal.
Zelf zou ik op dag 12 al naar death Valley rijden; dat hoeft niet heel vroeg, maar kan tegen het eind van de middag. Dan een overnachting in het park en de volgende dag overnachten in Mammoth Lakes of Lee Vining. Wij vonden het Tioga Pass Resort erg leuk, maar met kinderen is dat misschien niet zo geslaagd. Je hebt dan meer tijd voor de Tioga road en je kunt nog naar Bodie.
Voor het raften in Yosemite ben je afhankelijk van de sneeuwval in de winter. Dit jaar was er bijzonder weinig water in de Merced River en dan kan er niet geraft worden.
De Yosemite Lodge is mooi, je kunt ook kijken naar een cabin of een Stoneman Room in Curry Village. Het zal snel volgeboekt zijn, dus zodra je ene datum weet zou ik reserveren. Of misschien al eerder reserveren (en dan een dele weer annuleren). Onze kidneren vonden de tent in Housekeeping camp erg leuk. Dan zit je aan de Merced River, zie daarvoor ons 2006-verslag.

Marianne
Niekie66
Amerika-ontdekker

Bericht door Niekie66 »

Mission Beach is inderdaad hip en happening! Dat zullen onze pubers vast waarderen :thumbup: . In het San Diego promotie-blaadje werd verder nog Paradise Point Resort aangeraden, op het 'eilandje erachter". Iemand ervaring hiermee? Zo raar ook dat bijna bij elk hotel staat dat het volgeboekt is in die periode. Dat kan toch niet waar zijn een jaar van tevoren??
Marianne wat is nu toch de aantrekkingskracht van Mammoth Lake? Ik kon daar niet zoveel bijzonders ontdekken? Daarom dacht ik te slapen bij Big Pine en daar de Bristlecone pines te bekijken in het parkje daar, een park waar mijn ouders heel erg van onder de indruk waren.
In GC zijn er drie lodges aan de rand zag ik: Bright Angel, El Tovar en Kachina. Iemand ervaring hiermee? Moet ook wel even kijken hoe dat financieel uitpakt want dit zijn niet de goedkoopsten! Of toch Yavapai of Maswik?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het gaat niet om Mammoth Lakes zelf, maar het ligt goed tussen Death Valley en Yosemite. Je zit vanuit ML snel in Yosemite, wat je tijd geeft voorde tioga Pass, en minder volle parkeerplaatsen daar als je er vroeg bent. Big Pine stelt niets voor. Je kunt naar het Bristlecone Pines Forest (deden wij in 2013 op weg van DV naar ML), maar je kunt dan nog doorrijden naar ML.
Rondom Mammtoh Lakes is trouwens heel veel te doen. je kunt er goed wandelen en mountainbiken.
Er zijn meer lodges aan de rim, ook de Thunderbird Lodge ligt aan de rim. De bright Angel Lodge is toch echt niet duur, de andere zijn inderdaad prijziger. De Maswik Lodge is ook prima, je zit dan op 5 minuten van de rim. Yavapai vond ik iets minder handig liggen.

Marianne
Niekie66
Amerika-ontdekker

Bericht door Niekie66 »

Ok super. Dan boek ik de Bright Angel Lodge, mooi aan de rim. Zin in!
Nog een vraagje dan: Zion Lodge is de enige binnen het park? En is dat een aanrader?
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Zion Lodge is super (maar wel duur). Wij verbleven er in 2012.

Je hebt een mooie route ineen geknutseld.

Misschien heb je iets aan onze reisverslagen. In 2013 deden wij California.
(Mijn zoon ging toen surfen in Santa Monica, hij vond het geweldig fijn)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Niekie66
Amerika-ontdekker

Bericht door Niekie66 »

Hallo allemaal,
Weer super bedankt voor al jullie input! Ik heb elke tip uitgezocht, bestudeerd etc! Ik heb weer aardig wat uurtjes studie achter de rug. Wat een voorpret! Bij het lezen van alle reisverhalen dachten wij toch steeds meer misschien toch ook een camper te willen huren. Niet alleen maar; ik ben ook wel gehecht aan luxe, en in de steden vind ik een camper onhandig. (Daarbij las ik over schorpioenen, zwarte weduwes, beren... Dat kan mijn hart niet 4 weken aan :lol:) . Ik heb nu de volgende route, met de camper van 12-24 juli. Jullie zien dat ik extra rust en stranddagen heb ingebouwd in de laatste helft van de vakantie. Wij vinden die rust om een plek wat beter te onderzoeken heel lekker; meer genieten!
Mag ik jullie vragen nog een keer hierop te schieten? Ik heb daarbij nog wat vraagjes: Hebben jullie nog (camper) tips? Tips voor superleuke hotels/campings? Wat te doen met die saaie dag 12/13. Ik heb maar Barstow ingevuld, maar kon eigenlijk niets leuks vinden daar. En Whitmore leek mij heerlijk door de hot springs, maar toch wat rustiger. Ervaringen hierover?

Half camper/half auto; van Las Vegas naar San Diego. Camperhuur dus van dag 4 tot dag 16.
Dag 1 zaterdag 9 juli 2016: Amsterdam-Las Vegas (9 uur vroeger). Auto huren.
Dag 2 zondag 10 juli 2016: Las Vegas-gunrange, the Strip! Outlet shoppen.
Dag 3 maandag 11 juli 2016: Las Vegas- zwemmen met haaien in Golden Nugget, met de achtbaan rond hotel New York, fonteinen in Bellagio kijken, Fremont Experience etc
Dag 4 C. dinsdag 12 juli 2016: camper ophalen. Las Vegas-Valley of Fire-Zion
Dag 5 C. woensdag 13 juli 2016: Zion- Narrows lopen
Dag 6 C. donderdag 14 juli 2016: Bryce; hike, rodeo
Dag 7 C. vrijdag 15 juli 2016: Bryce-Page; Horseshoe Bend, Antelope Canyon
Dag 8 C. zaterdag 16 juli 2016: Page-speedboot met tube huren op Lake Powell
Dag 9 C. zondag 17 juli 2016: Page-Monument Valley; zonsondergang! Jeeptour met Navajo-indianen
Dag 10 C. maandag 18 juli 2016: Monument Valley-Grand Canyon
Dag 11 C. dinsdag 19 juli 2016: Grand Canyon
Dag 12 C. woensdag 20 juli 2016: Grand Canyon-Route 66 (Seligman/Oatman)- Barstow
Dag 13: C. donderdag 21 juli 2016: Barstow-Big Pine en Bristlewood NP-hot pools van Whitmore
Dag 14: C. vrijdag 22 juli 2016: Whitmore-Mono Lake-Bodie (ghosttown)-Tioga Pass-Yosemite
Dag 15: zaterdag 23 juli 2016: Yosemite
Dag 16: C; zondag 24 juli 2016: Yosemite-Napa Valley-San Francisco; inleveren camper
Dag 17: maandag 25 juli 2016: San Francisco
Dag 18: dinsdag 26 juli 2016: San Francisco-Monterey (whalewatch tour)-Carmel en de 17-mile-drive-Big Sur
Dag 19: woensdag 27 juli 2016: Big Sur
Dag 20: donderdag 28 juli 2016: Big Sur
Dag 21: vrijdag 29 juli 2016: Big Sur-San Simeon Hearst Castle tour- Pismo Beach
Dag 22: zaterdag 30 juli 2016: Pismo-Malibu-Santa Monica/Los Angeles
Dag 23: zondag 31 juli 2016: Los Angeles- Universal Studios Tour
Dag 24: maandag 1 augustus 2016: Los Angeles-San Diego; surfles voor de jongens aan Mission Beach
Dag 25: dinsdag 2 augustus 2016: San Diego – snorkelen en kayakken bij La Jolla, met de luipaardhaaien
Dag 26: woensdag 3 augustus 2016: San Diego- Sea World
Dag 27: donderdag 4 augustus 2016: San Diego-Amsterdam
Dag 28: vrijdag 5 augustus 2016; aankomst Amsterdam
Niekie66
Amerika-ontdekker

Bericht door Niekie66 »

Oh en nog een vraagje; hoe is het om naar paardenrennen te gaan met kinderen (dan 18,16 en 11) in San Diego? Sportwedstrijden lijken verder niet te gaan lukken (baseball houd ik nog even achter de hand; dat is de enige wedstrijd die ik al eens bezocht heb in New York), maar dan lijken mij de paardenrennen wel bijzonder.
Ik las ook over de Havana Cigar Factory in San Diego leek me ook leuk. Iemand ervaring?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Niekie66: zuidwesten

Bericht door PSVwally »

Zorg voor een early bird als je de camper ophaalt? Met het ophalen, boodschappen doen etc. kun je zomaar een halve dag kwijt zijn. Als je dan via Valley of Fire naar Zion gaat is het misschien wat veel voor op 1 dag. Je verliest ook een uur als je Utah binnenrijd en in een andere tijdzone komt.
Anders zou ik of bij Valley of fire overnachten of direct doorrijden naar Zion.

Als je voor de lower antelope canyon gaat zou ik dat doen op de ochtend van dag 8 of 9. Ga je voor de upper dan is het aan te raden een tour voor het begin van de middag te boeken.

Dag 16, check even of je zondags je camper kan inleveren? Dat kan niet overal. Vaak moet je de camper ook al voor 11u inleveren. Als je vanuit Yosemite moet komen en ook nog Napa Valley wilt zien is dit niet mogelijk. Maar je wilt vanwege je tijd in Yosemite ook al niet op dag 23 richting SF rijden. Ik zou 1 dag van Big Sur halen en evt. hier tussen zetten.

Geen ervaringen met paardenrennen.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij zijn net terug van een campervakantie vanuit Las Vegas. Het viel mij tegen hoe lang alles duurt bij het ophalen van de camper voordat je op pad kunt. We hadden een afspraak om half 2 maar het was ontzettend druk en het duurde 2 uur voordat we weg konden. Wij hadden onze boodschappen al vooraf gedaan met de auto. We zijn tot Valley of Fire gereden. Hier ons verslag mocht je interesse hebben.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Ik ben het eens met wat Elly zegt: het duurt toch wel lang voor je goed en wel op weg bent met de camper.

Wij hebben voornamelijk in de parken zelf overnacht met de camper. Onze ervaringen met campings in het deel dat jullie van 12-12/7 doen:

Valley of Fire: Atlatl Campground: indrukwekkende lokatie - heel rustig en heel mooi
Zion: Watchman Campground: hier hadden we een plekje aan de rivier met een heel mooi uitzicht
Bryce: North Campground: niet zo een bijzondere camping in vergelijking met de andere, maar wel rustig en we zaten vlakbij het Visitor Center en de shuttlebus
Page: Wawheap RV Park: aan Lake Powell, met zicht op het meer - ook fijne camping
Monument Valley: Goulding's Campground: dat vonden we één van de minste campings op onze route - commerciëler, drukker, alle campers dicht op elkaar, maar anderzijds wel een mooi uitzicht op rode rotswanden, er is een zwembad (hebben wij niet gebruikt) en ze hebben fijne douches - dat doet wel eens deugd, niet in de camper douchen en wat meer ruimte hebben om te douchen :-) - er zijn ook niet zoveel alternatieven in de buurt - er is wel nog een camping vlakbij de ingang van MV (The View?)
Grand Canyon: Mather Campground: heel mooi, onder de bomen, grote kans om daar wapiti's te zien lopen
June Lake (niet ver van Mono Lake, op weg naar Yosemite): prachtig uitzicht vanaf deze camping op June Lake, als je je plekje goed uitkiest bij het reserveren, vonden wij ook een heel mooie lokatie
Yosemite: Upper Pines: hier moet je nemen wat er te krijgen valt, denk ik - wij vonden het een fijne camping, tussen de naaldbomen

Wij zijn nog niet lang terug, en ik ben nog aan mijn reisverslag aan het werken. Ik plaats het zo snel mogelijk online. Het is de bedoeling dat er ook foto's en verslagjes op komen van de verschillende kampplaatsen. Dat geeft misschien nog een beter beeld.
Niekie66
Amerika-ontdekker

Bericht door Niekie66 »

Weer hebben we de route aangepast. Deze keer omdat vrienden (ook met 3 pubers) gaan aanhaken. Op mijn twijfels over Yosemite na, is deze route waarschijnlijk definitief. Veel activiteiten heb ik ook al ingevuld. Kunnen jullie hier weer even naar kijken?

Dag 1. Zaterdag 9 juli: Amsterdam-Las Vegas;
- Foto bij het ‘Welcome in Las Vegas-bord (rijden we langs)
- The Strip! Vulkaanuitbarsting bij The Mirage, de beroemde fonteinen van Bellagio en The Venetian met shops, streetentertainment en gondels
- The High Roller reuzenrad met uitzicht
- Slapen bij Hotel The Mirage
Dag 2. Zondag 10 juli: Camper ophalen. Via route 66 naar Grand Canyon. 6 u. 13 min, 347 mijl.
We zijn vast vroeg op door de jetlag. Early Bird bij de camper. Stops on route 66: Oatman met de ezels en wildwest-sfeer, Kingman, Hackberry en Seligman. In de avond aankomst Grand Canyon. Picknickspullen en wijntje mee en stukje lopen langs de South Kaibab –trail om mooie sunset te pakken! Slapen bij Mather Campground.
C. Dag 3. Maandag 11 juli: Grand Canyon; welke hike?
C. Dag 4. Dinsdag 12 juli: GC-Monument Valley 3 u. 19 min., 182 mijl

In Monument Valley doen we de jeeptour door de Navajo-indianen. Je kan er ook enorm goed en leuk paardrijden! Vanaf de camping heel mooie zonsondergang!!
Slapen bij Goulding’s of The View Campground?
C. Dag 5. Woensdag 13 juli: MV-Page 2 u. 26 min., 135 mijl
Antelope Canyon, Glen Canyon Dam, Zonsondergang bij Horseshoe Bend.
Slapen bij Wahweap Campground
C. Dag 6: donderdag 14 juli: Page
Hele dag speedboot huren met tube (waterski’s?) erachter. Rainbow Bridge en Dangling Rope bezoeken.
Slapen bij Wahweap Campground
C. Dag 7. Vrijdag 15 juli: Page-Bryce
- Hike
- quad huren
- ’s-Avonds is er om 1900 uur rodeo!
Slapen bij North Campground
C. Dag 8: zaterdag 16 juli: Bryce-Zion
- Bezoek Zion Visitor Center
- The Canyon Overlook Trail lopen
- Rondje met de bus en uitzichtspunten (Zion Scenic Drive). Stoppen bij halte 3 (Patriarchs, klein wandelingetje), halte 6 Weeping Rock met 30 minuten wandeling, en uitzichtspunt bij halte 7, Big Bend. Halte 8 zien we morgen bij de Narrows.
Slapen bij Watchman Campground
C. Dag 9. Zondag 17 juli: Zion
- Narrows lopen! Mooie wandeling door een rivier. Waterschoenen en wandelstokken mee!
Slapen bij Watchman Campground. Uitkijken voor de vogelspin die daar woont 
C. Dag 10: maandag 18 juli: Zion-Las Vegas. 2 u. 37 min., 164 mijl,. Camper
inleveren. Huurauto ophalen.
- Weer stukje Strip, bv Ceasar’s Palace, the Quad (auto’s kijken), Treasure Island en Paris
- schieten bij een echte gunrange
- show bij Cirque du Soleil
Slapen bij Tuscany Suites. Dichtbij Strip maar iets rustiger.
Dag 11: dinsdag 19 juli: Las Vegas
Stukje The Strip; Stratosphere (enorm veel enge attracties!)/Circus Circus
- Outletcentre North
- Downtown: Fremont Experience 1900 uur, Graceland Wedding Chapel met de zingende Elvis, Golden Nugget haaienzwembad, foto bij Binion’s miljoen, Zipline (aan een koord over Fremont Street)
- Eten in Battista’s met onbeperkt wijn en cappucino
Slapen bij Tuscany Suites
Dag 12. Woensdag 20 juli: Las Vegas-Death Valley-Mammoth Lakes
In Mammoth Lakes gaan we de hottubs opzoeken!
Dag 13: donderdag 21 juli: Mammoth Lakes-Tioga Pass/Bodie/Mono Lake/-Yosemite
Langs de Tioga Road doen we kleine wandelingen. Ook wandeling naar Bodie en rond Mono Lake.
Dag 14: vrijdag 22 juli: Yosemite.
Rangerwandeling? Wandeling naar Bridalveil? Tuben op de rivier?
Dag 15: Yosemite-Napa Valley-San Francisco
Avondtour Alcatraz
Dag 16: San Francisco
Fietsen op de Golden Gate
Dag 17: San Francisco-Monterey
- walvissen-tour in Monterey
- 17 mile drive en Carmel
- Bird Rock
Dag 18: Monterey-Hearst Castle-Pismo
Dag 19: Pismo-Malibu-Los Angeles

Dag 20-Los Angeles-Universal Studios
Dag 21 Los Angeles-San Diego
Dag 22 San Diego

Kayak en snorkel met luipaardhaaien
Dag 23 San Diego
Dag 24 San Diego-Amsterdam
Dag 25 thuiskomst Amsterdam

Veel van jullie tips zijn verwerkt. Heel fijn.
Wahweap heb ik gekozen boven Lone Rock, omdat ik ten eerste begreep dat campers regelmatig vast komen te zitten. Daarnaast schijnt het heel heet te zijn daar en dan lijkt mij airco wel heel prettig!
Ik twijfel over Yosemite! Het lijkt me prachtig, maar ook zooooo druk! Is misschien dan toch Sequioa aan te raden? Daar ook mooie wandelingen en veel beren, maar ook veel rustiger.
Welke hike is leuk om te doen in Grand Canyon?
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Niekie66 schreef: Wahweap heb ik gekozen boven Lone Rock, omdat ik ten eerste begreep dat campers regelmatig vast komen te zitten. Daarnaast schijnt het heel heet te zijn daar en dan lijkt mij airco wel heel prettig!
Wij hebben een paar weken geleden op Lone Rock gestaan. Ik vond het fantastisch! Je staat op een paar meter van het water en de sfeer vond ik geweldig: ik heb me prima vermaakt door gewoon op mijn stoeltje voor de camper mensen te kijken. Nou moet ik er wel bij zeggen dat we geen heet weer hadden dus de airco was niet nodig. (verslag)
Niekie66 schreef:Ik twijfel over Yosemite! Het lijkt me prachtig, maar ook zooooo druk! Is misschien dan toch Sequioa aan te raden? Daar ook mooie wandelingen en veel beren, maar ook veel rustiger.
Yosemite is inderdaad druk maar als je wat wandelingen doet ben je zo het gros van de mensen kwijt. Wij hebben een uurtje aan Cathedral Beach gezeten en we waren de enigen daar. Sequoia is ook prachtig! Moeilijk kiezen :wink: (zie dag 11 tot 18 van ons 2015 verslag)
Niekie66 schreef: Slapen bij Watchman Campground. Uitkijken voor de vogelspin die daar woont 
:lol: :lol:
Bij ons "woonde" dit beestje op die campground. Je kunt dus ook schattige diertjes tegenkomen :wink:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Eerlijk gezegd snap ik niet waarom je het begin met de camper doet en daarna een huurauto neem? Maargoed.

Dag 1: Na zo'n lange vlucht nog de complete Vegas experience doen lijkt me misschien wat veel.
Dag 2: Ik denk dat je je misschien vergist in het ophalen van de camper. Je moet ook nog boodschappen doen. Grote kans dat je pas 's middags goed en wel op weg kunt. Je komt als je die route gaat doen wrs pas erg laat bij de GC aan.
Dag 3: Ik zou een deel van de Bright Angel trail of South Kaibab deel doen. Niet helemaal op en neer tot de bodem trouwens. Verder gewoon langs de rim een aantal punten aandoen.
Dag 4: Ik zou denk ik voor the view kiezen, maar beide zijn goed en dan hangt het ook vd kosten af?
Dag 8: Je weet dat je een permit voor de tunnel moet hebben met een camper in Zion?
Dag 12: Als je de highlights van Death Valley mee wilt pakken een hele lange dag.
Dag 18: Als je Hearst Castle wilt bezoeken kun je dit het best vooraf reserveren.
Verder zie ik amper tijd voor LA, dat is wel jammer.

Maar verder wel een leuke trip denk ik. Alleen die dag 2 en dag 12 moet je echt goed kijken of het allemaal wel kan.

Ik zie eerlijk gezegd ook niet hoe je hier fatsoenlijk Sequoia ipv Yosemite in zou moeten verwerken. Ik zou het dus gewoon bij Yosemite laten. Beren in Yosemite of Sequoia moet je gewoon geluk mee hebben.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer