Komt ons morgen een bezoek brengen. De scholen zijn al gesloten, want een aantal moet als opvangcentrum ingericht worden. Help me hopen, dat de schade mee gaat vallen, want miljoenen mensen wonen op haar pad.
Voor ons zijn de grootst mogelijke problemen stroomuitval voor meerdere dagen en eventueel tornado's. Hou ons en de rest van de midden-Atlantische bevoling als jullie blieft in gedachten, positieve golven helpen altijd .
Een afschuwelijke nacht later, geen stroom, geen water en 2 bomen omver in onze tuin, die gelukkig het huis net gemist hebben. Maar we mogen niet klagen, vlakbij ons staan de wegen blank en een van onze buren is zijn auto kwijt omdat er een enorme boom op viel. Het heeft flink huisgehouden, ook al was Isabel tegen de tijd dat ze over ons heenkwam "slechts" een zware tropische storm met windstoten van 125 km per uur. Er is enorme ravage aangericht. Het was me het nachtje wel, nu maar hopen, dat we niet lang zonder water of stroom hoeven te zitten, want vooral het eerste is heel vervelend.
Hier in 'central North Carolina' is de schade meegevallen! Het oog van Isabel kwam via de oostkust van deze staat (de Outer Banks) binnen en is via het noord-oostelijke deel weer vertrokken. Chapel Hill had geluk... De stroom is aan gebleven. Ik heb slechtere herinneringen aan de 'ice storm' van afgelopen december.
Huizen op de Outer Banks zijn grotendeels verwoest, en Hatteras Island is zelfs opgesplitst in twee delen. Isabel heeft een mijl-brede geul van een paar meter diep gegraven. Vreemd genoeg blijven de 'outer bankers' er redelijk nuchter onder, althans, de personen die ik gesproken heb.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.