Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Meivakantie Californie

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
hansiedejong
Amerika-ontdekker

Meivakantie Californie

Bericht door hansiedejong »

Hallo,

Ik heb al jaren met mijn vader afgesproken dat als ik 16 ben we een mooie reis met z'n 2'en gaan maken. Nu word ik 5 april 16 jaar en willen we dus in de Meivakantie naar Californie (zal zo'n 10-12 dagen zijn). We zouden graag een beetje relaxen en een beetje rond gaan trekken. Wij zaten te denken aan de trip San Fransisco - Los Angeles. Dus heenvliegen AMS - San Fransisco. En dan vanaf daar een mooie autorit langs de kust maken totdat we in LA zijn. We zijn geen types die houden van musea, we houden wel van mooie steden en een beetje een relaxte vakantie. Eindigen dus in LA. Ik ben een Apple fan dus een paar Apple Stores bezoeken enz. Een beetje relaxen dus. Hawaii lijkt ons ook schitterend, is dat wel te doen voor 2-3 dagen? En hebben jullie nog suggesties voor een 16 jarige 'puber' met een 43 jarige 'sportieve' vader?

Bedankt
Texas Boy
Amerika-expert

Re: Meivakantie Californie

Bericht door Texas Boy »

Hawaii zou ik vergeten gewoon een paar dagen LA en een paar dagen SF en daar tussen is ook meer dan voldoende te zien, te relaxen.
hansiedejong
Amerika-ontdekker

Ja precies, gewoon SF - LA. En dan gewoon langs de mooie kustlijn (?) en daar dan telkens een hotel nemen...

Wat is meer aangeraden: LA - SF of SF - LA. Sowieso zouden we dan 2 nachten in bijv. LA slapen. Is dit dus een leuke trip?
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

SF is een veen mooiere stad dan LA (sorry Rivercola :lol: ) maar dat is mijn mening en denk ik van veel Amerikanen, SF is beetje Parijs van Amerika, LA is natuurlijk ook interessant voor een paar dagen. Welke grote Amerikaanse stad niet?
rrrick
Amerikafan

Bericht door rrrick »

Goed plan! Neem een paar dagen in San Francisco en dan via Monterey, San Luis Obispo (aanrader: Madonna Inn) en Santa Barbara naar L.A. Daar zeker een dagje naar Venice Beach en rondrijden in West Hollywood en afsluiten in Laguna Beach.

....Oftewel de laatste 10 dagen van onze reis naar Californië afgelopen zomer. Mijn dochters van 14 en 16 vonden dit het leukste deel van de trip. Zie: http://menaldawestcoast.wordpress.com/
hansiedejong
Amerika-ontdekker

Oke, mooi! Word erg leuk, alleen: SF - LA of LA - SF? Of is het beide zo'n beetje hetzelfde? Ik heb er nu al zin in :lol:
rrrick
Amerikafan

Bericht door rrrick »

Hangt een beetje af van hoe je wil beginnen en eindigen. S.F. kan in mei behoorlijk fris zijn, terwijl het in en rond L.A. al heel aangenaam kan zijn. S.F. is meer stad en 'bezig', L.A. is meer strand en 'ontspannen'.

Maar uiteindelijk maakt het niet uit, je gaat een fantastische trip tegemoet.

aanvulling qua 'sportiviteit': Als je geïnteresseerd bent in surfen ga dan zeker een middag naar Huntington Beach (bij L.A.). Ook als je zelf niet surft is het fantastisch om gewoon te gaan kijken.
Laatst gewijzigd door rrrick op 12 jan 2011, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Dat gaat zeker een mooie reis worden!

Wellicht ook een paar pretparken inplannen?

Los Angeles heeft:
- Universal Studios Hollywood
- Six Flags Magic Mountain

Anaheim heeft:
- Disneyland
- Disney California Adventure
- Knott's Berry Farm

San Francisco heeft:
- Six Flags Discovery Kingdom
- California's Great America

Voor de kustweg zou ik twee of drie overnachtingen plannen. Net wat je wilt zien. Zie hieronder wat er allemaal te doen en te zien is langs de kust:
- De boardwalk bij Santa Cruz
- Monterey Bay Aquarium (een bezoekje van ongeveer 2.5 uur)
- De 17-miles Drive bij Monterey (een rit van ongeveer 3 uurtjes)
- Carmel
- Point Lobos R.P.
- Big Sur
- Koffie bij Nepenthe
- Julia Pfeiffer Burns S.P.
- Zee-olifanten bekijken op het strand net voor San Simeon (bij Piedras Blancas)
- Hearst Castle in San Simeon (een bezoekje van ongeveer 3 uur)
- De rots Morro Rock
- Madonna Inn in San Luis Obispo
- Utopia Bakery in San Luis Obispo (Nederlandse bakkerij)
- Pismo Beach (eventuele overnachtingstip voor de kampeerders: Pismo Coast Village)
- Solvang
- Santa Barbara (bv de Mission)

Bekijk deze links en bepaal aan de hand daarvan hoeveel overnachtingen jullie zouden willen plannen.

En wellicht willen jullie in Los Angeles ook wel een kijkje nemen achter de schermen bij de televisie? Wijzelf zijn naar de studios van NBC geweest en hebben toen ook een TV-opname van Jay Leno bijgewoond. Verder zijn we ook naar de studios van Warner Bros geweest. Dit vond ik echt een geweldige ervaring! Op de site van Seeing-Stars staan nog meer tours waar je heen kunt.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
hansiedejong
Amerika-ontdekker

Oke, bedankt iedereen! Word erg leuk, meteen een reden om daar een iPad 2 te kopen :mrgreen: .

In hoeveel dagen zou deze reis gemaakt kunnen worden i.v.m. school. Ik kan dus maximaal (zaterdag - zaterdag) 8 dagen, is dit genoeg? (Niet zondag aankomen i.v.m. jetlag en die dag daarop alweer naar school)
hansiedejong
Amerika-ontdekker

Zou iemand zo'n mooi lijstje voor ons samen kunnen stellen met: Dag 1: ... - ... Dag 2: ...- ... enz. Jullie Amerika kenners weten vast wel wat moois uit te stippelen. Ik hoop dat iemand dit wil en niet vind dat ik als nieuweling zeur, ik wil alleen een leuke reis maken! Dus alvast sorry als dit een 'nare' vraag is, anders al heel veel dank voor de moeite. Plan maar maar 10 dagen in: Dag 1 gaan we daar naartoe en Dag 10 terug. En dan van LA naar SF.

Alvast Bedankt voor de moeite!
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Texas Boy schreef:SF is een veen mooiere stad dan LA (sorry Rivercola :lol: ) maar dat is mijn mening en denk ik van veel Amerikanen, SF is beetje Parijs van Amerika, LA is natuurlijk ook interessant voor een paar dagen. Welke grote Amerikaanse stad niet?
:evil: :evil: :evil:

Haha! Ben het met je eens hoor dat SF pittoresker en aantrekkelijker qua uitstraling is dan LA. LA is alleen vééél interessanter :lol:

Een voorstelletje dan maar?

Dag1; Heenreis SF
Dag2; SF
Dag3; auto ophalen, ritje Golden Gate Bridge, uitzichtpunt over de Bay en SF, bezoekje Sausalito (overnachten nog steeds in SF)
Dag4; SF-Monterey (eventueel een whale watch trip doen?)
Dag5; Monterey-Cambria (vandaag rij je via highway1 de beroemde Big Sur. Je hebt tijd genoeg om onderweg te stoppen voor een wandeling, bv bij Julia Pfeiffer Burns State Park)
Dag6; Cambria- Santa Barbara- Los Angeles (Santa Barbaral: wandeling over de pier, winkelen/lunchen in de hoofdstraat)
Dag7; Los Angeles
Dag8; Los Angeles
Dag9; Terugreis

Mocht je meer dagen de tijd heb zak dan nog iets verder af naar het zuiden en bezoek zowel Laguna Beach als Newport Beach (en Huntington Beach). Alledrie erg mooie zuid-Californische kustplaatsen met allen een geheel eigen karakter. Met 1 overnachting heb je genoeg tijd om alledrie te bezoeken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je 12 dagen hebt zou je via Yosemite naar Monterey kunnen rijden. Eén overnachting in het park, raften of fietsen, watervallen bekijken.
Er zijn zoals gezegd meerdere studio's in LA die je kunt bezichtigen, zie voor Sony en Paramount ons 2008-verslag.
En probeer zelf een route samen te stellen, je zult toch je eigen keuzes moeten maken. Als iets niet mogelijk is dan hoor je het hier wel.

Marianne
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Nog even iets om rekening mee te houden: Als je bv op dag 9 de terugreis naar NL aanvangt (zoals ze dat in het Vlaams zo mooi zeggen) dan kom je pas op de 10e dag in NL aan, dit vanwege de lengte van de reis en het grote tijdsverschil (9 uur). Dus als je maar 8 dagen de tijd hebt voor je reis dan moet je daar eigenlijk de heen- en de terugreisdagen vanaf halen + die extra dag. In feite hou je in dat geval nog maar 5 dagen ter plaatse over dus als je echt niet langer dan 8 dagen weg kunt dan is California eigenlijk gekkenwerk en kun je beter dichter bij huis blijven..... (oostkust? NY-Washington bv)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik las in de eerste post 10 - 12 dagen maar ik zie nu inderdaad van za tot za. Dat is op zich wel te doen (en op zaterdag terugvliegen, zondag aankomen, maandag naar school; is de beste manier om snel van je jetlag af te zijn), maar wel een beetje jammer van zo'n lange vlucht en dure reis.

Marianne
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

hansiedejong schreef:Ik kan dus maximaal (zaterdag - zaterdag) 8 dagen, is dit genoeg? (Niet zondag aankomen i.v.m. jetlag en die dag daarop alweer naar school)
hansiedejong schreef:Plan maar maar 10 dagen in: Dag 1 gaan we daar naartoe en Dag 10 terug. En dan van LA naar SF
Als je nu iets duidelijker bent wat het nu precies is, is het voor ons makkelijker om zo'n lijstje te maken :)

Uit je eerste quote begrijp ik dat je zaterdags wilt vertrekken en ook echt de zaterdag erop weer thuis wilt zijn (dus vrijdags al vertrekken in Amerika). Maar uit je tweede quote begrijp ik dat je 8 dagen daar wilt zijn en dan de twee reisdagen erbij opgeteld = 10 dagen. Of officieel natuurlijk 11, want de terugreis betreft twee dagen...

Dus hoe bedoel je je quotes?
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Stan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Stan »

Vergeet in Los Angeles ook de stranden van Santa Monica (plus 3rd Promenade) en Venice niet. Errug leuk. Veel plezier Hansie!
Our most basic common link is that we all inhabit this small planet. We all breathe the same air, we all cherish our children's futures and we are all mortal - John F. Kennedy, 10 juni 1963.
hansiedejong
Amerika-ontdekker

Sorry dat ik er even niet was, ben hard bezig met leren voor de 2e Toetsweek (volgende week van ma - vr). Wij gaan dus dit weekend boeken, incl. hotels.

We gaan dus op vrijdag 29 april vertrekken: AMS - LAX (Amsterdam - Los Angeles). We komen daar dan rond 14 uur aan (dan is het daar dus 's middags 29 april). We vliegen rechtsreeks met KLM.

We vliegen terug op zondag 8 mei: SFO - AMS (San Francisco - Amsterdam). We vliegen dan om 14.00 uur SF tijd en komen in AMS aan om 9:15 maandagochtend. Rechtsreeks KLM.

In totaal zijn we daar dus 8 'hele' dagen en 2 halve (als we daar aankomen en als we weggaan), dus zo'n 9 dagen, en dus LA - SF. Zou iemand met deze info zo'n plan kunnen maken (Dag 1:... - Dag 2:... enz.)? Ik heb er zin in.... :P
hansiedejong
Amerika-ontdekker

Iemand??
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Het is misschien handiger als je eerst zelf een voorzetje doet, zodat we hier een beetje weten waar je naar opzoek bent.

Maar vooruit, een probeersel;

29 april: Aankomst LA
30 april: LA (rij bijvoorbeeld naar Huntigton Beach, een surfersstadje vlak onder LA, of bezoek Venice Beach)
1 mei: LA (wat vind je leuk? Wil je pretparken bezoeken? Universal? Of misschien kijken of je een wedstrijd van de Dodgers kunt bijwonen?)
2 mei: LA - Santa Barbara - Cambria
3 mei: Cambria - Highway 1/Big Sur - Monterey (eventueel bezoek aan het aquarium)
4 mei: Monterey - Yosemite NP
5 mei: Yosemite NP (wandelingen maken langs de diverse watervallen en bv naar Mirror Lake, overnacht bij voorkeur in Curry Village midden in de vallei)
6 mei: Yosemite - San Francisco
7 mei: San Francisco
8 mei: San Francisco - terugreis
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou zeggen, boek vlucht en auto, en ga op je gemak de route nog eens bekijken. Die hotels komen wel, die kun je heel goed zelf boeken. Maakt het ook makkelijker om eventueel iets te wijzigen.
Wat die dagen betreft: die eerste dag mag je blij zijn als je nog naar je hotel kunt rijden, en nog wakker kunt blijven tot het etenstijd is. Ik zou dat geen halve vakantiedag noemen.
En die ochtend van vertrek doe je ook niet veel meer - je zult toch op tijd naar het vliegveld moeten rijden en je auto moeten inleveren.
Bepaal eens hoeveel dagen je voor SF en LA wilt uitttrekken, lees eens wat reisverslagen en reisgidsen (kijk eens in de bibliotheek) om een idee te krijgen van de mogelijkheden. En wat wil je tussendoor nog doen, nog een NP bezoeken of alleen de kust?
Waarom begin je in LA en niet in SF?
Je hebt al een mooie route van RiverCola gehad, is dat niet iets?

Edit: alweer een nieuwe route van RiverCola :wink: Keuze genoeg dus.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer