Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuwe rondreis VS: hulp bij kiezen :-)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
lau_j
Amerika-ontdekker

Nieuwe rondreis VS: hulp bij kiezen :-)

Bericht door lau_j »

Dag iedereen,

Vorig jaar zijn wij voor de eerste keer van de VS geweest, een rondje Phoenix-San Francisco, waarbij we de 'traditionele' bezienswaardigheden van die kanten hebben gezien. Het was de mooiste reis die ik tot nu toe heb gemaakt :-), en mede dankzij alles wat ik hier heb gevonden op het forum.

Dit jaar gaan we niet naar de VS, maar volgend jaar wel, en we staan nu al te popelen om alles te beginnen regelen :-). Alleen weten we niet goed waar naartoe.. Het klinkt stom, maar ik heb echt geen idee waar te beginnen, er is zoveel te zien!

Vandaar mijn vraag of mensen mij misschien zouden kunnen helpen, door wee rte geven wat volgens hen écht een mooie rondreis is en een echte aanrader.

Wat we zoeken: afwisseling tussen natuur en steden, maar ook afwisseling in natuur zelf (zoals je dat bijvoorbeeld mooit hebt tussen Zion, Bryce, Death Valley,...), we wandelen graag, maar het is niet de bedoeling om de hele vakantie te wandelen. We zouden liefst tussenvluchten willen vermijden. Liefst ook wat ontspanning, maar dat kan dus zowel zijn in de vorm van een stad ertussen, als de kust.

Het lijkt mij een moeilijke opgave, omdat ik vorig jaar van de ene verbazing in de andere ben gevallen, maar aangezien ik niet zoveel weet van de VS, bestaat de kans dus misschien wel dat ik ook verwondering en ongelofelijk mooie dingen kan terugvinden in andere reizen in de VS :-).

Vandaar mijn vraag, alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes,
Laura
gastxyz

Re: Nieuwe rondreis VS: hulp bij kiezen :-)

Bericht door gastxyz »

Yellowstone. Punt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, Yellowstone! In combinatie met het noordwesten, of South Dakota, of Moab, of ...
Op onze reisverslagensite staan de routes van onze reizen met kaartjes erbij, misschien kun je daar wat inspiratie uit opdoen.

Marianne
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Onze tweede reis ging vanaf Phoenix naar Moab, Rocky Mountain NP, South Dakota, Yellowstone, Grand Teton, Kolob Canyon, Las Vegas, Phoenix
Wij vonden het een hele mooie en erg afwisselende reis. Mijn verslag kun je hier lezen
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik zou ook Yellowstone aanraden. En als je houdt van mooie steden, is Seattle een aanrader, en goed te combineren met Yellowstone. Ook Vancouver in Canada is een super stad.
Mijn meest favoriete stad in de VS is Chicago, ook een aanrader, maar iets lastiger te combineren tenzij je er een stopover maakt.

Yellowstone laat zich heel goed combineren met Grand Teton, en met de natuur in Oregon en Washingston (state). Maar ook met Rocky Mountain NP en Denver, en evt. met Badlands in South Dakota.
In het noordwesten vind je ook veel afwisseling, zoals prachtige watervallen (Columbia River Gorge) en ruige kust (Oregon coast), regenwoud (Olympic NP) en veel bergen (Olympic NP, Mount Rainier, Rockies in Canada). Geen rode rotsen, daarvoor moet je meer zuidelijk (behalve dan John Day Fossil Beds in Oregon). Als je wel rode rotsen wil, kun je Moab overwegen aan de route toe te voegen.

Google eens op afbeeldingen van al die plekken en kijk eens waarvan je hart sneller gaat kloppen, dan krijg je vanzelf wel een beeld van de route die bij jullie zou passen in deze fase.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

@ vana
Jouw route ga ik ook even bekijken. Wij willen ook yellowstone doen volgend jaar, maar zelf had ik route vanuit denver.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Je zou de route ook heel goed vanaf Denver kunnen doen, dus Phoenix en Monument Valley overslaan. En dan niet vanaf Grand Teton naar Las Vegas maar naar Moab en bijvoorbeeld nog Capitol Reef en/of een stukje Colorado meepakkken. Voor Colorado en Capitol Reef zie ons verslag 2010
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Yellowstone lijkt me een voor de hand liggende kandidaat. Zoals reeds geopperd zou je kunnen beginnen in Denver en dan via RMNP, South Dakota,Yellowstone en Grand Teton. Van daar kun je naar het zuiden, via Salt Lake City terug naar Denver. Of je gaat richting Portland en Seattle.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je wat noordelijker trekt bv voor de Rocky Mountains, maar zeker ook voor Grand Teton, Yellowstone, RMNP en bv Glacier maakt het wel uit in welke periode je gaat. Dus er is pas echt iets van te zeggen als je meld wanneer je gaat.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Soms zou ik de eerste keer Amerika ook wel eens over willen doen!
Wij liepen ook tegen dat dilemma aan bij onze tweede keer. Daarbij hadden we een paar dingen die we nog eens wilden zien, omdat we daar de eerste keer te kort konden blijven en een aantal die we in de eerste reis hebben moeten schrappen. Daarbij wilden we ook veel afwisseling en maakte het ons niet uit of we daardoor af en toe wat meer kilometers op een dag moesten wegtikken, om dan vervolgens langer op 1 plek te blijven.
Uiteindelijk zijn we in Seattle gestart en zijn we via Mount Rainier, Olympic, Glacier, Yellowstone weer naar het zuidwesten afgezakt naar Zion, Las Vegas, Grand Canyon. We hadden de eerste reis Monument Valley geschrapt en in Moab waren we ook nog niet geweest. Daarna nog naar Colorado met Rocky Mountain NP. Een prachtige reis, maar je moet er wel wat tijd voor uittrekken anders vlieg je echt overal langs. Maar heerlijk afwisselend! Zie mijn verslag van 2005.

Succes met je planning!
guido09
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door guido09 »

Dit draadje ga ik volgen want ook wij hebben dit jaar in het zuidwesten het klassieke rondje gedaan en zijn al aan het kijken voor sep-2014.
Het zal een rondje Denver of van Denver naar Phoenix worden.
Wat we zeker willen zien is:
- RMNP
- Custer (Mt.rushmore + evt Badlands)
- Yellowstone
- Grand Teton
- Moab (en omgeving: Arches, Canyonlands etc)

Sedona vonden we erg mooi en denken er dan ook over om na Moab via Mon. Valley - Sedona naar Phoenix te eindigen.
Is er iemand die toevallig dezelfde one-way gedaan heeft?
2000 & 2018: 2 wkn & 19dgn florida
2013 & 2017: 3 wkn zw Usa
2014: 24 dgn Den-Phx
2015: 24 dgn Denver - Denver
2016: 21 dgn z&w UK
2019: 21 dgn Nw USA&CAN
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

guido09 schreef: Is er iemand die toevallig dezelfde one-way gedaan heeft?
Niet dezelfde one-way, maar het eerste deel (tot en met Grand Teton) deden we in 2004, en het deel GT, Yellowstone, Moab in 2008. Je zult die route of delen ervan in veel meer reisverslagen tegenkomen.

Marianne
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Yellowstone is wel mooi te combineren met dingen uit het westen. Moab en monument valley willen we nu ook bezichtigen en las vegas is ook leuk om een paar dagen als tussenstop mee te pakken. Leuk om weer bezig te zijn met nieuwe route.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
lau_j
Amerika-ontdekker

Bericht door lau_j »

Bedankt iedereen voor de vele reacties!

Mbt de periode zijn we er zelf nog niet helemaal uit... Vorig jaar zijn we in september geweest, we zijn er nu over aan het denken misschien juni te gaan, maar als we dan inderdaad wat noordelijker gaan zal het daar misschien nog koud zijn (of is dat een stomme vraag?:-))? En misschien hebben we dan ook moeilijkheden qua bereikbaarheid? Op zich maakt de periode nu niet veel uit, we kunnen vakantie nemen wanneer we willen, dus als er mensen zijn die ook daar goed advies voor hebben, laat maar komen! :-)

Vorig jaar zijn we 16 dagen geweest, we zouden nu graag 3-4 weken uittrekken. Eindigen in het westen spreekt me misschien minder aan, omdat we al veel vorig jaar gezien hebben (ik wil er zeker nog eens terug naartoe, maar dan liefst binnen een paar jaar nog eens). Maar we hebben Moab inderdaad niet gedaan wegens tijdsgebrek, dus dit zou misschien een optie zijn? (Ondanks de relatief korte periode vorig jaar, hebben we wel echt veel gezien. Dat komt vooral door de goeie tips van dit forum en ik denk ook omdat we gestart zijn in Phoenis en geëindigd in SF, en LA niet hebben gedaan - sprak ons niet echt aan).

Als ik de foto's bekijken wat reisverslagen lees, dan heb ik al zin om te vertrekken! :-)

Iemand had me gezegd toen we de eerste keer gingen vertrekken: Bij de VS zijn het twee dingen: of je vindt er niets aan, of je bent verkocht, en je wil steeds opnieuw terug. Bij ons is het het tweede geworden denk ik :-).
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

lau_j schreef:we zijn er nu over aan het denken misschien juni te gaan, maar als we dan inderdaad wat noordelijker gaan zal het daar misschien nog koud zijn (of is dat een stomme vraag?:-))? En misschien hebben we dan ook moeilijkheden qua bereikbaarheid?
De kou zal nog wel meevallen, denk ik, al is sneeuwval in bijvoorbeeld Yellowstone niet onmogelijk. Tevens is er een kleine kans dat hoge paswegen als Beartooth en Logan Pass in Glacier N.P. nog gesloten zijn. Er is een grotere kans dat met name hoger gelegen wandelpaden nog niet begaanbaar zijn, omdat nog niet alle sneeuw gesmolten is, mede afhankelijk van de hoeveelheid sneeuw in die winter.
Voordeel van juni is dat de dagen heel lang zijn en de watervallen vaak veel water hebben.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer