Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Onjuiste gegevens in Apis met Eurowings.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Onjuiste gegevens in Apis met Eurowings.
Hoi,
Vrijdag vliegen wij naar LAX en onze eerste vlucht is van Dusseldorf naar Londen met Eurowings. Wij wilden vandaag inchecken maar nu staat in het Apis systeem bij Eurowings dat wij met 4 volwassenen vliegen ipv 2 en 2 kids.
Gebeld met Eurowings en zij kunnen het probleem niet telefonisch oplossen. We moeten gewoon eerder inchecken op het vliegveld heeft de helpdesk aangegeven.
Iemand hier ervaring mee?
Waar zit nu het probleem? Ik word hier wel een beetje onrustig van.
We hebben onze tickets geboekt via united airlines.
Vrijdag vliegen wij naar LAX en onze eerste vlucht is van Dusseldorf naar Londen met Eurowings. Wij wilden vandaag inchecken maar nu staat in het Apis systeem bij Eurowings dat wij met 4 volwassenen vliegen ipv 2 en 2 kids.
Gebeld met Eurowings en zij kunnen het probleem niet telefonisch oplossen. We moeten gewoon eerder inchecken op het vliegveld heeft de helpdesk aangegeven.
Iemand hier ervaring mee?
Waar zit nu het probleem? Ik word hier wel een beetje onrustig van.
We hebben onze tickets geboekt via united airlines.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Re: Onjuiste gegevens in Apis met Eurowings.
Maar wat is het probleem nu? Als de gegevens goed in apis staan dan is er niets aan de hand. En of de kinderen gezien worden als volwassenen of kinderen lijkt mij echt geen probleem. Wat zou het voor consequenties kunnen hebben? Mijns inziens geen consequenties.
Ik denk dat het hier gaat dat volwassenen gezien worden als iemand die een zitplaats in neemt en een kind geen zitplaats inneemt. Dus al je kinderen niet onder de 4 zijn dan is het goed dat ze als volwassen gezien worden.
Ik denk dat het hier gaat dat volwassenen gezien worden als iemand die een zitplaats in neemt en een kind geen zitplaats inneemt. Dus al je kinderen niet onder de 4 zijn dan is het goed dat ze als volwassen gezien worden.
-
- Amerika-ontdekker
Het probleem is dat wij nu niet online kunnen inchecken, omdat het systeem de geboortedata van onze kinderen niet accepteert.
-
- Amerikakenner
Nou ik vraag me af of dit echt het probleem is. Ik denk namelijk dat er geen probleem is.
Van de vele reizen die ik naar de VS heb gemaakt heb ik zeker meer dan de helft niet online in kunnen checken.
Ze kunnen het vast aanpassen bij de incheckbalie.
Van de vele reizen die ik naar de VS heb gemaakt heb ik zeker meer dan de helft niet online in kunnen checken.
Ze kunnen het vast aanpassen bij de incheckbalie.
-
- Amerika-ontdekker
Dat is wat de klantenservice idd ook aangeeft. Dan gaan we wel eerder naar het vliegveld.
Maar ik vind het wel vreemd dat het zo doorgegeven kan worden.
Maar ik vind het wel vreemd dat het zo doorgegeven kan worden.
-
- Amerikakenner
Eerder naar het vliegveld? Hoef je toch niet veel eerder voor weg? Online inchecken vind ik nou nooit echt een enorme tijdwinst als ik naar de VS vlieg.
Verder vind ik het een bijzonder verhaal. Als ik reis sta ik in mijn API gegevens bekend onder mijn namen, paspoortnummer, geboortedatum en geslacht en niet of ik volwassen ben of niet.....
Verder vind ik het een bijzonder verhaal. Als ik reis sta ik in mijn API gegevens bekend onder mijn namen, paspoortnummer, geboortedatum en geslacht en niet of ik volwassen ben of niet.....
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik zou me niet al te veel zorgen maken. Heb je de gegevens ingegeven bij het boeken van de tickets of later op de website van de airline ? Of helemaal nog niet ? Indien bij boeken van de tickets dan heb je hier waarschijnlijk een bevestiging van gekregen in je email, sowieso wel even goed om die bevestiging te checken én mee te nemen naar het inchecken, just in case.
-
- Amerika-ontdekker
We hebben geboek bij United Airlines en daar alles ingegeven.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Kun je niet inloggen op site van UA en daar de gegevens bekijken? Dat kon bij AB en kan bij Lufthansa.
-
- Amerikakenner
Maar op de 24e inchecken voor de 27e? Is dat niet een beetje vroeg?
Kan je daarom niet inchecken?
Kan je daarom niet inchecken?
Voor vluchten naar de USA kun je niet eerder inchecken dan 24 uur voor vertrek, ongeacht welke airline. Dat is een door de overheid opgelegde beperking.
Dus ik weet niet wat nu precies het probleem is, maar ik vermoed dat het niet om inchecken gaat maar om het invoeren van de API informatie. Maar dat is helemaal geen harde eis. De enige eis is dat die informatie 1 uur voor vertrek van het toestel door de airline in het systeem van de CBP is gezet.
Dus ik weet niet wat nu precies het probleem is, maar ik vermoed dat het niet om inchecken gaat maar om het invoeren van de API informatie. Maar dat is helemaal geen harde eis. De enige eis is dat die informatie 1 uur voor vertrek van het toestel door de airline in het systeem van de CBP is gezet.
Bij onze boeking van Britisch airways kun je 24 uur van te voren pas inchecken, en ik lees net dat RoelB al aangeeft dat dit door de overheid is opgelegd.
En bij BA kun je de API wijzigen tot je bent ingechecked.
En bij BA kun je de API wijzigen tot je bent ingechecked.
-
- Amerika-ontdekker
Het is allemaal goed gekomen. We konden gewoon inchecken bij de balie en zijn super goed geholpen door alle medewerkers.
Terugreis ook goed verlopen? Ik begreep dat je ziek was?
-
- Amerika-ontdekker
Ja klopt, ik had vlak voor vertrek voedselvergiftiging en was uitgedroogd 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 704 Weergaves
-
Laatste bericht door jeppiepruts
-